• امروز : شنبه - ۹ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 23 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Saturday - 29 June - 2024
0

مردم، اخلاق‌مداری «سید محرومان» را فراموش نمی‌کنند

  • کد خبر : 96350
  • 10 خرداد 1403 - 15:28
مردم، اخلاق‌مداری «سید محرومان» را فراموش نمی‌کنند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، متانت و اخلاق رئیس جمهور شهید را یکی از بارزترین و متفاوت‌ترین خصوصیات او دانست و تاکید کرد: در دل انقلاب اسلامی، همچنان چنین انسان‌هایی خلق می‌شوند.

حمیدرضا قانعی در گفت‌وگو با سحاب پرس ضمن تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی، شهید جمهور و همراهانش اظهار کرد: انقلاب اسلامی در چهل و پنج سالگی خود، بار دیگر عرصه‌ای خطیر را تجربه کرد و با شهادت ریاست جمهور و وزیر امورخارجه، پایانی زودهنگام برای سیزدهمین دولت آن رقم خورد. دولتی که به همراهی و همدلی با مردم شهره شده بود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود: حالا برای انتخاب دولت بعدی، بار دیگر به نقش‌آفرینی مردم و حضور اجتماعی پررنگ آن‌ها نیاز است.

وی با بیان اینکه اخلاق‌مداری سید محرومان،  آیت‌الله رئیسی و مردم‌داری ایشان، ترازی دیگر و صورت مغفول مانده‌ حکمرانی اسلامی را به رخ کشید، گفت: حضور سه ساله ایشان، مقام و جایگاه مردم در حصول به اهداف انقلاب اسلامی را بیش از پیش نمایان کرد.

متولی فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: عبای خاکی آیت‌الله رئیسی، خاطرات مسئولین ابتدای انقلاب را بار دیگر در اذهان مردم زنده کرد و نشان داد که انقلاب اسلامی با آرمان‌هایش، همچنان زنده و زاینده است.

قانعی با اشاره به تئوری نظام انقلابیِ رهبری انقلاب در بیانیه گام دوم، گفت: عبور از مرحله دولت اسلامی که نیل به جامعه اسلامی و تحقق تمدن اسلامی را نوید می‌دهد، با مدل حکمرانی مخلصانه، بی پیرایه، پدرانه، صبورانه، فکورانه و ولایت‌مدار این سید خراسانی بیش از گذشته دست یافتنی بود.

وی افزود: جوان‌گرایی، مشورت‌پذیری و تلاش بی وقفه و اهمیت دادن به نظرات دانشمندان، از دیگر خصوصیات مدیریت آیت‌الله رئیسی بود که سرعت بسیاری از تحولات را در ساختارهای اداری افزایش داده بود. در این راستا کافی‌است به طرح ویژه دولت در حذف مجوزهای کاغذی و ایجاد محدودیت برای امضاهای طلایی دقت کنید.

قانعی با تاکید بر اینکه نکات فوق، به هیچ عنوان به معنای نادیده گرفتن نقاط ضعف و اشکالات تیم مدیریتی کشور نیست، گفت: این نکات به معنای تلاش همه‌جانبه و همت شبانه‌روزی متولیان دولت سیزدم برای رفع آن‌ها، بدون حاشیه‌سازی و بدون متهم کردن دیگران است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس، از رعایت ادب، متانت و اخلاق رئیس جمهور شهید در مناظرات انتخاباتی یاد کرد و افزود: ایشان در این زمینه زبانزد خاص و عام شد و پس از پذیرش مسئولیت نیز تهمت نزدن به دیگران و متهم نکردن دولت قبل به شاخصی برای دولت او بدل شد و همه دولتمردان را از این کار منع کردند.

وی با بیان اینکه رعایت قانون و در اولویت قراردادن مصالح کشور بر منافع فردی، گروهی و جناحی از دیگر خصوصیات بارز آیت‌الله رئیسی بود، اظهار کرد:  ایشان در مقابل استخدام گروهی و ورود بدون منطق افراد به بدنه دولت به شدت مقاوم بودند و خواسته‌های جناح‌های سیاسی در به کارگیری افراد برایشان حجت نبود. اما مهم‌تر از همه، بهره‌مندی مردم در مقام افاده و استفاده بود. بی‌شک هیچ دولتی طی سالیان گذشته در بسترسازی و زمینه‌سازی برای حضور گروه‌های مختلف مردمی در حل مسائل کشور به اندازه دولت سیزدهم موفق عمل نکرده است.

قانعی تاکید کرد: به میدان آوردن حلقه‌های میانی، هویت‌بخشی به حلقه‌های نخبگانی، گروه‌های جهادی و سمن‌های اجتماعی، گواه این مدعاست. دستیاران مردمی‌سازی دولت در بخش‌های مختلف در مقام ساختارسازی برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی شروع خوبی داشتند و در صورت تداوم این رویه، آینده درخشانی در بهره‌مندی انقلاب اسلامی از ظرفیت‌های مردمی متصور است.

وی گفت: به‌هر دلیل، مشیت الهی بر شهادت این مرد دوست داشتنی قرار گرفت و شد آنچه نباید. این بار از اول مجلس، شهدا را چیدند. اما مسیر حرکت انقلاب اسلامی به سمت اهداف و آرمان‌های انسانی و اسلامی‌اش متوقف نشده و به مدد رویش‌های جدید انقلاب، متوقف نیز نخواهد شد و مردم پس از بدرقه حماسی، تاریخی و ماندگار ایشان، بار دیگر یاد و خاطرات دوران انقلاب را زنده کرده و پیام امید، پایمردی و ایستادگی خود را به جهانیان مخابره کردند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96350

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.