• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز:

شهروندان پاسخ استعلامات شهرداری را ظرف دو ساعت تا حداکثر دو روز دریافت می کنند

  • کد خبر : 9181
  • 17 آبان 1399 - 18:18
شهروندان پاسخ استعلامات شهرداری را ظرف دو ساعت تا حداکثر دو روز دریافت می کنند
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز گفت: در حال حاضر پاسخ کل استعلام های آپارتمانهای مسکونی توسط سامانه شهروند سپاری و به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری شهروندان به مناطق ۱۱گانه انجام می شود.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، جواد بهادری افزود: شهروندان از طریق مراجعه به آدرس اینترنتی 
https://eshahr.shiraz.ir
 و تنها با اخذ عضویت  توسط شهروند و پس از طی گام های سامانه در هر زمان از شبانه روز می توانند پاسخ استعلامات خود را دریافت کنند.

مهندس بهادری افزود: در راستای  اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری و تسهیل و تسریع در امر خدمات رسانی و جلب رضایت شهروندان با ایجاد بستر شهری سالم  و انسان محور و همچنین به  منظور جلوگیری از هر گونه تردد غیر ضروری شهروندان، همکاران ما در مجموعه بزرگ شهرداری شیراز در تلاش هستند تا پاسخ این نوع استعلامات را ظرف ۲ ساعت تا حداکثر ۲ روز به شهروندان ارائه می کنند.
وی ادامه داد: شهرداری شیراز با اجرای فاز اول پروژه شهروند سپاری با موضوع پاسخ استعلام آپارتمانهای مسکونی از بهمن سال ۹۷ به صورت پایلوت در منطقه ۴ کار خود را آغاز نمود و در ادامه تا مهر ماه ۱۳۹۸ کلیه مناطق شهرداری شیراز در پوشش این طرح قرار گرفتند.
معاون شهردار شیراز عنوان کرد: در فاز دوم سامانه شهروند سپاری و نظر به شیوع بیماری کرونا از ابتدای سال جاری و در راستای حفظ سلامت شهروندان وکاهش مراجعات برای انجام اموری همچون ثبت درخواست پروانه، عدم خلاف، پایانکار و سایر استعلامات، بارگذاری مدارک، مشاهده و پرداخت بدهی عوارض نوسازی، صدور و اخذ خروجی استعلام توسط شهروند در کوتاه ترین زمان ممکن علاوه بر امکان  پیگیری قبوض نوسازی، سوابق پرداختی نوسازی، پیگیری درخواست، تصدیق گواهی و … این امکان برای شهروندان فراهم شده است.
بهادری افزود: شهروندان می توانند در زمان از شبانه روز  نسبت به ثبت درخواست انواع پروانه ،عدم خلاف ، پایانکار و سایر استعلامات غیر از آپارتمانهای مسکونی که در فاز یک معرفی گردید شامل استعلامات زمین ، ساختمان مسکونی و تجاری و … و آپارتمانهای غیر مسکونی و صنفی به صورت اینتر نتی اقدام کنند و از خدمات غیر حضوری در این بخش نیز بهره مند شوند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز با اشاره به اینکه در فاز دوم  همچنان بخشی از خدمات رسانی شهرداری شیراز نیازمند حضور شهروندان است، گفت:  در فاز سوم با ایجاد کارتابل شهروندی ارتباط حضوری فی مابین شهروندان و شهرداری به حداقل ممکن کاهش می یابد که این خدمات در آینده ای نزدیک خدمت شهروندان محترم اطلاع رسانی می شود.
وی تاکید کرد: تلاش داریم در راستای اجرای برنامه ششم دولت و بخشنامه ارتقا سلامت اداری در ایجاد بستری سالم برای شهروندان، کاهش تردد های غیر ضروری و کسب رضایت حداکثری شهروندان گام بر داریم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9181

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.