رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز در این جشنواره گفت: ۱۵ پروژه شاخص و کلان را در کمیسیون متبوع احصا کردیم که یک مورد آن موضوع اعتماد مردمی است.
مسعود زارعی با بیان اینکه نفس توجه به اعتماد مردم با تقویت سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ در ابعاد مختلف شکل میگیرد، افزود: با برگزاری این جشنواره، کار ارزشمندی شکل گرفته است و نشان از این دارد که شهرداری به منتقدین خود توجه میکند، از طرفی هم اینکه عدهای خود را مسئولیتپذیر میدانند و با سامانه در ارتباط هستند، نشان از انسانهای دغدغهمند دارد.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح اینکه سال گذشته نزدیک به ۱۸۰ هزار تماس مردمی داشتیم که نشان از اعتماد مردم دارد، گفت: نزدیک به ۸۰ درصد تماسها مربوط به حوزه خدمات شهری بود.
وی همچنین به موقعیت مکانی مرکز ۱۳۷ شهرداری اشاره و خواستار پیشبینی یک ساختمان بزرگتر شد و افزود: این مرکز با فعالیت خاص خود باید در محیط بزرگتری استقرار یابد.
زارعی تأکید کرد: باید کارگروهی با حضور افراد منتخب در جشنواره ایجاد شود تا از نظرات آنها استفاده و از این جمع مجموعه مطالبهگری شکل گیرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز در این جشنواره ضمن تبریک هفته ارتباطات و روابط عمومی و گرامیداشت یاد و خاطره شهردار فقید منطقه ۵ شیراز، بیان کرد: با فراهم شدن بستر ارتباطات مردمی شهرداری شیراز تحت عنوان سامانه ۱۳۷، شاهد اعتماد شهروندان شیرازی به مجموعه شهرداری هستیم.
حمیدرضا اسماعیلی با تصریح اینکه مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، یک سامانه تصمیمساز در مجموعه شهرداری شیراز محسوب میشود، گفت: با بررسی مجموع تماسهای برقرار شده با این سامانه، مشکلات احصا و براساس برنامه تعریف و به شورا پیشنهاد داده میشود و نهایتا پس از تصویب، شهرداری با اختصاص ردیف اعتباری به آن به عنوان یک هدف نگاه میکند.
وی با بیان اینکه امروز سامانه ۱۳۷ در حال سیر مسیر تکاملی به سمت سیسمتی پویا، چابک و هدفمند است، افزود: برنامهریزیهای جامع تدوین شده نیز بر پویایی، هدفمندی و چابکی بیشتر این سامانه در آینده دلالت دارد.
اسماعیلی با تاکید بر اینکه آمار صعودی سالانه تماس با این سامانه نشان از اعتماد مردم به ۱۳۷ است، افزود: حتی تماسهایی که مربوط به شهرداری نیست و در گزارش شهروندان اعلام میشود، دستهبندی و مسئولان مربوطه اعلام میشود.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز یادآور شد: این جشنواره برای نخستین بار در شیراز اجرایی شده و مقرر شده که هر ساله برگزار شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز نیز در این جشنواره اظهار کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز (سامانه ۱۳۷) در سال ۱۳۸۱ فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و از آن زمان تاکنون طبق هدفگذاری انجام شده به سمت سامانهای هدفمند، چابک و مدرن پیش رفته است.
رضا جاویدی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸۰ هزار تماس با مرکز ۱۳۷ برقرار شد، افزود: در مجموع بیش از ۸۰ درصد از تماسهای برقرار شده مربوط به خدمات شهری بوده است.
وی بیان کرد: ارتقای این سامانه در سال گذشته با حمایتهای رئیس کمیسیون سلامت. محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز و پشتیبانیهای معاونت مالی و اقتصادی شهرداری این کلانشهر، موجب تسریع در امر پاسخگویی، پاسخگویی هوشمند، شفافیت در پاسخگویی، تسریع در پاسخگویی و ایجاد ظرفیت بهرهگیری از این سامانه برای تصمیمسازیهای کلان در شهرداری شیراز شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بینالملل شهرداری شیراز اظهار کرد: امروز در این مرکز رویکردهایی همچون ارتباط بی واسطه با مردم، سلامت اداری، استیفای حقوق شهر و شهروند، تعمیق فرهنگ مسئولیتپذیری، پاسخگویی، تحقق مردم سالاری و حرکت بر مدار هوشمند سازی دنبال میشود.
جاویدی همچنین به ماموریتهای مرکز ۱۳۷ نیز اشاره کرد و افزود: ایجاد پل ارتباطی و یکپارچه بین شهروندان و مجموعه شهرداری، تحلیل کلان دادههای ثبت شده، پیگیری عملیاتی و میدانی، نظارت دقیق و اجرا و بازرسی هوشمند، پاسخگویی شبانهروزی، پایش عملکرد، شناسایی نقاط ضعف و… از مهمترین این ماموریتهاست.
به گزارش سحاب پرس، در این جشنواره که سید ابراهیم حسینی رئیس و سیده مریم حسینی سخنگوی شورای اسلامی شهر شیراز نیز حضور داشتند، از ۱۸ شهروند برگزیده که بیشترین تعامل و پیگیری امور شهری را با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ داشتند، تجلیل شد.
همچنین براساس ارزیابیهای بعمل آمده از تماسها و پیگیریهای انجام شده در سامانه ۱۳۷ به ترتیب سازمان مدیریت پسماند، شهرداری منطقه ۱۰ و شهرداری منطقه یک شیراز مقام اول تا سوم سازمانی را کسب کردند.
در این جشنواره همچنین تعدادی از دانشآموزان سطح مناطق یازدهگانه شهرداری شیراز نیز بهعنوان شهریار و سفیران سامانه ۱۳۷ انتخاب و نشان شهریار به آنان اهدا شد.
انتهای پیام