• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید؛

آموزش عشایر منطقه شکار ممنوع بصیران اقلید برای پیشگیری از آتش‌سوزی

  • کد خبر : 96918
  • 20 خرداد 1403 - 19:42
آموزش عشایر منطقه شکار ممنوع بصیران اقلید برای پیشگیری از آتش‌سوزی
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید از اجرای برنامه آموزش عشایر منطقه شکار ممنوع بصیران برای پیشگیری از آتش و اطفاء حریق خبر داد.

علی بخش نجاتی امروز، ۲۰ خردادماه با اعلام این خبر بیان کرد: در این برنامه آموزشی که توسط انجمن همیاران و ‌پاکسازان طبیعت شهرستان اقلید با مشارکت اداره محیط زیست و انجمن زاگرس سبز اقلید و سرحد انجام گرفت، کارشناسان انجمن با مراجعه به بُنه عشایر و آموزش چهره به چهره، عشایر منطقه را با فنون پیشگیری از حریق و اطفاء آن در صورت بروز آتش سوزی آشنا کردند.

وی افزود: در این برنامه که به مدت ۱۰ ساعت به طول انجامید به بیش از ۳۰ چادر عشایری مراجعه شد و آن‌ها خصوصا چوپانان و مسئولان مراتع با این فنون آشنا شدند. در حاشیه این برنامه نیز در راستای حمایت از حیات وحش پیام‌های  فرهنگ‌سازی به عشایر منتقل شد.

نجاتی اضافه کرد: کنترل رفتار مردمی که در عرصه‌های جنگلی و مرتعی زندگی می‌کنند و آموزش آنان برای اجتناب از روشن کردن آتش در جنگل و مرتع و جلوگیری از آتش زدن کلش مزارع حاشیه جنگل و یا کنترل چین آتش‌سوزی‌هایی با شخم زدن اطراف مزرعه و ایجاد دیوارهای سنگ چین در حاشیه این مزارع مهم‌ترین راه پیشگیری حریق است.

وی ادامه داد: همچنین با اطلاع‌رسانی و انتشار پیام‌های هشدار دهنده به گردشگران، کوهنوردان و شکارچیان و بهره‌برداران عرصه‌های جنگلی و مرتعی می‌توان خطرات ایجاد شعله در جنگل‌ها و مراتع را به‌صورت جدی برایشان بیان کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اقلید بیان کرد: در صورتی که با تمام این مسایل در منطقه‌ای حریق ایجاد شود، تلاش برای محدود کردن خسارت و جلوگیری از گسترش و نهایتاً اقدام برای مهار و اطفاء آن با مشارکت مردم محلی و نیروهای امداد و نجات و پس از آن نیز برای احیاء و بازسازی منطقه سوخته و رویش مجدد و یا جنگل کاری دوباره اصول اساسی حفظ و پایداری محیط زیست است.

نجاتی تأکید کرد: طراوت جنگل‌ها و سرسبزی طبیعت نیاز اساسی ما انسان‌هاست، پس نگذاریم این زیبایی و طراوت و این عرصه که سفره معیشت بخشی از جامعه ماست به دود و خاکستر تبدیل شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96918

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.