• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5
​در راستای اجرای طرح فرزانگان انجام شد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش فارس با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز

  • کد خبر : 9187
  • 14 آبان 1399 - 18:21
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین آموزش و پرورش فارس با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز
امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره کل آموزش و پرورش فارس با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز و نیز رونمایی از چهار کتاب در طرح شهر فرزانگان جدیدترین اقدام با هدف ترویج کتابخوانی در شیراز به ‌شمار می‌رود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز دانش‌آموزان را سرمایه‌های کشور دانست و گفت: تفاهم نامه‌ها وقتی ارزش پیدا می‌کند که عملیات اجرایی آن مکتوب و استخراج و پیگیری شود.
تعامل سازمان‌های مختلف و همکاری آن‌ها در زمینه کتاب‌خوانی برنامه‌های پایتخت کتاب ایران را حتی در زمان شیوع بیماری کرونا به پیش می‌برد.
در حوزه برنامه‌های ترویج کتابخوانی برگزاری رویدادهای کتاب‌محور با توجه به توسعه متوازن فرهنگی و کاهش آسیب‌ها در محلات حاشیه‌ای و کم برخوردار شیراز اهمیتی بسزا دارد در این زمینه مدارس مهم‌ترین جایگاه برای تغییر رویکردهای فرهنگی به‌شمار می‌رود.
از همین رو تعامل سازمان‌های مسوول و متولی این فعالیت فرهنگی، با آموزش و پرورش در پرورش دانش‌آموزانی علاقه‌مند به کتاب اهمیت دارد.
در این زمینه پیش از این، اجرای طرح شکوفه‌های کتاب و نیز اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان توسط شهرداری شیراز به‌صورت بن کتاب به کودکان مناطق محروم صورت یافته است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین با بیان اینکه ارتباط آموزش و پرورش با دیگر حوزه‌های فرهنگی بسیار مطلوب است، از اهمیت نقش این نهاد در توسعه متوازن فرهنگی سخن گفت.
فرهاد اسماعیلی با اشاره به اینکه فرهنگ امروز در خطر است، عنوان کرد: اتاق فکرهای بسیاری در حال تغییر رویکرد دانش‌آموزان و فرزندان ما درباره فرهنگ و آداب و آیین هستند.
او اجتماع‌گریزی را حاصل چنین اقدامی دانست و بیان کرد: ایجاد اتاق فکر فنی مشترک بین سازمان فرهنگی شهرداری و آموزش و پرورش می‌تواند در حوزه ترویج کتابخوانی خروجی موثری داشته باشد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9187

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.