• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

هم‌افزایی فرهنگی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی با نهاد کتابخانه‌ها در مرودشت

  • کد خبر : 9356
  • 20 آبان 1399 - 14:03
هم‌افزایی فرهنگی با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی با نهاد کتابخانه‌ها در مرودشت

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در انجام وظایف محوله و برنامه‌های فرهنگی و هنری خود تلاش می‌کند تا چتر حوزه فعالیت خود را با ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات، نهادهای دولتی و غیردولتی و انجمن‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و هنری گسترده‌تر نماید.

به گزارش سحاب‌پرس؛ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در نشستی با رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان گسترش روابط بین دو اداره را بررسی کردند.

عبدالصمد سلیمانی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت در این نشست گفت: استقلال کتابخانه‌های عمومی به منزله قطع ارتباط و جدا شدن از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست؛ بلکه در راستای اهداف و سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده و همواره گسترش روابط بین این دو اداره‌ی هم‌خانواده، هم‌افزایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود را در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی مرودشت بیان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت در انجام  وظایف محوله و برنامه‌های فرهنگی و هنری خود تلاش می‌کند تا چتر حوزه فعالیت خود را با ایجاد ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی، مؤسسات، نهادهای دولتی و غیردولتی و انجمن‌ها به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و هنری گسترده‌تر نماید.

 سلیمانی افزود: کتابخانه‌های عمومی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی در جامعه شهری و روستایی هستند که ظرفیت‌های قابل توجهی دارند و با برنامه‌ریزی‌های مشترک و خلاقانه می‌توان خدمات فرهنگی هنری مکمل و جذابی را ارایه نمود.   

محمدجواد گرانمایه، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستا ن مرودشت نیز گفت: کتابخانه‌ها از دیرباز در کنار فعالیت‌های تخصصی حوزه کتاب، به فعالیت‌های فرهنگی و هنری هم توجه داشته‌اند.

وی افزود: کتابخانه‌های عمومی پس از مستقل شدن افزون بر خدمات تخصصی حوزه کتاب، به دیگر برنامه‌های فرهنگی هم نگاه ویژه‌ای داشته‌اند تا کتابخانه‌های عمومی به محیط‌های جذاب و با نشاط فرهنگی تبدیل شوند و در این امر با اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی تعامل و مشارکت‌های داشته است و با گسترش روابط بیشتر شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری بیشتری در شهرستان خواهیم بود.

در این نشست کارکنان کتابخانه عمومی با ارائه پیشنهاد و راهکار در جهت گسترش فعالیت‌های بین دو مجموعه مطالبی مطرح کردند و در پایان از بخش‌های مختلف کتابخانه پردیس بازدید بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9356

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.