• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد، ویژه کسب و کارهای آسیب‌دیده قرآنی، فرهنگی و هنری

  • کد خبر : 9404
  • 21 آبان 1399 - 16:04
تسهیلاتی با کارمزد ۴ درصد، ویژه کسب و کارهای آسیب‌دیده قرآنی، فرهنگی و هنری

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اعطای تسهیلات ویژه کسب و کارهای آسیب‌دیده قرآنی، فرهنگی و هنری با کارمزد ۴ درصد خبر داد.

بهروز مرامی جدیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به همه‌گیری بیماری کرونا گفت: گسترش بیماری کرونا در ۹ ماه گذشته، بیشترین آسیب را به کسب و کارهای فرهنگی و هنری وارد کرد.

بهروز مرامی جدیدی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای جبران این خسارت‌ها، برای دومین بار در سال جاری، تسهیلات کمکی خود را به فعالان فرهنگ و هنر با کارمزد ۴ درصد اعلام کرد. فعالان قرآنی، هنرمندان و فرهنگ‌ورانی که می‌خواهند از این تسهیلات استفاده کنند باید با مراجعه به سامانه تحفه، درخواست خود را ثبت نمایند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان داشت: فراخوان این تسهیلات چندی پیش اعلام شده بود که تا کنون ۴۹ پرونده از صاحبان مشاغل و کسب وکارهای فرهنگی وهنری دارای مجوز از فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان فارس درخواست خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده‌اند؛ که تنها ۲۰ % از سهمیه‌ استان فارس است.

وی افزود: همه اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های خصوصی و تعاونی فعال در زمینه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون «نمایش»، «آموزش»، «موسیقی»، «تجسمی»، «مد و لباس»، «فرهنگی»، «رسانه» و «قرآنی» می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

گفتنی است فعالان فرهنگی، هنری، قرآنی و رسانه خواهان استفاده از این تسهیلات بایستی به سامانه tohfeh.farhang.gov.ir  مراجعه و پس از خوانش شرایط پرداخت تسهیلات با کارمزد ۴ درصد که از سوی صندوق کارآفرین امید نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

سامانه الکترونیکی برخط مستقر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آدرسww.tohfeh.farhang.gov.ir  برای اجرا و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌های موضوع این تفاهم‌نامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و در آن، تمام اطلاعات مربوط به مراحل پذیرش، بررسی و پرداخت تسهیلات به طرح‌های موضوع این شیوه‌نامه ثبت شده است. تسهیلات حمایتی به کسب کارهای فرهنگی، هنری و رسانه‌ای طبق برش استانی اختصاص داده شده است. همچنین چگونگی این تخصیص در شیوه‌نامه‌ها و کاربرگ‌های معاونت‌ها، سازمان سینمایی و مرکز رسانه‌های دیجیتال آمده و بر روی سامانه تحفه بارگذاری شده است و جذب بهنگام این تسهیلات امکان تجدید دریافت تسهیلاتی دیگر را فراهم می‌کند و رعایت مفاد شیوه‌نامه ابلاغی صندوق کارآفرینی امید که در پی ارسال می‌شود، ضروری است.

ضمنا متقاضیان میتوانند با مطالعه راهنمای ذیل نسبت به ثبت درخواست خود اقدام نمایند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9404

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.