• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - ذو الحجة - 1445
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024
0

‌انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد فارس و سازمان زندان‌ها

  • کد خبر : 96281
  • 08 خرداد 1403 - 19:14
‌انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد فارس و سازمان زندان‌ها
کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس و اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی این استان با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مرتضی موصلی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان فارس و اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان فارس و علی چهار محالی، مدیرکل دفتر اقدامات حمایتی سازمان زندان‌های کشور امروز، ۸ خرداد ‌ماه سال جاری با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در شیراز تفاهم‎‌نامه همکاری امضا کردند.

رئیس اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس در حاشیه این مراسم بیان کرد: موضوع این تفاهم‌نامه ارتقا و بهبود سطح همکاری مشترک ۲ دستگاه در جهت استقرار نظام عدالت اجتماعی، کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

علیرضا دشتی بیان کرد: تقویت بنیان خانواده، گسترش و تعمیق خدمات اجتماعی، رفع مشکل معیشتی و به طور کلی حمایت از گروه هدف شامل خانوارهای سرپرست زندانی و زندانیان آزاد شده نیازمند نیز از دیگر موضوع‌های این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس نیز در این مراسم گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه زمینه توسعه همکاری‌های مشترک، فصل جدیدی در راستای حمایت از خانواده‌های زندانی نیازمند فراهم خواهد شد.

مرتضی موصلی افزود: بر اساس هدایت‌های عالمانه رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، مطالبه دولت خدمتگزار سیزدهم و تدابیر دلسوزانه رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور داشته‌اند، رویکرد و جهت‌گیری مسیر خدمت در این نهاد مقدس در حوزه توانمندسازی اقتصادی برای خانواده‌های تحت حمایت با تمرکزبرتوسعه اشتغال به ویژه کسب و کارهای خرد صورت گرفته است.

وی همچنین افزود: در کنار توانمندسازی اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت تلاش شده است، به ابعاد دیگر توانمندسازی این خانواده‌ها در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه‌ای شود.

‌مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس بیان کرد: علاوه بر توانمندسازی اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی امداد امام(ره) با حمایت دولت خدمتگزار و خیرین نیک اندیش استان فارس در سال گذشته در زمینه تأمین مسکن جامعه هدف در جلسه‌ای وبیناری با حضور رئیس جمهور شهید مان، کمیته امداد استان گزارشی را ارئه کرد و بیش از ۲ هزار و ۷۰ دستگاه واحد مسکونی در استان فارس به خانواده‌های تحت حمایت اهدا شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

موصلی اظهار کرد: بیش از ۴۷۵ هزار نیکوکار و خیر درمسیر خدمت با مجموعه امداد امام(ره) در استان فارس همراهی می‌کنند. بخشی از این حمایت‌ها از حمایت معنوی یک یتیم تا کسانی که زکات پرداخت می‌کنند و حتی نیک‌اندیشانی که در تأمین هزینه‌های درمانی بیماران صعب‌العلاج در کاهش آلام این قشر از خانواده‌ها مساعدت و کمک می‌کنند، ظرفیت خوبی را در همراهی با نهاد مقدس امداد امام (ره) داریم.

وی در پایان با بیان اینکه سرپرست حدود یک هزار و ۹۰۰ خانواده به هر دلیلی در یکی از زندان‌های استان هستند، افزود: در کمیته امداد امام(ره) افتخار خدمت به این خانواده‌ها را داریم و تلاش امدادگران نهاد مقدس امداد امام (ره) بر این بوده است که با توجه به شرایط این خانواده‌ها و با درنظر گرفتن ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی در زمینه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رفع مشکلات این اقشار اقدامات حمایتی  خاصی صورت گیرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=96281

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.