• امروز : سه شنبه - ۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Tuesday - 25 June - 2024
0

از مرمت مسجد عتیق و مدرسه سعیدیه تا نورپردازی ایوان هخامنشی قدمگاه در ارسنجان

  • کد خبر : 96475
  • 13 خرداد 1403 - 14:44
از مرمت مسجد عتیق و مدرسه سعیدیه تا نورپردازی ایوان هخامنشی قدمگاه در ارسنجان
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از مرمت مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی سعدیه در شهرستان ارسنجان خبر داد و گفت: در قالب پروژه مشارکتی از اعتبارات سال ۱۴۰۳ مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی سعدیه در شهر ارسنجان مرمت می‌شود.

محمد ثابت اقلیدی و هیات همراه امروز، ۱۳ خرداد در سفر به شهرستان ارسنجان برخی از آثار مذهبی، تاریخی و کارگاه‌های صنایع‌دستی دستی در این شهرستان  بازدید کرد.

وی در حاشیه این بازدیدها تصریح کرد: شهرستان ارسنجان با دارا بودن ظرفیت‌های بی‌بدیل گردشگری، تاریخی و فرهنگی قابلیت این را دارد در بسته سفر گردشگران قرار گیرد.

ثابت اقلیدی افزود: با توجه به بازدیدهای کارشناسی انجام شده از برخی از آثار تاریخی این شهرستان مقرر شد پرونده مرمتی برای دو اثر شاخص مسجد جامع عتیق و مدرسه سعدیه ارسنجان در قالب پروژه  مشارکت بخش خصوصی و استفاده از  ظرفیت خیرین میراث فرهنگی که در اختیار فرمانداری قرار دارد، گشوده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: در حال حاضر سقف  مسجد جامع ارسنجان در معرض آسیب قرار دارد و نیازمند سبک‌سازی و عایق‌بندی است از این رو پروژه مرمتی این بنای تاریخی مذهبی به زودی فعال خواهد شد.

ثابت اقلیدی به مرمت مدرسه سعدیه نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات مستندسازی این بنای ملی شهرستان ارسنجان با مشارکت پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی انجام خواهد شد.

وی در ادامه  از نوسازی و بهسازی تابلوهای معرفی آثار تاریخی در شهرستان ارسنجان خبر داد و در ادامه به دیدارش با برخی مسئولان شهرستان ارسنجان هم اشاره کرد و گفت: در دیدار با  حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی بهرامی، امام جمعه شهرستان ارسنجان نیز برخی از مشکلات حوزه میراث فرهنگی مطرح و برنامه‌هایی برای رفع این مشکلات ارائه شد که امید است به زودی شاهد تحولات چشمگیری در شهرستان در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه سخنانش  توسعه و ترویج صنایع دستی در شهرستان ارسنجان را از اولویت‌ها دانست و گفت: در رشته‌های گلیم بافی  پرداخت تسهیلات در قالب مشاغل خانگی به هنرمندان و تجهیزات دستگاه‌های خراطی و توسعه  آموزش ارائه می‌شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی فارس، در جریان سفر مدیر کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه به شهرستان ارسنجان آثار تاریخی و مذهبی چون امامزاده سلطان سیدعلی،  آسیاب آبی تاریخی جلودار، ایوان قدمگاه متعلق به دوره هخامنشیان، مسجد جامع عتیق و مدرسه تاریخی  سعدیه در شهر ارسنجان مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96475

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.