• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
0

ایجاد محیط امن برای زیست قوچ مینیاتوری لامرد

  • کد خبر : 96829
  • 19 خرداد 1403 - 17:32
ایجاد محیط امن برای زیست قوچ مینیاتوری لامرد
همزمان با هفته محیط زیست، بسیاری از شکارچیان در شهرها و روستاهای لامرد به جمع دوستداران حیات وحش و طبیعت پیوستند و تفنگ را برای همیشه بر زمین گذاشتند تا محیطی امن به خصوص برای زیست قوچ مینیاتوری در این منطقه فراهم شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست لامرد امروز، ۱۹ خردادماه در جمع این شکارچیان اظهار کرد: بعد از پیوستن شکارچیان روستای پاقلات، شهر علامرودشت، روستای ترمان، شهر لامرد، روستای دهشیخ و شهر اشکنان به طبیعت و انس با محیط زیست، این بار در یک حرکت بزرگ و قابل تحسین شکارچیان روستاهای لاورخشت، پنگرویه و رکن‌آباد در این شهرستان تفنگ خود را زمین گذاشتند.

حمزه برومندفر ادامه داد: این شکارچیان در کنار علاقه‌مندان به طبیعت و حیات وحش در هفته محیط زیست سهم خود را از تداوم حیات ایفا کردند و برای حفاظت بیشتر و بهتر انفال الهی قدم به میدان گذاشتند تا بخش بزرگی از منطقه و شهرستان لامرد در حفاظت از محیط زیست یکپارچه شود.

وی با تحسین حرکت خودجوش این شکارچیان و پیوستن آنان به دوستداران حیات وحش این اقدام را برای ایمن‌سازی زیستگاه قوچ و میش مینیاتوری در این شهرستان بسیار موثر دانست و افزود: امید است با این اقدامات شاهد افزایش جمعیت زیست قوچ مینیاتوری در لامرد باشیم و ایمنی و امنیت به زیستگاه این‌گونه در معرض انقراض بازگردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد با تقدیر از تشویق‌ها و حرکت‌های اصلاحانه محیط‌بانان برای ترغیب شکارچیان و دعوت از آنان برای بازگشت به مدار صلح با طبیعت افزود: پیشه محیط‌بانان مهربانی است و به‌راستی‌که سرباز گمنام و بی‌ادعای دفاع از انفال و آفریده‌های خداوند هستند که شبانه‌روز خود را وقف پاسداری از ماندگاری این مخلوقات باشکوه کرده‌اند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96829

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.