• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 27 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
0

مجمع خیرین محیط زیست در فارس تشکیل می‌شود

  • کد خبر : 96355
  • 10 خرداد 1403 - 17:17
مجمع خیرین محیط زیست در فارس تشکیل می‌شود
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از تشکیل مجمع خیرین محیط زیست در این استان خبر داد و گفت: این مجمع بعد از طی مراحل قانونی و امور ثبتی تأسیس خواهد شد.

نشست هماهنگی تشکیل مجمع خیرین محیط زیست فارس با حضور مدیر کل، معاونین و کارشناسان محیط زیست فارس، مسئولان منابع طبیعی، خیرین محیط زیست، میراث فرهنگی، پلیس امنیت و خیرین عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی امروز، ۱۰ خردادماه در شیراز تشکیل شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در این نشست گفت: درست است که تاکنون خیرین محیط زیست به صورت مجزا و خودجوش اقدامات ارزشمندی در جهت حفظ محیط زیست انجام داده‌اند، اما برای افزایش اثربخشی و هم‌افزایی این تلاش‌ها، تشکیل یک مجمع واحد به عنوان یک نهاد فراگیر و منسجم، امری ضروری به نظر می‌رسد.

عطا پورشیرزاد اظهار کرد: با تشکیل مجمع، خیرین می‌توانند اهداف و اولویت‌های مشترکی را برای فعالیت‌های خود تعریف کنند و از تلاش‌های پراکنده و موازی جلوگیری شود. همچنین مجمع فضایی برای تبادل تجربیات و دانش میان خیرین و ظرفیت‌سازی در زمینه‌های مختلف مرتبط با محیط زیست فراهم خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مجمع می‌تواند از طریق جذب مشارکت‌های دولتی، خصوصی و مردمی، منابع و امکانات بیشتری را برای انجام فعالیت‌های زیست‌محیطی فراهم کند و با ایجاد زمینه همکاری میان خیرین، سازمان‌های مردم‌نهاد، بخش خصوصی و دولتی، هم‌افزایی و انسجام را در فعالیت‌های زیست‌محیطی به وجود آورد.

پورشیرزاد با تأکید بر اینکه ظرفیت خیرین در عرصه محیط زیست نباید مغفول بماند، افزود: خیرین بازوی مشورتی و مشارکتی محیط زیست هستند و در استان فارس می‌توان از ظرفیت‌های خیرین بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

وی با بیان اینکه اولین مجمع خیرین محیط زیست در استان پس از طی مراحل قانونی و انجام امور ثبتی تأسیس می‌شود و فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز خواهد کرد، افزود: از دیرباز در بین مردم مسلمان ایران خیرین خداجوی بسیاری وجود داشته است؛ اما فعالیت آن‌ها کمتر در حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک از محورهای اصلی توسعه‌ پایدار بوده، در حالی که زمینه‌های کار خیرین می‌تواند گسترده‌تر و یاری رسان در حل چالش‌های روز محیط زیست باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس با برشمردن تهدیدها و معضلات زیست‌محیطی ادامه داد: خیرین با فعالیت در عرصه محیط زیست با کاهش این تهدیدات می‌توانند جلوگیری کننده از حذف ذخایر ژنتیکی کشور باشند.

وی یادآور شد: این اداره‌کل به منظور تحقق اهداف سازمان حفاظت محیط زیست و بر اساس دستورالعمل‌های بالادستی با شناسایی و دعوت از خیرین با سابقه و البته علاقه‌مند به محیط زیست برای تشکیل  مجمع خیرین محیط زیست اقدام کرده و پس از تشکیل جلسات متعدد و انجام کلیه مراحل قانونی، موفق شد اولین مجمع خیرین محیط زیست  را  تأسیس و فعالیت آن را به صورت رسمی اعلام خواهد کرد.

پورشیرزاد در ادامه از همه خیرین و علاقه‌مندان به میراث طبیعی کشور برای مشارکت در حفاظت از مواهب الهی دعوت کرد و خواهان کمک عموم مردم در چارچوب اصل پنجاهم قانون اساسی برای حفاظت از محیط زیست شد و گفت: خیرین نقش بسزایی در احیای محیط زیست دارند و باید با هم‌افزایی و تعامل از ظرفیت‌های خیرین در تعالی اهداف محیط زیست بیش از پیش بهره‌گیری کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس اظهار کرد: سازمان محیط زیست به دنبال ساماندهی خیرین محیط زیست است و با ایجاد انجمن‌های ویژه خیرین ظرفیت‌های مغفول مانده در این زمینه بیشتر استفاده و بهره‌گیری خواهد شد.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی محیط زیست فارس، در ادامه این نشست با مرور و بازخوانی اساسنامه خیرین محیط زیست، پیشنهادات مطرح شده از سوی خیرین محیط زیست و اعضای جلسه را بررسی کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96355

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.