• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
9
​به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

برپایی نخستین نمایشگاه عاشورایی «تماشاگه راز» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه»

  • کد خبر : 9163
  • 03 مهر 1399 - 18:03
برپایی نخستین نمایشگاه عاشورایی «تماشاگه راز» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه»
نمایشگاه هنر مفهومی و چیدمان عاشورایی «تماشاگه راز» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» از ۳ مهر آغاز و تا ۲۶ مهر ادامه خواهد داشت. بیش از ۱۵ غرفه با رویکرد پیوند هنر با فرهنگ و حماسه عاشورا در حال فعالیت هستند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، در این نمایشگاه ۲ رویداد مفاهیمی همچون شهادت سردار سلیمانی، نامه های مکرآلود کوفیان، تجلی سید الشهدا(ع) در آینه اصحاب، زیارت عاشورا، شهدای دفاع مقدس شیراز، آیین های مذهبی و سنت های عزاداری شیراز، قتیل العبرات، شباهت حضرت علی اکبر به پیامبر اکرم(ص)، آزمندی عمر ابن سعد و … در قالب هنر مفهومی به تصویر کشیده شده است. این برنامه با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و مجمع طراحان انقلاب اسلامی فارس(بیت) ‌و به اجرا درآمده است.
نمایشگاه «هنر مفهومی» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در شیراز اقدامی فرهنگی است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز پنجشنبه ۳ مهرماه در حاشیه مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه «هنر مفهومی» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در خیابان ۹ دی گفت: برپایی نمایشگاه «هنر مفهومی» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در شیراز اقدام فرهنگی است.
سید عبدالرزاق موسوی از اصلاح ساختار مدیریت شهری در حوزه تخلفات و مبارزه با فساد و تبعیض خبر داد و افزود: از بزرگترین مصادیق منکر، فساد است و شورای اسلامی شهر شیراز بر مبارزه با فساد تاکید ویژه دارد و عدالت محوری را مورد توجه قرار داده است.
وی با اشاره به انتشار عملکرد ۳ ساله شهرداری شیراز گفت: این گزارش با اعداد، ارقام و نمودار در حوزه‌های مختلف به شکلی است که برای همه قابل درک باشد.

اجرای بیش از ۳۰ برنامه در هفته دفاع مقدس توسط شهرداری شیراز

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز در مراسم افتتاح نخستین نمایشگاه «هنر مفهومی» و چهارمین سوگواره «هنر و حماسه» در شیراز گفت: در هفته دفاع مقدس بیش از ۳۰ برنامه توسط شهرداری شیراز انجام شده که از لحاظ کیفیت و کمیت نسبت به سالهای قبل در سطح مطلوب‌تری قرار دارند.
دکتر مرتضی جعفری در خصوص این نمایشگاه عنوان داشت: انتخاب کوچه «شربتی ها» برای نمایشگاه چیدمان «عاشورایی» اقدام هوشمندانه ای بوده چراکه پخش شربت نذری آن را در کشور معروف کرده است.

وی بافت تاریخی شهر شیراز را دارای ظرفیت های متعددی برای گردشگری دانست و بیان داشت: نمایشگاه «چیدمان عاشورایی» و سوگواره «هنر و حماسه» که برای چهارمین بار در شیراز برگزار می شود در توسعه گردشگری زیارتی، نقش مطلوبی می تواند ایفا کند.
معاون شهردار با اشاره به حضور هنرمندان در این نمایشگاه گفت: این حضور فضایی معنوی و ارزشمندی را ایجاد کرده است.
جعفری با تشکر از تمامی ارگان ها و سازمان های شرکت کننده در اجرای مراسم هفته دفاع مقدس گفت: بسیج، سپاه، ارتش، گروه های مردم نهاد و هنرمندان در اجرای این برنامه ها حضور گسترده داشته اند و شهرداری شیراز در حوزه تولید محتوا با محوریت دفاع در طول سال برنامه های مختلفی در نظر دارد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9163

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.