• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - ربيع أول - 1446
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
2

امام خمینی(ره) جامع بین علم و عمل بود

  • کد خبر : 96508
  • 14 خرداد 1403 - 15:41
امام خمینی(ره) جامع بین علم و عمل بود
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به فرازهایی از سیره امام خمینی(ره)، ایشان را جامع بین علم و عمل توصیف کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سحاب پرس، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: حقیقتاً اگر بخواهیم از شخصیت امام خمینی(ره) سخن بگوییم زبان انسان قاصر می‌ماند چرا که امام حقیقتاً جامع بین علم و عمل بود، علمی که تنها پاکان به آن دست پیدا می‌کنند چنانچه ذات اقدس الهی فرمود «لا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ».

وی افزود: این علمی است که به عمل ختم می‌شود و آثار آن را امروز در دنیا می‌بینیم چرا که این الکلمه الطیب است که رشد کرده و آن نهال به الشجره الطیب تبدیل شده است.

فرهنگی، امام خمینی(ره) را شخصیتی توصیف کرد که اگر علما و عملا حتی در زندگی فردی بر اساس سیره و سریره خالق و فرستادگان آن زیست کند، حقیقتا احیاگر خواهد بود، حیات می‌دهد و زنده می‌کند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار کرد: امام خمینی(ره) نه تنها جامعه‌ای که در آن از اسلام فقط ظاهری مانده بود و به قشر آن بسنده شده بود را احیا کرد که کرامتی که خداوند انسان را به آن زینت داده و در جامعه‌ای که سراسر آن ظلمت بود و در آن  کرامت لگد کوب شده بود را بیدار کرد.

وی ادامه داد: این بیداری مسئولیت می‌آورد و مسئولیت امروز برای ما حفظ این نظام و این نگاه و این قلم و این قدم است تا این پرچمی را که امام امت با استعانت از خداوند که بر اساس مقدرات خاصه الهی و عنایات دوده طاها و یس علیهم افضل الصلوه المصلین بود را بر افراشت تا به دست نائبش آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای به دست صاحب آن وجود مقدس حضرت ولیعصر(عج) برساند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96508

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.