• امروز : یکشنبه - ۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Sunday - 23 June - 2024
1

اجرای ۲۷۲ پروژه آبفا طی دولت سیزدهم در فارس/ تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری

  • کد خبر : 97351
  • 22 خرداد 1403 - 16:05
اجرای ۲۷۲ پروژه آبفا طی دولت سیزدهم در فارس/ تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر ریاست جمهوری
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب فارس به ارائه آماری از اقدامات انجام شده در این حوزه طی عمر سه ساله دولت سیزدهم پرداخت.

علی شبانی امروز، ۲۲ خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز در پاسخ به خبرنگار سحاب پرس در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه آبفا استان گفت: در دولت سیزدهم ۲۷۲ پروژه با اعتباری بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان در استان فارس شروع شده است.

وی از تحقق ۱۰۰ درصدی پروژه‌های مصوب سفر دوم ریاست جمهوری به استان فارس خبر داد و افزود:‌ مهم‌ترین این پروژه‌ها تصفیه فاضلاب آباده، کازرون و روستای شهرمیان بوده است.

شبانی با بیان اینکه همچنین ۶۴۱ پروژه با اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان حوزه آبفا در دست اجرا داریم، ابراز امیدواری کرد که بتوان از این پروژه‌ها در هفته دولت امسال بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل آبفا فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح اینکه بازه زمانی ۲۵ تا ۳۱ خردادماه به نام هفته صرفه‌جویی آب نام‌گذاری شده است، به ارائه آماری در این خصوص پرداخت و گفت: در استان فارس ۳۶ شهرستان، ۱۲۰ شهر و ۲۱۰۰ روستا تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان فارس هستند.

وی از فعال بودن یک هزار و ۲۰۰ حلقه چاه آب، ۲۰ هزار کیلومتر شبکه توزیع و ۱۰ هزار کیلومتر خط انتقال در استان فارس خبر داد و افزود: شبکه جمع‌آوری فاضلاب در ۱۲ شهر و ۸ روستای استان فعال است.

شبانی با بیان اینکه همچنین ۹ تصفیه‌خانه در سطح استان فارس فعالیت دارد، تعداد مشترکان آب در شهرها و روستاهای استان فارس منهای کلانشهر شیراز را یک میلیون و ۱۰۰ هزار مشترک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس با تصریح اینکه سالانه بیش ۴ تا ۵ درصد رشد مشترکین آب در شیراز داریم ولی در استان فارس این آمار حدود ۳ درصد است،‌ گفت: تلاش‌های زیادی در عرصه تأمین آب در استان انجام می‌شود اما هرچه تلاش می‌کنیم احساس می‌کنیم سر جای قبلی هستیم.

وی بیان کرد: قصد نگران کردن مردم نداریم ولی وضعیت آب استان فارس خیلی مطلوب نیست ولی در عین حال در زمینه تنش آبی و کم آبی گرچه هنوز علی‌رغم بارندگی‌های امسال، به میزان بارندگی سال گذشته نرسیده‌ایم، نگرانی هم بابت تأمین و توزیع آب نداریم.

شبانی با بیان اینکه در یکی از مناطق جهرم عمق چاه آب به ۶۵۰ متر رسیده است، خواستار اصلاح نگاه‌ها به مصرف آب شد و گفت: از قدیم ضرب‌المثل این بوده است که هر کاری راحت است، مانند آب خوردن می‌مانند، در صورتی که امروز تأمین آب شرب سخت‌ترین کار شده است.

مدیرعامل آبفا فارس از عموم مردم استان خواست تا حداقل ۲۰ درصد در مصرف خود صرفه‌جویی کنند و سپس افزود: اگر ۲۰ درصد در مصرف آب منازل و ادارات صرفه‌جویی شود، ۴۲ میلیون متر مکعب آب صرفه‌جویی خواهد شد.

شبانی به نقش استفاده از شیرآلات کم مصرف هم اشاره کرد و از دولت خواست تا تولیدکنندگان داخلی این محصولات را یاری کند و سپس ادامه داد: اگر عموم مردم از شیرآلات کاهنده استفاده کنند بین ۵۰ تا ۶۰ درصد صرفه‌جویی در مصرف آب خواهیم داشت.

مدیرعامل آبفا فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با شورای سیاستگذاری ائمه جمعه،‌ آموزش و پرورش و سپاه استان برای انجام کارهای فرهنگی در زمینه مصرف آب خبر داد و گفت: باید طوری در بحث مصرف آب رفتار کنیم که نسل آینده زیان نبیند.

وی بیان کرد: قریب ۳۳ درصد آب مصرفی بابت استحمام در منازل، ۲۰ درصد بابت استفاده از سرویس بهداشتی، ۱۴ درصد بابت استفاده از ماشین‌های لباسشویی استفاده می‌شود و تنها ۳ درصد آب آشامیدنی برای شرب استفاده می‌شود که این آمار و ارقام قابل تفکر است.

شبانی میزان سطح برخورداری مردم استان فارس خدمات جمع‌آوری فاضلاب در استان منهای شیراز را حدود ۱۷ درصد اعلام کرد و گفت: با پروژه‌هایی که اکنون در دسترس اجرا داریم، این سطح برخورداری به ۲۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل آبفا فارس در بخش پایانی سخنان خود یکی از معضلات این حوزه را انشعابات غیرمجاز و نصب پمپ‌های غیرمجاز عنوان کرد و خواستار همکاری مردم برای رفع این معضل شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97351

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.