• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

از کشف بنز ۸ میلیارد تومانی تا بازداشت سارق کابل‌های مخابراتی

  • کد خبر : 96565
  • 16 خرداد 1403 - 21:38
از کشف بنز ۸ میلیارد تومانی تا بازداشت سارق کابل‌های مخابراتی
 توقیف بنز قاچاق ۸۰ میلیارد ریالی، کشف ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در  انبار دفتر پیشخوان، کشف موتور شش میلیارد ریالی قاچاق و بازداشت سارق کابل‌های مخابراتی از جمله خبرهایی است که امروز مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس اعلام کرده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان فارس امروز (۱۶ خرداد ماه) از توقیف یک خودروی قاچاق به ارزش ۸۰ میلیارد ریال در شهرستان داراب خبر داد و گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، روز گذشته ماموران ایست و بازرسی قلاتویه داراب در محور مواصلاتی بندرعباس ـ شیراز به یک سواری بنز مشکوک شدند.

سردار یوسف ملک‌زاده بیان کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه و استعلام از سامانه پلیس مطلع شدند که خودروی بنز با پلاک و شماره شاسی جعلی، از مبادی غیرقانونی وارد کشور شده است.

وی با بیان اینکه پرونده تشکیل و راننده به مرجع قضایی معرفی شد، افزود: کارشناسان ارزش خودروی قاچاق را ۸۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در انبار دفتر پیشخوان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۱۵ میلیارد ریال در شهرستان شیراز خبر داد و گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی از انتقال و نگهداری کالای قاچاق توسط یکی از دفاتر پیشخوان در شیراز مطلع شدند.

احمدرضا خرم بیان کرد: آنها پس از هماهنگی با مرجع قضایی، به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از محل، تعداد زیادی پوشاک، چمدان، لوازم خانگی و … را که خارجی و قاچاق بودند، کشف کنند.

وی با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۵ میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار کرد: در این زمینه پرونده تشکیل و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

او افزود: مردم در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

موتورسیکلت ۶ میلیارد ریالی روانه پارکینگ شد

فرمانده انتظامی خرمبید از کشف یک دستگاه موتورسیکلت خارجی قاچاق به ارزش شش میلیارد ریال خبر داد و گفت: درپی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی اقدام به نگهداری یک دستگاه موتورسیکلت سنگین در خانه‌اش واقع در یکی از محله‌های این شهرستان کرده است که پیگیری موضوع در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

علی‌اکبر کریمی ادامه داد: ماموران پس از هماهنگی با مرجع قضایی به محل اعزام شدند و در بازرسی از خانه، یک دستگاه موتورسیکت خارجی قاچاق و بدون مدارک قانونی را کشف کردند.

وی با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت کشف‌شده برابر نظر کارشناسان، شش میلیارد ریال برآورد شده است، افزود: در این زمینه پرونده تشکیل و همراه مالک، تحویل مراجع قضایی شد.

کشف ۱۸ هزار نخ سیگار قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان لامرد از کشف ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: ماموران انتظامی لامرد هنگام بررسی و کنترل خودروهای عبوری به یک سواری پژو پارس مشکوک و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز موفق شدند، آن را توقیف کنند.

محسن لشکری با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۹۰۰ پاکت معادل ۱۸ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد کردند. یک نفر نیز دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از توقیف سواری پراید توسط ماموران کلانتری ۲۷ گلستان و کشف ۱۰ کیلوگرم تریاک خبر داد و گفت: روز گذشته مأموران انتظامی هنگام گشت‌زنی، به یک پراید مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

اسماعیل زراعتیان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۱۰ کیلوگرم تریاک کشف شد، اظهار کرد: در این زمینه دو نفر دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه متهمان تحویل مرجع قضایی شدند، افزود: مبارزه با مواد مخدر به‌صورت ویژه در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

سارق کابل مخابراتی دستگیر شد

فرمانده انتظامی فسا گفت: سارق حرفه‌ای کابل مخابراتی و مالخر توسط ماموران کلانتری ۱۱ شهدا دستگیر شدند.

فرهاد آراوند اظهار کرد: در راستای اجرای طرح امنیت محله‌محور و درپی سرقت کابل مخابراتی در محله‌ها، شناسایی عوامل سرقت در دستور کار ماموران کلانتری ۱۱ شهدا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با بررسی صحنه سرقت و اقدام پلیسی، ماموران کلانتری موفق به شناسایی عامل سرقت شدند و او را در خانه‌اش دستگیر کردند. متهم که سوابق متعدد سرقت را در کارنامه کیفری‌اش دارد، در اظهاراتش به هشت فقره سرقت کابل مخابراتی و فروش آن به مالخر اقرار کرد.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه مالخر دستگیر و مقادیری کابل سوخته نیز کشف شد، افزود: متهمان پس از تکمیل پرونده روانه دادسرا شدند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96565

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.