• امروز : دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 18 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Monday - 24 June - 2024
0
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس؛

نظام آموزشی گسترده برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در امر ازدواج ایجاد شود

  • کد خبر : 97014
  • 21 خرداد 1403 - 12:12
نظام آموزشی گسترده برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی در امر ازدواج ایجاد شود
مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس، کسب مهارت را لازمه انتخاب صحیح همسر دانست و گفت: باید نظام آموزشی گسترده برای ارتقای سطح فرهنگی و اجتماعی جوانان در سطوح مختلف ایجاد و عملیاتی شود.

زهرا یقطین در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، با اشاره به فرا رسیدن هفته ازدواج آسان گفت: ازدواج یک امر فطری است، لذا دیر یا زود افراد به آن نیاز پیدا خواهند کرد. در نتیجه هرچه انسان شناخت دقیق‌تر و صحیح‌تری نسبت به خودش پیدا کند، یقیناً سریعتر، متناسب با فطرت خود اقدام خواهد کرد.

وی در خصوص سخت‌گیری‌هایی که بعضاً برخی از والدین انجام می‌دهند، بیان کرد: اگر والدین موضوع ازدواج و نیاز فطری انسان به آن را، دقیق متوجه شده باشند، نباید سخت‌گیری کنند؛ بلکه با تسهیلگری و حمایت، جوانان را در این امر یاری کنند.

یقطین تصریح کرد: جوانان بر اساس شناخت خود، یقیناً به انتخاب صحیح خواهند رسید. این موضوع قطعاً نیازمند کسب مهارت‌های ویژه است، کسب این مهارت‌ها امروز در جامعه به راحتی قابل دستیابی نیست و باید نظام آموزشی گسترده برای ارتقا سطح فرهنگی و اجتماعی جوانان در سطوح مختلف ایجاد و عملیاتی شود.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری فارس، عبارت ازدواج آسان را درست ندانست و گفت: از نظر من عبارت ازدواج آسان درست نیست. ازدواج مهم‌ترین تصمیم برای انتخاب مسیر آینده زندگی هر فرد در دنیا و آخرت است، لذا نیازمند کنکاش و بررسی دقیق است.

وی با تأکید بر موضوع استحکام خانواده پس از ازدواج، افزود: بعد از انتخاب همسر، زوجین باید تلاش کنند تا به آسانی، بدون سخت‌گیری و تجمل‌گرایی زندگی مشترک خود را شروع کنند و این حرف منطقی، ویژه افراد عاقل در جامعه است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=97014

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.