• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
وزیر نفت؛

۸۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس از گاز بهره مند هستند / واژه پویش سبز درخور استان فارس است

  • کد خبر : 9294
  • 19 آبان 1399 - 19:18
۸۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس از گاز بهره مند هستند / واژه پویش سبز درخور استان فارس است
۱۸۱ طرح گازرسانی به مناطق شهری، روستایی و صنعتی استان فارس امروز از طریق ویدئوکنفرانس با وزیر نفت و با حضور معاون وزیر ، استاندار و مسئولان فارس به بهره برداری رسید.

وزیر نفت نیز در این مراسم گفت : فارس دومین استان گازخیز کشور است و چند میدان گازی همانند شانول، دالان، آغور و… در این استان قرار دارد .
زنگنه با بیان اینکه ۸۶ درصد جمعیت روستایی استان فارس هم‌اکنون از نعمت گاز بهره‌مند هستند و شهریور ۱۴۰۰ مجموع جمعیت برخوردار شهری و روستایی این استان به ۹۸ درصد می‌رسد، گفت: از این رو استفاده از واژه پویش سبز درخور استان فارس است.
زنگنه با تاکید بر اینکه گازرسانی در کشور به برکت توسعه پارس جنوبی به سرانجام رسیده است، تصریح کرد:  تولید گاز در پارس جنوبی از ۲۸۰ میلیون مترمکعب در سال ۹۲ به بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب رسیده و کار بسیار بزرگی انجام شده و هم‌اکنون به رکود قابل توجه ظرفیت برداشت روزانه یک میلیارد ۱۰۰۰ مترمکعب گاز در کشور رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه مجموعه دولت، پیمانکاران، صنایع، محیط زیست، همه و همه از گازرسانی راضی هستند و ریالی از بودجه دولت برای گازرسانی هزینه نشده است، گفت: این بدان معناست که سیاستگذاری درستی در این زمینه انجام و همه از آن منتفع شده‌اند.
وزیر نفت افزود: در کنار همه این اتفاق‌های خوب، درخواست می‌شود در مصرف گاز صرفه‌جویی شود تا جمعیت بیشتری از نعمت گاز برخوردار شوند. وی تاکید کرد : هم‌اکنون اجرای روش‌های تشویقی را در این زمینه آغاز کردیم.

استاندار فارس نیز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با اشاره افزایش ۲۱۲ درصدی گازرسانی روستایی از سال ۹۲ تاکنون در استان، گفت: طی این بازه زمانی شاهد افزایش ۶۰ درصدی مشترکین و ۹۲ درصدی شبکه گذاری بوده‌ایم.
عنایت‌الله رحیمی افزود: فارس از پهناورترین استان‌های کشور و دارای هشت هزار روستاست که بیش از چهار هزار روستای آن بیش از بیست خانوار جمعیت دارد.

او با اشاره به وجود ۳۶ شهرستان در فارس و داشتن بیشترین شهرستان‌های کشور، افزود: فعالیت‌های خوب شرکت نفت موجب رضایتمندی مردم در این استان شده است.

استاندار فارس همچنین در خصوص پیوستن فارس به پویش استان سبز نیز گفت: یک اقدام بسیار مثبت است و موجب نشاط و امید آفرینی می‌شود و البته مزایای مختلفی هم بر آن مترتب است.

رحیمی در این جلسه خواستار تسریع در اجرای پروژه‌ها، استفاده بیشتر ازپتانسیل‌های نفتی و گازی فارس، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و ثروت آفرینی برای توسعه کشور در زمینه نفت و گاز شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9294

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.