• امروز : سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
0
مدیرکل هواشناسی فارس؛

شیراز بارانی شد / مراقب روان آب‌ها باشید

  • کد خبر : 97117
  • 21 خرداد 1403 - 18:15
شیراز بارانی شد / مراقب روان آب‌ها باشید
مدیرکل هواشناسی فارس از بارش رگبارهای بهاری در این استان خبر داد و گفت:‌ رگبارهای بهاری از بعدازظهر امروز، ۲۱ خردادماه در نقاط مختلف استان آغاز شده است.

مسعود حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با بیان اینکه برای امروز هشدار زرد هواشناسی صادر شده است، گفت: سامانه بارش رگبارهای بهاری از بعدازظهر امروز تا اواخر وقت روز چهارشنبه، ۲۳ خردادماه در استان فارس فعالیت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه  این سامانه همراه با رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال تگرگ در مناطق غربی، شمالی، جنوبی و مرکزی استان خواهد بود، افزود: فردا سه‌شنبه، ۲۲ خردادماه سامانه مذکور در مناطق شمالی، مرکزی و شرق استان به ویژه شهرستان‌های ایزدخواست، آباده،‌ اقلید، بوانات و سرچهان بارش‌ رگبارهای بهاری خواهیم داشت.

حقیقت اظهار کرد: برای روز چهارشنبه، ۲۳ خردادماه نیز این سامانه در نیمه شرقی استان فعال است که می‌تواند همراه روان‌آب و سیلاب باشد و برخورد صاعقه هم دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی فارس از عموم مردم خواست تا مراقب روان‌آب‌ها، سیلاب‌ها و برخورد صاعقه باشند، گفت: بارش رگبارهای بهاری امروز و فردا در شیراز خواهیم داشت که به صورت نقطه‌ای انجام می‌شود یعنی ممکن است در یک نقطه شهر باران ببارد اما در نقطه دیگر شهر، هیچ بارشی در کار نباشد.

وی از ورود سامانه وزش باد شدید به استان از اواخر وقت سه‌شنبه، ۲۲ خردادماه خبر داد و گفت:‌ این سامانه تا پنج‌شنبه در استان فارس فعالیت خواهد داشت که بسیاری از مناطق استان به ویژه مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و جنوب غربی درگیر این سامانه خواهند بود و احتمال بروز خسارت هم وجود دارد.

حقیقت درباره دمای هوا نیز گفت: فعلاً دمای هوا در سطح استان فارس تا روز پنج‌شنبه، ۲۴ خردادماه ثابت است و بعد از آن روند شاهد روند افزایش دما خواهیم بود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97117

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.