• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

قیام ۱۵ خرداد هویت رژیم شاه را برملا کرد / امام(ره) صاحب عزمی بزرگ بود

  • کد خبر : 96523
  • 15 خرداد 1403 - 10:26
قیام ۱۵ خرداد هویت رژیم شاه را برملا کرد / امام(ره) صاحب عزمی بزرگ بود
عضو جامعه اساتید حوزه‌های علمیه فارس ویژگی اصلی امام راحل را صاحب عزم بودن ایشان برشمرد و قیام ۱۵ خرداد را زمینه‌ساز رسوایی رژیم پهلوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین امین رصاف در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، ضمن تسلیت به مناسب سالگرد رحلت امام خمینی(ره) و فرا رسیدن سالروز قیام ۱۵ خرداد، گفت: اگر بخواهیم یک ویژگی جدی برای امام راحل نام ببریم، باید به صاحب عزم بودن ایشان اشاره کنیم.

وی در این باره توضیح داد: شاید بسیاری بودند که سواد بیشتری نسبت به ایشان داشتند اما عزمی که ایشان داشت، یک عزم عجیب و بزرگ، برگرفته از روحی ملکوتی و الهی بود.

رصاف افزود: این ارتباط با ملکوت و این روح عظیم، قدرت و قوتی در امام ایجاد کرده بود که دیگران هم از آن قوت می‌گرفتند و صاحب عزم و اراده می‌شدند. شهدای ما پای این عزم و اراده صاحب عزم و اراده شدند. این‌ها شاگردان مکتب امام بودند. در سلوک امام، ارتباط با ملکوت موج می‌زد و سخنان امام همه الهی و معنوی بود.

وی با بیان اینکه امام در اسلام و دین ذوب شده بود، گفت: بر همین اساس ایشان رفتاری داشت که باید گفت جمع اضداد بود. از طرفی با استکبار ذره‌ای سر سازش و مهربانی نداشت اما از طرف دیگر قلبی بسیار رئوف، مهربان و متواضع برای مردم داشت و خود را خادم ملت می‌خواند. آن نفوذ ناپذیری و در عین حال تا این حد رافت و مهربانی، همگی برگرفته از روحی ملکوتی بود که در امام راحل موج می‌زد.

رئیس اسبق نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس گفت: امام خمینی(ره)، نمونه یک انسان کاملی بود که جامعه بتواند از او برای طی مسیری بزرگ، الگو بگیرد. مسیری که تا ظهور امتداد پیدا کند.

رصاف با بیان اینکه سلوک امام فقط در یک زمان خلاصه نمی‌شد، اظهار کرد: ایشان نیمه خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد. همانطور که ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی را برای همیشه عید اعلام کرد. درست است که این اتفاقات در یک تاریخ و زمان مشخص رخ داد، اما همیشه در همه زمان‌ها باید یاد و خاطره آنها زنده باشد و مردم همیشه بدانند یا بپرسند که چه اتفاقی در آن زمان رخ داده است.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم در خصوص قیام ۱۵ خرداد نیز گفت: پس از اعتراض امام راحل به اصلاحات آمریکایی و بعد از حمله رژیم منحوس پهلوی به مدرسه فیضیه قم، امام در ۱۳ خرداد ۱۳۴۲سخنرانی بسیاری تندی علیه محمدرضا شاه پهلوی ایراد فرمود و او را نصیحت کرد. اما آن انسان‌های نادان، نیمه شب ۱۵ خرداد امام را دستگیر کردند. مردم به همراه فرزند امام به سمت حرم حضرت معصومه (س) حرکت کردند. از آنجایی که نخست وزیر وقت(اسدالله علم) دستور برخورد سخت را داد، افراد زیادی به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز مجروح شدند. امام این روز را به عنوان یک روز مهم، تاریخ‌ساز و نقطه عطف در تاریخ کشور ما قرار داد.

وی با بیان اینکه ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ کشور و مردم به رشد و بالندگی رسیدند، گفت: از این تاریخ بود که ماهیت و هویت رژیم شاه برملا شد. مردم در قم، تهران، ورامین و سایر نقاط قیام کردند و با خون خود تاریخ را تغییر دادند. از آنجا انقلاب وارد یک مرحله بسیار جدی شد.

رصاف در پایان گفت: امام دید بلندی داشت و تا همیشه‌ی تاریخ را می‌دید. وقتی عزای عمومی اعلام کرد، برای این بود که همه بدانند که رشد و بالندگی در قیام برای خدا و مجاهدت برای خدا و مبارزه با طاغوت است. این‌ها اصول قرآنی است که امام خمینی(ره) به ما یاد داد و ما هم باید آن را به نسل جدید بازگو کنیم تا آن‌ها با تاریخ گذشته خود بیشتر و بهتر آشنا شوند و دستاوردهای خود را بهتر از گذشته بدانند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96523

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.