• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
شهردار شیراز:

ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بهره گیری از معماری زندیه، زیباترین ایستگاه مترو کشور است

  • کد خبر : 9489
  • 06 شهریور 1399 - 5:23
ایستگاه مترو وکیل الرعایا با بهره گیری از معماری زندیه، زیباترین ایستگاه مترو کشور است
شهردار شیراز در مراسم افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا گفت: به دلیل نزدیکی این ایستگاه به بازار وکیل، تلاش کردیم با بهره گیری از معماری زندیه، وفاداری این پروژه را به معماری بافت تاریخی - فرهنگی و بازار وکیل اعلام کنیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس اسکندرپور در این آیین افزود: ایستگاه متروی وکیل الرعایا در واقع یک مجموعه فرهنگی است و به مناسبت‌های مختلف از گالری های هنری این ایستگاه استفاده خواهد شد. همچنین در مناسبت‌هایی مثل نوروز که شاهد حضور مسافران در شیراز هستیم، این مکان به فرصتی برای ارائه تولیدات فرهنگی این کلانشهر اختصاص می‌یاید.
وی از مردم شیراز به دلیل تاخیر در افتتاح ایستگاه مترو وکیل الرعایا به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر مسوولان ملی عذرخواهی کرد و گفت: این ایستگاه زیباترین ایستگاه مترو کشور است و در خط ۲ ایستگاه های زیباتری خواهیم ساخت.
شهردار شیراز اضافه کرد: در ساخت چنین پروژه‌هایی تلاش می‌شود تا مباحث اقتصادی هم مدنظر قرار گیرد، از این رو طبقه همکف و معبر اصلی این ایستگاه به فعالیت تجاری اختصاص داده شده تا از این طریق بخشی از هزینه‌های این پروژه تامین شود.
مهندس اسکندرپور با تاکید بر اینکه ساخت چنین پروژه‌هایی با همکاری جمعی امکان تحقق دارد، افزود: ساخت این ایستگاه در کمترین زمان ممکن نشان از توان بالای فنی، مشاورین، پیمانکاران و مجموعه شهرداری دارد.
وی از دولت بابت تزریق منابع مالی به مترو شیراز به رغم تنگناهای موجود در کشور تقدیر کرد و گفت: تزریق ۶۰۰ میلیارد تومان به خط دو و ۳۰۰ میلیارد تومان هم که اخیرا تامین شده در چنین شرایطی جای تشکر دارد و امیدواریم که تا پایان امسال تعدادی از ایستگاه‌های خط ۲ به بهره‌برداری برسد.
شهردار شیراز سرعت عملیات اجرایی خط دو مترو را بی‌نظیر دانست و بیان کرد: به صورت موازی بخش‌های مختلف پروژه در حال انجام است همزمان کار خرید واگن نیز پیگیری می‌شود.
مهندس اسکندرپور با بیان اینکه امروز پایان عملیات اجرایی خط یک را اعلام می‌کنیم، تصریح کرد: امیدواریم که خط ۲ را نه ۲۰ سال که ظرف ۴-۵ سال به اتمام برسانیم و خط ۳ را هم شروع کرده‌ایم.
وی درباره پروژه تراموا نیز گفت: امروز استاندار فارس قول دادند که مشکلات اجرایی تراموا برطرف شود و قرار بود که از اردیبهشت آینده کار تراموا آغاز شود که با شرایط کنونی به تاخیر افتاده و امیدواریم که بتوانیم به عنوان یک پروژه نو در ماه‌های آینده کار را شروع کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9489

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.