• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
7
​از سوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز صورت گرفت؛

خریداری ۱۵ دستگاه دمنده هوا و ۱۵ دستگاه فلکسی بک

  • کد خبر : 9486
  • 10 شهریور 1399 - 5:19
خریداری ۱۵ دستگاه دمنده هوا و ۱۵ دستگاه فلکسی بک
رییس سازمان آتش نشانی شیراز و خدمات ایمنی شهرداری شیراز از خریداری ۱۵ دستگاه دمنده هوا و ۱۵ دستگاه فلکسی بک برای تسریع در اطفای حریق مراتع و منابع طبیعی این سازمان خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، محمد هادی قانع گفت: امروزه پدیده آتش‌سوزی در عرصه‌های مراتع بخش وسیعی از فضای سبز را مورد تهدید قرار داده است و این پدیده سالانه هزاران هکتار از درختان، درختچه‌ها و گیاهان را طعمه خود می‌سازد.
وی با اشاره به اینکه آتش یکی از مهم ترین تهدید ها برای محیط زیست و منابع طبیعی در سرتاسر جهان است ، افزود: بنابراین اتخاذ راهکارهایی برای مدیریت آتش به منظور کنترل و کاهش خسارات ناشی از آن ضروری است.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اظهار داشت: با توجه به بارش‌های مناسب و نزولات جوی در فصل بهار و حتی اردیبهشت ماه سال جاری پوشش گیاهی مراتع و کوهستان ها به نحو چشمگیری رشد و افزایش یافته است که با گرم شدن هوا و خشک شدن پوشش گیاهی هر لحظه امکان وقوع آتش سوزی در مراتع ، کوهستان ها و فضای سبز محتمل شده و لازم است به نحو جدی برای مقابله با آتش سوزی برنامه‌ریزی شود.
قانع افزود: در گذشته برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات و مراتع با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر ، وزش باد و نبودن امکانات کافی با توجه به گستردگی آتش سوزی مشکلاتی زیادی برای نیروهای آتش نشانی و مردم ایجاد می کرد و شهرداری شیراز برای کنترل و اطفای حریق به فکر خریداری مجهزترین دستگاه های مهار و اطفای حریق افتاد. 
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: طی ۲۰ روز گذشته اقدام به خریداری به روزترین  دستگاه جدید در مواقع آتش سوزی از کشور استرالیا کرده‌ایم.
قانع از خریداری ۱۵ دستگاه دمنده هوا در حوزه اطفای حریق و ۱۵ دستگاه فلکسی بک برای این سازمان خبرداد و افزود: این تعداد دستگاه به ارزش ۴ میلیارد ریال خریداری شده و ۱۵ دستگاه در اختیار ایستگاه های تیم عملیات ویژه در شهرک بهارستان، پارک دراک و عملیات ویژه قرار گرفته است .
وی از ویژگی های این دستگاه های جدید در آتش نشانی را جلوگیری از گسترش آتش سوزی و تسریع در اطفای حریق در آتش سوزی برشمرد و افزود: دستگاه دمنده هوا فشار هوا را تنظیم و موجب می‌شود که شعله را از آتش بگیرد که در آتش سوزی های اخیر در عملیات مهارلو و دراک استفاده شده است. 
وی با بیان اینکه دستگاه  فلکسی بک دومین دستگاه خریداری شده همراه با آب است که دارای فشار هوای قوی است و آتش را سرد می کند که  در ارتفاعات  می تواند با وجود درخت‌ های زیاد و پوشش‌های گیاهی  کمک زیادی در کاهش رشد و توسعه آتش در مرحله اول  داشته باشد و  نقش موثری درکنترل اطفای حریق ایفا کند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز کاهش و سرعت عمل در اطفای حریق و میزان خسارت کاهش آتش سوزی را از ویژگی های دستگاه های خریداری شده عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9486

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.