• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

نشست های ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در ایستگاه ۲۰۰؛ خستگی ها بر تن مدافعان سلامت

  • کد خبر : 9271
  • 19 آبان 1399 - 18:35
نشست های ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در ایستگاه ۲۰۰؛ خستگی ها بر تن مدافعان سلامت
نشست های ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس در حالی به دویستمین جلسه رسیده است که آمارهای افزایشی ابتلا به کروناویروس، از بی توجهی به پروتکل های بهداشتی حکایت دارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در نشست امروز، روند افزایشی ابتلا، بستری و جان باختن هم استانی ها در روزهای اخیر را هر روز نگران کننده تر از روز گذشته خواند.

دکتر «مهرزاد لطفی» روز گذشته را تاکنون تلخ ترین روز کرونایی در طی بیش از هشت ماه گذشته خواند و افزود: متاسفانه این آمارها، تنها اعداد و ارقام نیست، بلکه هر کدام حکایت از پایان یافتن زندگی یک هم استانی دارد و باید جدی گرفته شود.

او با بیان اینکه مدافعان سلامت استان در این ماه ها با گذشت از سلامت خود قهرمانانه برای حمایت از مردم، خط مقدم نبرد با کرونا را زنده نگاه داشته اند، معضل اصلی را بی توجهی عمومی به رعایت موازین بهداشتی دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اکنون کرونا کشنده تر از قبل شده است، گفت: با این وجود و اعلام روزانه هشدارها و آمارها، برخی کماکان این بیماری را جدی قلمداد نمی کنند و متاسفانه با این سهل انگاری ها، سلامت دیگران را نیز به مخاطره می اندازند.

دکتر لطفی مهم ترین راه برون رفت از این شرایط و بازگشت آرامش به جامعه را احساس مسوولیت عمومی نسبت به این موضوع، با پایبندی به رعایت اصول بهداشتی، استفاده مسوولانه از ماسک، پرهیز از حضور در مهمانی و تجمعات و رعایت اصول شست و شو و ضدعفونی دست ها عنوان کرد.

او در ادامه ضمن بررسی مصوبات نشست های روز گذشته، از تمامی اعضای این ستاد خواست تا نسبت به پیگیری اجرایی شدن مصوبات، اهتمام جدی داشته باشند.

آخرین وضعیت مناطق مختلف استان در زمینه آمار ابتلا، فرآیندهای نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، روند پذیرش و بستری بیماران در بخش های عادی و ویژه و علت های مرگ و میر جانباختگان، از دیگر محورهای مورد بررسی رئیس دانشگاه در این نشست بود.

نظارت ویژه بر مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس و تسریع در فرآیندهای ارائه خدمت به مراجعان و بیماران، دیگر تاکید رئیس دانشگاه در این نشست بود.

همچنین با توجه به وضعیت بحرانی تخت های بیمارستانی در مراکز پذیرش بیماران کروناویروس، راهکارهای توسعه تخت با حضور اعضای این ستاد بررسی شد.

دکتر «علی اکبری» معاون درمان دانشگاه نیز با اعلام گزارش وضعیت بیمارستان های استان و شرایط بیماران در بخش های عادی و ویژه، پیشنهادات خود را در زمینه توسعه تخت های بیمارستانی مطرح کرد.

همچنین دکتر «عبدالرسول همتی» معاون بهداشت دانشگاه آخرین اقدامات مراکز منتخب درمان سرپایی در استان را به رئیس دانشگاه اعلام کرد.

دیگر اعضای این ستاد نیز آخرین برنامه ها و فعالیت بخش های مختلف دانشگاه را برای مدیریت بحران کنونی، اعلام کرده و پیرامون بهبود پیشبرد اقدامات تبادل نظر شد.

دویستمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس صبح امروز، نوزدهم آبان، در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9271

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.