• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس؛

بزرگراه دشت ارژن – شیراز به نام شهدای قشقایی نامگذاری شد

  • کد خبر : 96365
  • 10 خرداد 1403 - 22:00
بزرگراه دشت ارژن – شیراز به نام شهدای قشقایی نامگذاری شد
مراسم رونمایی از تابلوی بزرگراه شهدای قشقایی که حدفاصل شیراز - دشت ارژن را شامل می‌شود، امروز، ۱۰ خردادماه با حضور مسئولان استانی و خانواده‌های شهدای قشقایی برگزار شد.

در راستای ترویج فرهنگ ایثار و زنده نگه داشتن یاد شهدای سرافراز عشایر به ویژه ایل قشقایی در دفاع مقدس و دفاع از حرم، محور مواصلاتی شیراز – دشت ارژن به نام شهدای ایل قشقایی نام‌گذاری شد.

سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سید محمد شکوهی فرمانده سپاه ناحیه عشایری استان فارس، خانواده‌های معظم شهدا، جمعی از رزمندگان و پیشکسوتان ایل قشقایی و نمایندگانی از ادارات در این مراسم حضور داشتند.

نام‌گذاری این محور مهم پرتردد و مواصلاتی که شهر شیراز مرکز استان فارس را به استان‌های خوزستان و بوشهر متصل می‌کند، به عنوان یکی از مطالبات مهم طوایف مختلف ایل بزرگ قشقایی بود که بعد از سیر مراحلی قانونی و تصویب در کمیته استانی و در آستانه برگزاری دومین کنگره ۳ هزار شهید قشقایی از آن رونمایی شد.

به گزارش سحاب پرس، ایل قشقایی به مرکزیت استان فارس چه در مبارزه با استعمار انگلیس و پس از آن در پیروزی انقلاب و تقدیم بیش از ۳ هزار شهید در دوران دفاع مقدس و ادای سهم خود به نظام و انقلاب و چه در دفاع از حرم همیشه سرآمد بوده است.

در این مراسم مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: عشایر استان و به ویژه ایل قشقایی در دوران دفاع مقدس و در راستای دفاع از کیان و خاک و انقلاب اسلامی خوش درخشیده و با تقدیم شهدای بسیاری در این زمینه نقش ویژه ای داشته است.

سردار  سعید کوشکی جهرمی با اشاره به اینکه شهدا در راستا دفاع از مردم و کیان خود وارد جبهه‌ها شدند، گفت:  باید قدردان پدران و مادران و همسران شهدا باشیم که فرزندان خود را آماده حضور در جبهه ها و دفاع از انقلاب کردند.

وی تصریح کرد: این نامگذاری باید یادآوری آن برای همه مردم باشد که آن‌ها با خون خود امنیت و آسایش را به آرمغان آوردند و امروز این امنیت و سربلندی را مدیون آن‌ها هستیم.

در این مراسم تعدادی از خانواده‌های شهدای قشقایی حضور داشتند که رونمایی از تابلو شهدا به دست مادر شهید گرجی از شهدای ایل قشقایی صورت گرفت.

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96365

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.