• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس؛

۱۷۴ نقط پرتصادف در محورهای مواصلاتی فارس رفع شد

  • کد خبر : 96853
  • 19 خرداد 1403 - 23:34
۱۷۴ نقط پرتصادف در محورهای مواصلاتی فارس رفع شد
سرپرست اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس در تشریح عملکرد دولت سیزدهم در این حوزه گفت: ۴۲۰۰ کیلومتر اصلاح رویه راه، ۲۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایمن‌سازی، ۱۷ هزار کیلومتر خط کشی و رفع ۱۷۴ نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی فارس از جمله اقدامات انجام شده در بازه زمانی ۳ ساله دولت سیزدهم در استان بوده‌ است.

محسن عمادی امشب، ۱۹ خردادماه با اشاره به عملکرد یک‌هزار روزه اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس از آغاز دولت مردمی سیزدهم، گفت: راه یکی از مواردی است که در عصر امروز از اهمیت بسزایی برخوردار است و به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی صنعت حمل و نقل، با کارکرد مناسب، زمینه‌ساز توسعه پایدار و پویایی دیگر صنایع کشور است.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص جغرافیایی استان فارس و قرارگیری به‌عنوان کریدور شمال به جنوب بودن و سایر عوامل، بر اهمیت نگه‌داری و ایمن‌سازی آن افزوده است چرا که بیشترین طول راه‌های کشور در استان فارس قرار دارد.

عمادای با بیان اینکه موضوع راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت، گفت: طی یک هزار روز گذشته، ۴۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان فارس مورد روکش آسفالت، لکه‌گیری، بهسازی قرار گرفت و انجام ۱۷ هزار و ۶۰۰ کیلومتر خط کشی راه‌ها، ۲۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر ایمن‌سازی شبکه راه‌ها، ۴۱ هزار کیلومتر عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی و نمک‌پاشی از دیگر خدمات راهداران از آغاز دولت سیزدهم در فارس است.

وی حذف نقاط پر تصادف و ایمن‌سازی را یکی از مهم‌ترین اقدامات راهداری عنوان کرد و گفت: ۱۷۴ نقطه پر تصادف استان پس از احصا و مطالعه دقیق کارشناسان اصلاح و حذف شد.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین ۲۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم استان و تکمیل ناوگان راهداری در دولت سیزدهم خریداری شد.

عمادی با اشاره به احداث و مقاوم‌سازی ۶۱۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های استان، افزود: در بخش معاونت فنی نیز، ۷۰ سامانه هوشمند حمل و نقل جاده‌ای به همراه یک سامانه توزین حین حرکت نصب و احداث شد تا تردد ایمن و روان در استان رخ دهد و شاهد کنترل بهتر ترافیک در محورها باشیم.

وی ادامه داد: همچنین ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی احداث شد و ۹۱۵ کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی قرار گرفت تا هم استانی‌های عزیز روستانشین استان بتوانند از جاده‌ای مناسب بهره‌مند شوند.

عمادی در بخش دیگری از سخنان خود به بخش حمل و نقل کالا و مسافر استان اشاره کرد و افزود: طی یک هزار روز گذشته و از آغاز دولت سیزدهم، ۸۳.۳ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان فارس به کل کشور و یک‌هزار و ۹۹۴ میلیون تن کالای اساسی توسط شبکه حمل و نقل استان جابه‌جا شده است.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس تصریح کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش‌آموز محصل در مدارس حاشیه راه‌های استان مورد آموزش قرار گرفتند تا با فراگیری اصول ایمنی، بتوانند تحصیلی بدون مشکلی را سپری کنند.

بنابه گفته وی، آموزش ۳۵ هزار راننده بخش حمل و نقل جاده ای برون شهری، صدور ۵ مجوز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین، صدور ۱۰۲ مجوز موافقت اصولی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، شروع به ساخت ۱۵ مجتمع و بهره‌برداری از ۱۴ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی سیزدهم در بخش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس بوده است.

عمادی در خصوص حمل و نقل مسافر نیز گفت: در طول سال بخش حمل و نقل مسافر استان با فعالیت شبانه‌روزی مشغول خدمت‌رسانی بوده است و توانسته در ایامی همچون اربعین حسینی، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سفرهای نوروزی و… عملکرد درخشانی از خود نشان دهد که جابه‌جایی ۲۷ میلیون نفر مسافر از مبدا استان فارس خود گواه این خدمات بی شائبه است.

انتهای پیام

۱۱۴

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96853

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.