• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3
​معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز:

افزایش نرخ کرایه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی منطبق بر محاسبات کارشناسی است

  • کد خبر : 9444
  • 19 شهریور 1399 - 4:54
افزایش نرخ کرایه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی منطبق بر محاسبات کارشناسی است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: افزایش نرخ کرایه‌ ناوگان حمل و نقل عمومی با توجه به افزایش نرخ بنزین و سایر هزینه‌ها و منطبق بر محاسبات کارشناسی مصوب شده است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجبتی زوربخش با بیان اینکه نصب برچسب  اعلام نرخ‌های جدید در خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی، الزامی است، ادامه داد: تلاش شده افزایش نرخ‌ها به گونه‌ای باشد که بتوانیم رضایت نسبی شهروندان را جلب کنیم.
زوربخش به تخلفات احتمالی در این باره هم اشاره و خاطرنشان کرد: طی تماس‌های متعدد متوجه شدیم که رانندگان تاکسی‌ها به جای ۱۲۰۰ تومان، ۱۵۰۰ تومان از مسافران دریافت می‌کنند؛ این یک تخلف محسوب می‌شود و مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ پیگیر باشند تا اداره بازرسی و نظارت سازمان حمل و نقل، رسیدگی کند.
او با بیان اینکه در سیستم حمل و نقل با مصوب شدن نرخ خدمات، راننده و مسافر متعهد به اجرای مصوبه هستند، گفت: سال گذشته افزایش نرخ بنزین و تورم داشتیم و تورمی که محاسبه شده نسبت به افزایش کرایه بالاتر است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه رانندگان تاکسی همانند سایر افراد درگیر افزایش نرخ تورم هستند، گفت: تاکسی‌ها هیچ یارانه‌ای جز یارانه‌های مقطعی مانند لاستیک دریافت نمی‌کنند و اکنون هم محدودیت‌هایی در این باره وجود دارد.
زوربخش اضافه کرد: بر اساس برنامه ریزی‌ها در سازمان حمل و نقل مسافر، به دلیل حادث شدن شرایط کرونایی و احتمال انتشار این ویروس، حذف پرداخت کرایه نقدی در تاکسی‌ها در دستور کار قرار گرفته و فراخوان آن از هفته آینده منتشر می‌شود و طی سه ماه آینده تمام تاکسی‌های شیراز به سیستم پرداخت کرایه غیر نقدی می‌شوند.
وی با بیان اینکه مذاکراتی انجام شده تا هیچ بار مالی در این خصوص به رانندگان تاکسی تحمیل نشود، گفت: پیش‌بینی می‌شود هشت هزار تاکسی در شیراز مجهز به سیستم پرداخت غیر نقدی شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: یک پلتفرم واحد و یکپارچه برای شبکه پرداخت غیرنقدی و شهروندی نیز برای ناوگان شبه عمومی توسط سازمان وافای شهرداری در حال تهیه است.
زوربخش همچنین گفت: ١١ سال از استقرار و فعال شدن کارت شهروندی در کلانشهر شیراز می‌گذرد و براساس ضوابط عملکرد سرویس‌های حمل و نقلی، زمانیکه سیستم پرداخت غیرنقدی در اتوبوس در دستور کار قرار گرفت، در بررسی مهندسی ترافیک علاوه بر کاهش آلودگی‌ها، کاهش زمان تاخیر و توقف را در پی داشت.در تاکسی‌ها نیز اگر این کار انجام شود، به بخشی از اهداف ترافیکی خواهیم رسید.
وی تاکید کرد: توصیه ما این است که همانگونه در تصویب نرخ‌ها، تفاوت فاحشی بین کرایه غیر نقدی و نقدی وجود دارد، لذا شهروندان برای استفاده از سرویس‌های حمل و نقلی از کارت شهروندی استفاده کنند.
معاون شهردار شیراز به نرخ نامه مصوب شورای شهر شیراز برای تمام پارکینگ‌های سطح شهر هم اشاره و عنوان کرد: گاهی اوقات گزارش‌هایی از پارکینگ‌های خصوصی یا تحت تملک شهرداری مبنی بر اخذ نرخ‌های غیرواقعی دریافت می‌کنیم. در حالی‌که هیچ تفاوت قیمت در پارکینگ‌های شیراز به جهت عدالت اجتماعی وجود ندارد و نرخ نامه شورای شهر شیراز در این باره برای همه پارکینگ‌ها یکسان است.
زوربخش همچنین عنوان کرد: با مکانیزه شدن سیستم های پرداخت غیرنقدی در پارکینگ‌ها، دوربین‌های ثبت نظارتی نیز مستقر و موجب به حداقل رساندن آسیب‌های اجتماعی از جمله سرقت شده است.
وی از افزایش ٢٠ درصدی نرخ پارکینگ‌های رو باز و مسقف خبر داد و گفت: تعداد زیادی پارکینگ در سطح شهر شیراز داریم که نه تحت پوشش شهرداری و نه سازمان صمت است که به سمت ساماندهی آنها رفته‌ایم.
معاون شهردار شیراز همچنین به آخرین وضعیت عملکرد دوچرخه‌های اشتراکی اشاره و عنوان کرد: ۲ هزار دوچرخه به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی کلانشهر شیراز وارد شده است که در حال حاضر  هزار و ۸۰۰  دوچرخه فعال و در اختیار شهروندان قرار دارد.
زوربخش با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک ۲۰۰ دوچرخه اشتراکی دیگر نیز به ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری شیراز افزوده خواهد شد، ادامه داد: همچنین تاکنون ۳۲ هزار و ۵۰۸ نفر از دوچرخه استفاده کردند و ۱۹۶ هزار و ۴۰۹ سفر با دوچرخه‌های بیدود انجام شده است.
معاون شهرداری شیراز میانگین متوسط سفرهای طی شده را ۱.۶ دهم کیلومتر اعلام کرد و گفت: مجموع کل سفرها ۲۲۵ هزار کیلومتر گزارش شده است.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9444

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.