• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
0
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز؛

ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در نماز جمعه

  • کد خبر : 97054
  • 21 خرداد 1403 - 16:21
ضرورت استفاده از ظرفیت جوانان در نماز جمعه
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز خواستار ایجاد کارگروهی برای تدوین تفاهم‌نامه‌ای جامع و کامل با آموزش و پرورش فارس، برای استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان در نماز جمعه شد.

احمد فخارزاده امروز، ۲۱ خردادماه در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه ستاد نماز جمعه شیراز بر استفاده از ظرفیت جوانان و نوجوانان تأکید دارد، افزود: نماز جمعه دارای کارکرد و ابعاد مختلف عبادی، سیاسی و اجتماعی است که ستاد نماز جمعه در همه این ابعاد توجه و تمرکز دارد.

وی کارکرد اجتماعی را در کنار سایر کارکردها مورد تاکید ستاد نمازجمعه دانست و برپایی میزهای خدمت همزمان با برگزاری نماز جمعه را یکی از برنامه‌های حوزه اجتماعی ستاد نماز جمعه عنوان کرد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز توجه به محرومیت‌زدایی را نیز از جمله کارکردهای دیگر ستاد نماز جمعه در حوزه اجتماعی عنوان کرد و گفت: ستاد نماز جمعه بخش دولتی نیست و اعتبارات دولتی ندارد اما در کنار دولت‌ها مشغول به کارهای فرهنگی است.

وی تصریح کرد: ستاد نماز جمعه استان توجه ویژه‌ای به امر جوان‌گرایی دارد و بخش اعظمی از نیروهایی که در این ستاد مشغول به فعالیت هستند از جوانان هستند.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز ایجاد ارتباط با سازمان‌ها و نهادهایی که ارتباط با جوانان و نوجوانان دارند را از جمله سیاست‌های این ستاد عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاهی است که این ارتباط در آن وجود دارد.

فخارزاده با اشاره به اینکه توجه به نسل جوان و نوجوان مطالبه جدی رهبری و همچنین نماینده ایشان در استان است، گفت: سازماندهی جوانان در حوزه ستاد نماز جمعه و حضور موثر آن‌ها در این جایگاه از جمله مواردی است که در دستور کار ستاد نماز جمعه شیراز قرار دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز اظهار کرد: پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص تدوین شده تا زمینه حضور موثر جوانان و نوجوانان شهر شیراز در ستاد نماز جمعه فراهم شود.

وی بر استفاده از ظرفیت جوانان در بخش‌های مدیریتی برگزاری نماز جمعه تاکید کرد و گفت: نماز جمعه بستری مناسب برای رشد و حضور اجتماعی دانش‌آموزان است و استعدادهای قرآنی در این فضا امکان تبلور و بروز دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این نشست بر اهمیت استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان در نماز جمعه تأکید کرد و گفت: ایجاد انگیزه‌های مختلف برای حضور دانش‌آموزان از مهم‌ترین راهکارهای حضور آنان در نماز جمعه است.

فرشید قاسمی حضور در نماز جمعه را تجربه معنوی و اجتماعی برای دانش‌آموزان دانست و افزود: این تجربه حضور برای دانش‌آموزان قطعاً موثر و ماندگار خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای اجرای سرودهای دانش‌آموزی می‌توان از ظرفیت نماز جمعه استفاده کرد و یا اینکه چند دقیقه تریبون نماز جمعه به دانش‌آموزان اختصاص یابد که این‌ها راهکارهایی برای تشویق دانش‌آموزان در نماز جمعه هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس همچنین برگزاری مسابقات فرهنگی برای دانش‌آموزان و تشویق آن‌ها را از دیگر برنامه‌های انگیزاننده حضور در نماز جمعه دانست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97054

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.