• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

تحول در زیرساخت‌های فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دولت مردمی

  • کد خبر : 96283
  • 08 خرداد 1403 - 19:34
تحول در زیرساخت‌های فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دولت مردمی
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با گرامیداشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و دیگر همراهان شهید خادم ملت، از ایجاد تحول در زیرساخت‌های فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در دولت مردمی خبر داد.

محمد هاشم هاشم‌پور امروز، ۸ خردادماه گفت: اساسی‌ترین زیرساخت فناوری سلامت ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بهره‌برداری از پارک علم و فناوری سلامت شیراز در دی سال ۱۴۰۱ بود.

وی افزود: با استقرار بخشی از شرکت‌های تولیدکننده محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت در این پارک، زمینه ساخت و عرضه محصولات پزشکی در استان، بیش از پیش فراهم شد و با اختصاص فضای کارگاهی به فناوران، دو خط تولید محصولات در دی و بهمن سال ۱۴۰۲ نیز در این مجموعه به بهره‌برداری رسید.

هاشم‌پور با اشاره به برنامه‌های گسترش فضای اداری و کارگاهی این مجموعه فناورانه افزود: مطالعات مرحله نخست ساخت برج پارک علم و فناوری سلامت شیراز و طراحی سازه‌ای آن در پردیس دانشگاهی صدرا نیز از مهر سال ۱۴۰۲ آغاز شد که نویدبخش گسترش حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه کارآفرینی است.

عضو هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌اندازی اتاق تمیز برج پژوهشی محمد رسول‌الله(ص) در بهمن سال ۱۴۰۱ را یکی دیگر از اساسی‌ترین زیرساخت فناوری سلامت ایجاد شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در دولت مردمی شهید آیت‌الله رئیسی عنوان کرد.

وی ادامه داد: این اتاق تمیز پیشرفته که با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست ‌جمهوری به بهره‌برداری رسید و فقط در چند ماه گذشته بیش از ۲ میلیارد تومان نیز از سوی دانشگاه برای تجهیز آن هزینه شده است.

هاشم‌پور ابراز امیدواری کرد: این اتاق تمیز نوپا، در حمایت از تولید محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه مهندسی بافت و سلول درمانی از جمله در زمینه استخوان، مفاصل، چشم و پوست و خدمت به بیماران نقش مهمی ایفا کند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین با اشاره به افزایش تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه، به ویژه در یکسال گذشته، بیان کرد: یکی از این تجهیزات، دستگاه  «Real Time PCR»است که  با صرف هزینه ۱۴ میلیارد ریال خریداری و در آزمایشگاه مشترک برج پژوهشی دانشگاه نصب شد.

وی اظهار کرد: در شورای عالی آزمایشگاه مرکزی تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی شیراز، بررسی نیازمندی‌های تجهیزاتی پژوهشگران و فناوران در حال بررسی  است و تجهیزات اساسی دیگری نیز که تهیه آن به تصویب شورای یادشده رسیده است، به تدریج خریداری و برای استفاده مشترک در آزمایشگاه مرکزی جانمایی و مستقر می‌شود.

به گزارش سحاب پرس و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هاشم‌پور، حمایت از فناوران سلامت به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان، برای پاسخگویی به تامین نیازهای جامعه در خصوص تجهیزات، کالاها، داروها و مواد تشخیصی و درمانی را ضروری خواند و افزود: دانشگاه علوم پزشکی شیراز تا پایان کار دولت مردمی و با تاسی به شهدای خدمت، در این زمینه تمام توان خود را به کار خواهد بست.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96283

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.