• امروز : سه شنبه - ۲۹ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 18 June - 2024
1

کورن هول ورزش محبوب سالمندی

  • کد خبر : 96654
  • 18 خرداد 1403 - 13:42
کورن هول ورزش محبوب سالمندی
عضو هیئت رئیسه انجمن کورن هول ایران گفت : بزرگترین دغدغه های افراد در دوران پیری، خطر قرار گرفتن در معرض بیماری آلزایمر است.ورزش کردن با توجه به اینکه فعالیت های مغزی را نیز احیا می کند، نقش تاثیرگذاری در کاهش احتمال افسردگی دارد و کورن ورزش محبوب سالمندی است .

به گزارش  سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی انجمن کورن هول ایران علیرضا غلامیان سرپرست انجمن کورن هول ایران در حاشیه اولین رویداد سالمندی در هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات گفت : سالمندی دوران طلایی زندگی همه ماست، زمان آن که همگان نتیجه یک عمر زندگی ما را در جسم و روحمان ببینند.
حس و حال افراد در دوران کهنسالی می‌تواند به جوان تر ها انگیزه زندگی ببخشد، از این رو وظیفه افراد مسن در برقراری روحیه در اطرافیان نیز مهم است.
برای آن که جسم و روحی سالم در دوران سالمندی داشته باشید و مانند بسیاری از همسالان خود در بیمارستان ها و مطب دکترها متحمل دردهای جسمی و روحی نباشید، بهتر است نسخه ای که همگان با آن به نشاط می‌رسند، یعنی ورزش را برای خود بپیچید.
با افزایش سن هرگز توانایی های ما محدود نمی‌شود، چرا که این باور ماست که بر طبق عادت و روالی که از پیش در ذهن داریم، ما را با مشکلات رو‌به‌رو می‌کند و کورن هول ورزشی برای همه سنین و کم آسیب است که برای سالمندی بسیار مناسب است.
جعفری مدیر روابط عمومی انجمن کورن هول ایران گفت: اولین رویداد سالمندی کورن هول ایران به میزبانی هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات با حضور علیرضا غلامیان سرپرست انجمن کورن هول ایران، بهمن حاجات نیا مدیر عامل پارک سلامت روان، محمد نظری سرپرست کمیته بیماران خاص انجمن کورن هول ایران، محمدرضا نزهت رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی سلامت دهکده سبز، یونس محمدزاده رئیس گروه تربیت بدنی مرکز آموزش علمی کاربردی سلامت دهکده سبز و جمعی از مسئولین در هتل سالمندی پارک سلامت روان حاجات برگزار شد .
وی افزود : این رویداد سالمندی بین ۳۰ نفر از سالمندان پارک سلامت روان برگزار شد و باعث ایجاد شور و نشاط ، تحرک و ورزش سالمندان این مجموعه شد .
با توجه به استقبال زیاد سالمندان از این ورزش مقرر شد مقدمات برگزاری مسابقات ملی کورن هول سالمندی ایران در شیراز دیده شود و اولین رویداد ملی کورن هول سالمندی در سومین حرم اهل بیت علیهم السلام برگزار شود .
عضو هیئت رئیسه انجمن کورن هول ایران گفت : کورن هول سن خاصی ندارد و همه گروه های سنی میتوانند این ورزش را انجام دهند و به دلیل مفرح بودن و کم آسیب بودن این ورزش مورد اقبال عموم قرار دارد و اهتمام انجمن کورن هول ایران توسعه و نشر این ورزش در تمام گروه های سنی است .

جعفری افزود : سالمندی به خودی خود باعث کاهش اعتماد به نفس می شود و ممکن است در برخی از افراد خود را به شکل افسردگی نشان دهد، سالخوردگی غالبا با دوری از فرزندان، فوت اقوام و کم توانی همراه است که ورزش کردن به دلیل تنظیم هورمون‌ها می تواند باعث بالا رفتن روحیه و اعتماد به نفس افراد شود.
وی افزود : کورن باعث ایجاد حس مقبولیت اجتماعی و تعلق خاطر خواهد شد ، ورزش های دوران میانسالی اکثر اوقات با گروه همسالان همراه است و این حس باعث می شود که فرد سالخورده، احساس مفید بودن و تعلق داشتن به جامعه را بازیابد.
وی افزود : کورن هول باعث افزایش تعادل بدن ورزش کردن در کنهسالی باعث برقراری تعادل در سیستم اعصاب افراد شده و به آن ها اجازه می‌دهد که کارهای روزمره خود را به تنهایی و بدون کمک گرفتن از دیگران انجام دهند.
وی افزود : شاید از بزرگترین دغدغه های افراد در دوران پیری، خطر قرار گرفتن در معرض بیماری آلزایمر است.ورزش کردن با توجه به اینکه فعالیت های مغزی را نیز احیا می کند، نقش تاثیرگذاری در کاهش احتمال افسردگی دارد و کورن ورزش محبوب سالمندی است .

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96654

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.