• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز خبر داد

توزیع مستمر پک بهداشتی بین پاکبانان

  • کد خبر : 9483
  • 10 شهریور 1399 - 5:15
توزیع مستمر پک بهداشتی بین پاکبانان
همزمان با شیوع کرونا که اکنون وارد ۸ ماه مبارزه با آن هستیم در کنار مدافعان سلامت ،نارنجی پوشان شهرمان نیز علاوه بر حفظ بهداشت فضای عمومی شهر در مواجه با زباله های عفونی مثل ماسک و دستکش جان خود را سپر می کردند تا جان شهروندان با این زباله ها تهدید نشود و در کنار مدافعان سلامت به قطع زنجیره انتشار این بیماری کمک کنند. نارنجی پوشان های که همیشه بی ادعا کار خود را می کنند.

رییس سازمان پسماند شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه تعداد پاکبانان سطح شهر شیراز بیش از ۱۶۰۰ نفر است می گوید میانگین روزانه زباله تولیدی سطح شهر شیراز در ۵ ماهه نخست سال جاری  یک هزار و ۷۳ تن در روز است  و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان ۱٫۱۷ درصد رشد داشته است.
 به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، روح ا.. خوشبخت درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای پاکبانان در زمان جمع آوری پسماندهایی از جمله ماسک و دستکش می گوید: خطراتی که در ایام کرونا پاکبانان و کارگران جمع آوری پسماند با آن مواجه بودند تماس  مستقیم با پسماند به ویژه دستکش و ماسک پراکنده در سطح معابر شهر بود. اقدامات سازمان برای ایمن سازی پاکبانان شامل آموزش پاکبانان و کارگران بخش جمع آوری پسماند در زمینه پیش گیری از بیماری کرونا توسط کارشناسان ایمنی و بهداشت شرکت های خدماتی ،تهیه دستورالعمل های بهداشتی حین کار و ابلاغ به پیمانکارن و پرسنل اجرایی برای فعالیت، توزیع بسته های بهداشتی شامل ماسک، دستکش ، و موادضد عفونی دست به صورت هفتگی که این امر همچنان ادامه دارد و تا کنون ۲۴ بسته و همچنین سه مرحله شیلد حفاظت صورت بین پاکبانان توزیع شده است.
 خوشبخت ادامه  داد: گندزدایی و ضدعفونی مخازن در اختیار پاکبانان و خودروهای جمع آوری و حمل پسماند به صورت روزانه از فعالیتهای مهم سازمان جهت ایمن سازی پاکبانان بود
 رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز تصریح کرد: اقدام سازمان در زمینه حذف کامل خودروهای روباز از سیستم جمع آوری پسماند از سال ۱۳۹۰ به طور ویژه کلید خورد و درسال ۱۳۹۳ تمام خودروهای روباز جمع آوری و حمل پسماند حذف شد و در حال حاضر بیش از ۱۴۰دستگاه انواع خودرو مکانیزه جمع آوری و حمل پسماند در سطح شهر فعال است.
 خوشبخت درباره هزینه های سازمان در زمینه نظافت شهر گفت: هزینه های سازمان در بخش تنظیف شهری( رفت روب) و جمع آوری و حمل پسماند بیش از ۸۰ درصد از هزینه های کل این سازمان می باشد .
وی در خصوص افزایش تعداد نوبت های جمع آوری زباله در ایام کرونا گفت: جمع آوری پسماند در ایام کرونا طبق همان برنامه زمان بندی انجام می شد ولی کلیه عوامل اجرایی برای جمع آوری بهتر پسماند و تنظیف شهر جهت حفظ سلامت شهروندان با جدیت و حساسیت بیشتری تلاش می کردند تا مبادا از این جهت آسیبی متوجه شهروندان شود.
خوشبخت عنوان کرد: اقدام ویژه سازمان که باعث شد خدمات در زمان کرونا نه تنها کاسته نشود بلکه بهتر هم انجام شد، همان توزیع بسته های بهداشتی برای پاکبانان و ضد عفونی و گندزدایی مخازن در اختیار آنها و ماشین آلات جمع آوری وحمل پسماند بود که باعث عدم ابتلای این زحمتکشان به بیماری کرونا بود و در نتیجه تمام نیروها با قدرت در عرصه تنظیف شهر و جمع آوری و حمل پسماند طبق پروتکل های بهداشتی حضورداشتند.
وی در خصوص آخرین اقدامات و برنامه های سازمان در جهت کنترل زباله گردی در سطح شهر شیراز در ایام کرونا گفت: این سازمان از سال ۱۳۷۸ جمع آوری پسماند قابل بازیافت را به صورت برنامه ریزی شده در سطح شهر اجرا نمود و برای افزایش مشارکت شهروندان و کاهش ورودی پسماند قابل بازیافت به کیسه پسماند عادی اقداماتی شامل توزیع بیش از ۲۷۰ هزار کارتن پلاست در منازل ویلایی مراکز آموزشی و اداری ، توزیع بیش از ۱۹ هزار انواع مخزن ۲۴۰ و ۶۶۰لیتر برای آپارتمانها و مجتمع های مسکونی و ادارات و مراکز آموزشی، نصب مخازن ذخیره پسماند خشک در معابر پر تردد و پر ترافیک از نظر وجود صنوف را انجام داده است و همچنان ادامه دارد.
خوشبخت ابراز داشت: با استفاده از توان بخش خصوصی جمع آوری پسماند قابل بازیافت طبق برنامه یک بار در هفته برای منازل مسکونی و دو بار در هفته برای مراکز آموزشی و اداری توسط بیش از ۵۰ دستگاه وانت نیسان در حال انجام است.
 رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین با انتخاب پیمانکار، جمع آوری پسماند خشک معابر سطح شهر که بیشتر حاصل فعالیت مشاغل مختلف می باشد به صورت روزانه انجام می شود
خوشبخت به معضل همیشگی دورگرده های زباله گرد پرداخت و گفت: برای ساماندهی دوره گردها نیز بیش از ۱۰۰ نفر که دراین زمینه فعال بوده اند ساماندهی شده اند و لباس کار و کد شناسایی برای خودروهای آنان در نظر گرفته شده است
وی خبر از استفاده  اپلیکیشن بازیافت برای تحویل مواد قابل بازیافت از شهروندان  در آینده خبر داد و گفت: مقدمات انجام شده و در حال تست این اپلیکیشن هستسم هر چند که مشارکت بیشتر شهروندان در تفکیک پسماندها از مبدأ باعث می شود مواد  قابل بازیافت کمتری وارد کیسه های پسماند عادی و مخازن پسماند گردد و در نتیجه زباله گردها نیز با عدم دسترسی به مواد قابل بازیافت در کیسه های پسماند عادی به مرور زمان حذف خواهند شد
 خوشبخت عنوان کرد: در پایان از شهروندان که همراه همیشگی این سازمان بوده اند تقاضا داریم مشارکت خود را در تفکیک پسماند ازمبدأ افزایش بیشتری داده و از گذاشتن پسماند قابل بازیافت در کیسه های پسماند عادی اجتناب نمایند و پسماندهای بازیافتی خود را به خودروهای مخصوص جمع آوری این پسماندها یا به نزدیک ترین ایستگاه بازیافت محل زندگی خود تحویل دهند تا با کمک شهروندان زباله گردی نیز کمتر شده و در نهایت حذف شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9483

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.