• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
نائب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی فارس؛

تدوین برنامه صادراتی برای تحقق افزایش ۲۰ درصدی صادرات فارس

  • کد خبر : 97048
  • 21 خرداد 1403 - 17:24
تدوین برنامه صادراتی برای تحقق افزایش ۲۰ درصدی صادرات فارس
نائب رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی فارس گفت: بر اساس نظر استاندار فارس افزایش حداقلی ۲۰ درصدی صادرات استان تکلیف به ارگان‌های مختلف است و تدوین برنامه صادرات استان در دستور کار ما قرار دارد.

هادی حنایی امروز، ۲۱ خردادماه در جلسه کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، بیان کرد: عدم هماهنگی بین وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی موجب سردرگمی صادرکنندگان و تجار شده است و بازرگان نمی‌تواند برای ماه‌های آینده خود برنامه‌ریزی دقیق داشته باشد.

وی با بیان اینکه قوانین نامشخص و بی‌ثبات و بدون نظرات کارشناسی موجب مشکلات فراوان برای بازرگانان و صادرکنندگان شده است، افزود: مشکل رفع تعهد ارزی، خرید در داخل با نرخ ارز آزاد و فروش ارز با نرخ دولتی از جمله مشکلات صادرکنندگان است و این درحالی است که هرگاه باری را می‌خواهد صادر کند بخشنامه‌های ضربتی موجب ممنوعیت صادرات و ضرر به بازرگان می‌شود.

حنایی با تاکید بر اجرایی کردن مطالبه استاندار فارس توسط تجار و بازرگانان اظهار کرد: مهم‌ترین اقدام برای افزایش میزان صادرات استان این است که صادرکننده و بازرگان ما بتواند برنامه میان مدت و بلند مدت داشته باشد اما فضای اقتصادی کشور امکان این موضوع را نمی دهد و بازرگانان ما در سردرگمی روزانه قرار دارند.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه ما در اتاق بازرگانی فارس تلاش می‌کنیم بتوانیم برنامه جامع و کاملی را در این خصوص تهیه کنیم، افزود: در این زمینه انواع کالاها از استان فارس به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود اما آمار گمرک استان پایین است زیرا هنگام اظهار کالا از استان‌های جنوبی بار ارسال می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متاسفانه بخش دولتی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی از بخش خصوصی نظرخواهی نمی‌کند و نظرات کارشناسی بخش خصوصی در صدور بخشنامه‌ها جایگاهی ندارد، ادامه داد: باور داریم در بسیاری ازتصمیم‌گیری‌های اقتصادی و عمل به آن‌ها باید تفویض اختیار به استان‌ها داده شود و این مهم از مواردی است که باید پیگیری شود.

در ادامه این جلسه ایوب زارعی مدیر کل گمرکات استان فارس نیز گفت: استاندار و فرمانداران فارس بر تشویق بازرگانان به صادرات از گمرک استان فارس تاکید دارند و این موضوع باید با جدیت در استان دنبال و اجرایی شود. تبعات مثبت این اقدام به مردم استان باز می‌گردد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97048

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.