• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
​رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تشریح کرد

سرنوشت پسماندها پس از جمع آوری از سطح شهر

  • کد خبر : 9506
  • 05 شهریور 1399 - 5:35
سرنوشت پسماندها پس از جمع آوری از سطح شهر
دفع بهداشتی و اصولی پسماند یکی از عناصر اصلی مدیریت پسماندهای شهری می باشد و نقش کلیدی در حفظ محیط زیست دارد و رئیس سازمان مدیریت پسماند در این زمینه گفت : سازمان مدیریت پسماند روزانه بیش از هزار تن پسماند خانگی را پس از جمع آوری و حمل در سایت دفع پسماند به صورت فنی مهندسی مدیریت می کند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت افزود: از هزار تن پسماند تولیدی روزانه در شهر شیراز مقدار ۶۰۰ تن آن وارد دو خط کارخانه تفکیک صنعتی پسماند شده و مواد قابل بازیافت آن توسط حدود ۶۰ نفر نیروی انسانی جداسازی می شود و این کار علاوه بر اشتغال زایی باعث جلوگیری از آلودگی محیط زیست و جلوگیری از هدر رفتن سرمایه ها می شود.
وی ادامه داد: ماده آلی پسماند شهری پس از عبور از خطوط تفکیک صنعتی پسماند برای تولید کود کمپوست مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت کود با کیفیت مناسب به نام کمپوست تولید می شود که تمام مراحل این فرایند توسط کارشناسان این سازمان کنترل می گردد .
رییس سازمان مدیریت پشماند شهرداری شیراز اظهار داشت: نیروگاه بیوگاز سوز تولید برق که با مصرف گاز حاصل از دفن پسماند فعالیت می کند نیز از سال ۱۳۸۸ در مدار تولید برق قرار گرفته و همچنان در حال فعالیت می باشد و این اقدام باعث کنترل گازهای حاصل از محلهای دفن نظیر گاز متان می شود.
خوشبخت همچنین گفت:  در نهایت بخشی از پسماند که در حال حاضر قابلیت استفاده ندارد و ریجکت نام دارد به سلول مهندسی بهداشتی دفن پسماند هدایت شده و دفن می گردد.
وی بیان کرد: تمام اقدامات انجام شده در سایت دفع پسماند در جهت امحاء اصولی و بهداشتی پسماندهای جمع آوری شده شهری و بازگرداندن بخش قابل استفاده به چرخه بازیافت و محیط زیست می باشد.
رییس سازمان مدیریت پسماند گفت: شهروندان با مشارکت بیشتر در فرایند تفکیک پسماندها از مبدا که بازیابی پسماندهای قابل بازیافت را کوتاه تر و کم هزینه تر می نماید سازمان  را در ارائه خدمات مطلوبتر مانند همیشه یاری کنند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9506

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.