• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز:

گام بزرگی برای باز زنده سازی فضاهای شهری در منطقه تاریخی فرهنگی برداشته شده است

  • کد خبر : 9433
  • 19 آبان 1399 - 5:29
گام بزرگی برای باز زنده سازی فضاهای شهری در منطقه تاریخی فرهنگی برداشته شده است
رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید از برخی پروژه های عمرانی شهرداری منطقه هشت، منطقه تاریخی- فرهنگی را هویت اصلی شهر شیراز خواند و بیان داشت: خوشبختانه با تعریف و اجرای پروژه‌های کلان در این منطقه، گام بزرگی در راستای باز زنده سازی فضاهای شهری و بهبود کیفیت زندگی شهروندان برداشته شده است.

دکتر «نواب قائدی» با تأکید بر اهمیت پروژه های شاخص در مقیاس های مختلف ملی، شهری و محلی در این منطقه عنوان کرد: توجه به عمق محلات و بهسازی و ارتقای کیفی فضاها و خدمات شهری کمک شایانی به افزایش تعاملات اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقای زیست پذیری محلات خواهد کرد.
عضو شورای شهر شیراز با اشاره به تعریف دو مسیر گردشگری عمده در این منطقه به عنوان عامل محرک توسعه زیستی افزود: این مسیرها که با عبور از دل محلات و گذرهای قدیمی، ارتباط بین المان های شاخص محدوده را ایجاد می کند، نقش مؤثری در توسعه گردشگری و احیای هویت بافت تاریخی-فرهنگی را ایفا خواهد کرد.
وی در ادامه عنوان کرد: در این راستا پروژه ملی بازآفرینی مجموعه زندیه که فاز اول آن شامل ۵۰ پروژه است، بر اساس برنامه زمان بندی در حال پیگیری و بخشی از آن در حال اجرا است؛ همچنین تعداد ۱۰ پروژه شاخص منطقه ای در این محدوده در حال اجرا است که پیش بینی می شود تا هفته شیراز سال ۱۴۰۰ بخشی از آنها به مرحله افتتاح برسد. علاوه بر آن حدود ۶۰ پروژه در قالب محلی برنامه ریزی شده که در حال پیگیری هستند.
قائدی در ادامه با اشاره به برخی از این پروژه ها تصریح کرد: علاوه بر پروژه کلان مجموعه زندیه، پروژه های بازآفرینی فضای شهری مقبره بی بی دختران، بهسازی و زیباسازی خیابان لطفعلی خان زند، بهسازی گذر هفت پیچ، بهسازی پیاده رو باب الرضا (ع)، بهسازی گذر اصلی و محله سنگ سیاه و بازارچه حاج زینل، احیای گذر و مقبره شاهزاده منصور، بهسازی بازارچه منصوریه، بازآفرینی فضای شهری پیشخوان مقبره شیخ روزبهان و بهسازی فضای شهری میدان آستانه از جمله پروژه های در حال اجرا در این منطقه هستند.
رییس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز در پایان از تلاش شهرداری شیراز بخصوص مجموعه شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی در توجه ویژه به محلات قدردانی کرد و افزود: با اقدامات ارزنده شهرداری در آینده ای نزدیک تأثیرات بسیار خوبی در این منطقه شاهد خواهیم بود.    
مهندس قلندری شهردار منطقه هشت شیراز نیز در این بازدید به تشریح گزارشی از برنامه ریزی و اقدامات صورت گرفته در این منطقه پرداخت و گفت: رویکرد اصلی شهرداری در این منطقه، ارتقای زیرساختها و امکانات لازم جهت تحقق گردشگری پایدار و رونق بخشی محلات است.
قلندری افزود: در تلاش هستیم تا بر اساس برنامه زمان بندی پیش بینی شده، پروژه های عمرانی را پیگیری کرده تا هر چه سریعتر بتوانیم این پروژه ها را تقدیم شهروندان کنیم.
گفتنی است در این بازدید، دکتر زوربخش معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز، خانم دکتر گلدهان رییس اداره هماهنگی امور معاونتها و مناطق، برخی از مدیران حوزه معاونت فنی و عمرانی و سایر مسئولین شهرداری منطقه هشت نیز حضور داشتند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9433

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.