• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

‌ تولیدات رسانه‌ای محوری‌ترین اقدام برای ماندگار کردن راه شهداست

  • کد خبر : 97358
  • 22 خرداد 1403 - 19:46
‌ تولیدات رسانه‌ای محوری‌ترین اقدام برای ماندگار کردن راه شهداست
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، تولیدات رسانه‌ای را محوری‌ترین اقدام برای ماندگار کردن راه و یاد شهدا دانست.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۲۲ خردادماه در نشست ستاد یادواره شهدای جامعه سلامت فارس اظهار کرد: امروز ذهن جوانان بصری است و با تصویر بیش از محتوای مکتوب ارتباط برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدات رسانه‌ای محوری‌ترین اقدام در راستای ماندگار کردن راه و یاد شهدای عزیز است، افزود: باید برای زنده نگه داشتن سیره و پیام شهدا به‌صورت هنرمندانه از ابزار رسانه و هنر استفاده کنیم.

قزلسفلی اضافه کرد: فضاسازی در این زمینه از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که گاهی یک عکس حرف‌های بسیاری در دل خود دارد و یا جمله‌ای از وصیت‌نامه یکی از شهدا تلنگری به مخاطب وارد می‌کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به بخشی از آخرین نامه شهید گرگانی‌نژاد نخستین شهید پزشک کشور که دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است، گفت: خاطرات و سیره شهدا جلوه‌ایی‌ از ایثار است.

قزلسفلی اظهار کرد: دانشجویان علوم پزشکی فارس الگوی جامعه سلامت هستند و انجام ۱۰ هزار عمل جراحی از سوی رزمندگان این استان طی ۸ سال دفاع مقدس، ‌جلوه‌های ایثار است که باید با ابزار هنر برای ماندگار کردن آن‌ها کوشید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: در زنده نگه داشتن یاد شهدا نکته‌ای مهم است که باید به این منظور آثار شهدا از جمله خاطرات، نوشته‌ها و نامه‌ها و وصیت نامه‌های آن‌ها را در بانکی جمع‌آوری کرد تا برای آیندگان بماند. ایجاد این بانک اطلاعات اهمیت بالایی دارد و باید از اقدامات محوری محوری  یادواره شهدای سلامت باشد.

وی افزود: نکته مهم دیگر، سرکشی از خانواده شهدا است که نیازمند تهیه تقویم زمان‌بندی به گونه‌ای است تا اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دیدارها حضور داشته باشند.

قزلسفلی با بیان اینکه پیوند یادواره‌های شهدا با بدنه اجتماعی دانشگاه دنبال شود، بیان کرد: تبدیل سرکشی از خانواده شهدای جامعه سلامت به یادواره‌های خانگی شهدا ابتکاری شایسته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: ستاد یادواره شهدای جامعه سلامت باید در ۲ سطح سیاستگذاری با حضور معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رؤسای دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و بخش کمیته محتوایی فعالیت کند.

قزلسفلی یادآور شد: کنگره ۱۵ هزار شهید فارس، ۲۸ کمیته دارد که یکی از آن‌ها کمیته اقشار است که این کمیته نیز ۲۲ یادواره قشری دارد و یکی از ماندگارترین و پر افتخارترین قشرها جامعه سلامت هستند که در سال‌های همه‌گیری کرونا نیز ۱۱ شهید مدافع سلامت تقدیم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97358

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.