• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
​در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیراز با رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح شد؛

نقش شورا و شهرداری شیراز در مبارزه با کرونا بی‌نظیر است

  • کد خبر : 9515
  • 01 شهریور 1399 - 5:40
نقش شورا و شهرداری شیراز در مبارزه با کرونا بی‌نظیر است
رییس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار شیرازبه مناسبت اول شهرویورماه روز پزشک با حضور در دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان شهید فقیهی شیراز، از خدمات پزشکان و کادرهای درمان به ویژه در مبارزه با کرونا قدردانی کردند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» رییس شورای اسلامی شهر شیراز در این دیدار، نقش پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در ماه‌های اخیر را حیاتی و بسیار مهم توصیف کرد و گفت: نه‌تنها در فضای فعلی متأثر از کرونا که مجموعه کادر درمانی کشور در خط مقدم آن درگیر هستند، در همه زمان‌های دیگر نیز حفظ جسم و جان و علاوه بر آن روح و روان مردم به خدمات مجموعه پزشکی ارتباط مستقیمی دارد و شرایط بسیار سخت فعلی ارزش کار این عزیزان را دوچندان کرده است.
وی نقش شاخص‌های بهداشتی و درمانی را در یک شهر سالم، برجسته دانست و گفت: این موضوع نشان می‌دهد که مجموعه پزشکی و کادرهای بهداشتی و درمانی در دستیابی به یک شهر سالم، توسعه‌یافته و مطلوب تا چه اندازه می‌توانند نقش مؤثری ایفا کنند.
موسوی شرایط بهتر کلان‌شهر شیراز در دوران سخت مبارزه با بیماری منحوس کرونا را محصول یکپارچگی مردم و مسؤولان و خدمات همه‌جانبه دستگاه‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه عملکرد مجموعه درمانی شهر و استان در این دوران چشمگیر بود و شورای شهر نیز خود را موظف می‌دانست که آن‌چه در توان دارد در میدان مبارزه به کار گیرد؛ ضمن آنکه مجموعه شهرداری به عنوان بازوی اجرایی شورا نیز کاملا همراه و همگام و در برخی موارد حتی جلوتر از شورا گام برداشته است.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز در پایان آمادگی شورا و شهرداری را برای تداوم کمک و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد.
شیراز در زمینه مبارزه با کرونا، موفق و پیشتاز بوده است
مهندس «حیدر اسکندرپور» شهردار شیراز نیز در این بازدید گفت: امسال ماه محرم را در حالی آغاز می‌کنیم که همزمانی معناداری با روز پزشک دارد؛ آن‌چنان‌که در حادثه تاریخی این ماه، ایثار و ازخودگذشتگی حضرت اباعبدالله (ع) ثبت شد و در جنگ فعلی با بیماری کرونا نیز ایثار پزشکان، پرستاران و کادر درمان است که یقیناً برای جامعه بهداشت و درمان در تاریخ جاودانه خواهد ماند.
وی با تسلیت به همه جان‌باختگان کرونا و به طور خاص پزشکان، پرستاران و اعضای کادرهای درمانی که برای حفظ جان مردم، جان خودشان را ایثار کرده‌اند، یادآور شد: در ملاقات‌هایی که ما در حوزه‌ی مدیریت شهری با همتایان خارج از کشور داریم، افتخارات و توانمندی‌های شیراز و فارس در حوزه پزشکی مطرح می‌شود و جای بسیار خوشحالی است که امروز در میدان مبارزه با کرونا این ادعای شیرازی‌ها در عمل نیز اثبات شده است.
اسکندرپور، شیراز را در زمینه مبارزه با کرونا موفق و پیشتاز در کشور توصیف کرد و گفت: در کنار همت و تلاش بخش بهداشت و درمان و دستگاه‌های اجرایی شهر و استان، نکته ظریفی که در این زمینه قابل تقدیر و تأمل است، همراهی همدلانه‌ی شهروندان است که به ویژه در فاز نخست شیوع این بیماری زمینه‌ساز کسب موفقیت افتخارآفرین برای همه فارس شده است.
شهردار شیراز با بیان اینکه شیراز تنها شهری بود که اتوبوس‌رانی را تعطیل کرد و پیش از تمام شهرهای دیگر نیز مترو را تعطیل کرده بود؛ تصریح کرد: شاید سایر کلان‌شهرها نگران تبعات اجتماعی تعطیلی حمل و نقل عمومی بودند اما ما در شیراز در راستای سلامت خود شهروندان این اقدام را انجام دادیم و اینکه این اقدام اثربخش کوچکترین اعتراضی را در پی نداشته نشان از فرهنگ والای مردم شیراز دارد.
برای مبارزه با کرونا باید پروتکل‌های بومی نوشته شود
همچنین دکتر «قاسم مقیمی» پزشک و عضو شورای اسلامی شهر شیراز، روز پزشک امسال را متفاوت از هر سال و در شرایطی بسیار سخت و دشوار توصیف کرد و گفت: باورکردنی نیست که روزی که باید برای جامعه پزشکی مایه خوشحالی باشد، امسال نماد سوگواری برای کادر درمان است و شاید همین حالا که در حال صحبت هستیم عزیز دیگری از این قشر فداکار بار سفر بندد.
وی با بیان اینکه سوگند پزشک هم صرفا نسخه‌پیچی و دارونویسی نیست، افزود: مأموریت و رسالت اصلی پزشک حفظ ثبات و نهادینه کردن سلامت جسم و روان جامعه است و شاهد هستیم که در این رسالت خطیر اجتماعی از همه داشته‌های خود می‌گذرند.
مقیمی اضافه کرد: مأموریت پزشک مرز نمی‌شناسد و از دورترین نقاط سیستان و بلوچستان و کردستان و آذربایجان و هرمزگان و… همه در حال مبارزه با این ویروس هستند که برای این خدمت‌رسانی ممکن است رنج‌های زیادی مانند دوری چند ماهه از خانواده را تحمل کنند و در نهایت برخی جان خود را نیز در این مسیر فدا می‌کنند.
این عضو هیأت رییسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه همه نهادها و دستگاه‌ها با دل و جان وارد میدان مبارزه با کرونا شده‌اند، اظهار داشت: علاوه بر پزشکان که از سر تکلیف جان‌فشانی کردند، به طور خاص لازم می‌دانم از همکاران خودم در شورا و همچنین شهرداری شیراز تشکر کنم که در اجرای پروتکل‌ها و فراهم‌سازی بستر مبارزه با این بیماری مرگبار، همتی ستودنی به خرج داده‌اند.
دکتر مقیمی در پایان با بیان اینکه ویروس کویید ۱۹ تمام مسائل بهداشتی و درمانی جامعه را تحت تاثیر خود قرار داده است، از متولیان سلامت شهر و استان درخواست کرد که برای مبارزه با کرونا پروتکل‌های بومی نوشته شود که با سازگاری با مسائل فرهنگی و سیاسی و اجتماعی، قابل اجرا باشد.
بیماران و خانواده‌های درگیر بیماری نیازمند حمایت جدی‌تری هستند
«نوذر امامی» دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این دیدار سلامتی را بزرگترین نعمت خداوند دانست و گفت: اگر سلامتی را از ما بگیرند دیگر هیچ چیزی نداریم و به همین دلیل ارزش کار کسانی که در این مسیر تلاش می‌کنند بسیار مهم و قابل تحسین است.
امامی با اشاره به جایگاه ابوعلی‌سینا و با تقدیر از تلاش پزشکان و کادرهای بهداشتی و درمانی در همه ایام، تصریح کرد: در عین حال آن چیزی که باید از زمانه‌ی این شخصیت برجسته مورد توجه قرار گیرد، حمایت‌های نهادهای حاکم از بیماران حتی پس از ترخیص بود اما متأسفانه امروز شاهد هستیم که یکی از دغدغه‌های اصلی بیماران دقیقاً در همان زمان ترخیص و هزینه‌های درمانی و پسادرمانی است.
وی بیشترین مشکلات مالی در حوزه درمان را مربوط به اقشار ضعیف و محروم جامعه دانست و گفت: ما شاهد هستیم که در اطراف برخی بیمارستان‌های همین شیراز همراهان بیماری هستند که به دلیل عدم تمکن مالی چندین ماه در چادر و در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند.
امامی با تقدیر از تلاش‌های ایثارگرانه مجموعه بهداشت و درمان شیراز و فارس، به افزایش قیمت داروها و سایر هزینه‌های درمانی اشاره کرد و افزود: به ویژه در این دوران که مردم ما از جنبه‌های متعددی به شدت درگیر مصائب کویید ۱۹ هستند انتظار این است که حمایت از بیماران و سلامتی عمومی مورد توجه جدی‌تری قرار گیرد.
اقدامات شورای شهر و شهرداری شیراز در مبارزه با کرونا در ایران بی‌نظیر بوده است
بر پایه این گزارش، همچنین دکتر «مهرزاد لطفی» رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ابتدای این دیدار به نقش چشمگیر همکاری‌های بین بخشی در کلان‌شهر شیراز و استان فارس در مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: به ویژه شورای شهر و شهرداری شیراز در این ماجرا سنگ تمام گذاشتند و کمک کردند تا وضعیت نسبتا مطلوبی در کنترل بیماری کوید ۱۹ در شیراز سپری کرده‌ایم.
وی اقدامات ضد کرونایی شورا و شهرداری شیراز را در ایران بی‌نظیر و ستودنی توصیف کرد و گفت: عزیزان ما در شورا و شهرداری جانانه کمک کردند، هرگز دلسرد نشدند و کارهای بزرگی صورت گرفت تا توانستیم کارنامه خوبی را به نسبت تمام کشور ثبت کنیم.
دکتر لطفی تصریح کرد: کنترل فاصله‌گذاری، ضدعفونی معابر و اماکن و همچنین بحث حمل و نقل عمومی که تعطیلی آن در جهت حفظ جان شهروندان زودتر از همه کشور شروع شد و بازگشایی آن دیرتر از همه انجام گرفت، ازجمله اقدامات تحسین‌برانگیز شورا و شهرداری شیراز بوده است.
وضعیت کرونایی شیراز؛ بیشترین بیماریابی، کمترین مرگ‌و‌میر
رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره وضعیت شیراز در زمینه مبتلایان و مرگ‌و‌میرهای کرونایی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه شیراز در وضعیت قرمز قرار دارد و بیشترین تست کرونا و بیماریابی را انجام می‌دهیم اما از نظر شاخص مرگ‌و‌میر و بیماران با وضع وخیم در میان کلان‌شهرها کمترین آمار را داریم که نشان از همکاری بسیار خوب دستگاه‌های مختلف و شهروندان دارد.
دکتر لطفی در پایان با اظهار امیدواری نسبت به تداوم و تقویت همکاری‌ها، یادآور شد: وقتی رییس سازمان بهداشت جهانی در پیام خود درباره روز پزشک در ایران فقط نام دو شهر تهران و شیراز را بر زبان می‌آورد، نشان از اهمیت و جایگاه شیراز در حوزه سلامت دارد و همه ما باید قدر جایگاه شهرمان را در این حوزه بدانیم.
گفتنی است بر اساس اعلام رییس دانشگاه علوم پزشکی، تاکنون بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ نفر از کادرهای درمانی در شیراز، شامل بیش از هفتصد پرستار و افزون بر یکصد پزشک، خود به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند.
براساس این گزارش شهردار شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و مدیران شهری با حضور در بیمارستان شهید دکتر فقیهی از زحمات کادر درمان به ویژه مدافعان سلامت و مبارزان خط اول کرونا تقدیر کردند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9515

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.