• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
9
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ؛

افزوده شدن بیش از ۷۰۰ تخت به بخش های کووید۱۹ در فارس

  • کد خبر : 9411
  • 22 آبان 1399 - 8:30
افزوده شدن بیش از ۷۰۰ تخت به بخش های کووید۱۹ در فارس
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در دویست و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه، از اضافه شدن بیش از ۷۰۰ تخت از ظرفیت های بیمارستان های استان به بخش های کووید۱۹ در مراکز درمانی استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرزاد لطفی» با خواندن فاتحه برای شهدای مدافع سلامت، برای تمامی کادر بهداشت و درمان درگیر با کرونا آرزوی سلامتی کرد و گفت: در این ایام، بسیاری از پزشکان، پرستاران و کارکنان درگیر با کرونا مورد بی مهری و بی توجهی افرادی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند، قرار گرفته اند.

او با این هشدار که خطر ابتلا به کرونا جدی است و همه باید برای رعایت اصول بهداشتی در ایام کرونا تلاش کنند، افزود: مجموعه سلامت فارس برای پوشش صد در صدی درمان و رسیدگی به مبتلایان و مراجعان به بیمارستان ها، از تمامی ظرفیت های موجود، استفاده کرده است.

دکتر لطفی ضمن بررسی آمار نمونه های انجام شده آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس؛ به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

پایش اکسیژن درمانی در بخش های کووید ۱۹ بیمارستان ها به کمک اعضای تیم های تنفسی، از دیگر محورهای این نشست بود که از سوی رییس دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون درمان دانشگاه نیز در این نشست با اعلام آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، درباره شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان توضیحاتی ارایه داد.

دکتر «علی اکبری» از برگزاری نشست ویدئو کنفرانسی مسوولان معاونت درمان دانشگاه با مسوولان دانشگاه های علوم پزشکی قطب پنج کشور خبر داد که در این نشست، پیرامون موضوعات مهم این بیماری در بیمارستان ها تبادل نظر شد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز در این نشست به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در راستای بسیج ملی مبارزه با کروناویروس در فارس پرداختند.

دویست و دومین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز، بیست و یکم آبان، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9411

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.