• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز:

اقتصاد کتاب و کتابخوانی از راهبردهای برنامه توسعه پنج‌ساله شیراز است

  • کد خبر : 9142
  • 07 مهر 1399 - 17:50
اقتصاد کتاب و کتابخوانی از راهبردهای برنامه توسعه پنج‌ساله شیراز است
نایب رییس شورای شهر شیراز در نشست خبری برنامه ها و پروژه های شهرداری شیراز در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: اقتصاد کتاب و کتابخوانی از راهبردهای برنامه توسعه پنج‌ساله شیراز است.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، ابراهیم صبوری عنوان کرد: شورای اسلامی شیراز با همتی مضاعف از برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی که رشد اقتصاد و گردشگری ادبی- فرهنگی، توسعه صنعت کتاب و افزایش کمّی و کیفی کتابخوانی را دنبال می‌کنند حمایت می کند.
وی بیان اینکه جایگاه فرهنگی و ادبی شیراز در ایران و منطقه ناشناخته نیست، گفت: پایتخت فرهنگ و ادب ایران زیر ساخت‌های تمدنی و گردشگری فراوانی دارد که در سطح منطقه تنها برخی از پایتخت‌های کشورها از آن برخوردار هستند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: امروز فرهنگ کتاب و کتابخوانی با ابعاد مختلف ادبی و گردشگری شهر راز درآمیخته و برخی از کتابخانه‌های عمومی شیراز در قلب مراکز توریستی ادبی قرار دارند که خود تبدیل به جاذبه‌های گردشگری شده‌اند به گونه‌ای که گردشگری ادبی منحصر به فرد شیراز تنها در دو بنای شاخص آرامگاه حافظ و سعدی، سالانه بیش از ۸ میلیون بازدید دارد.
صبوری اضافه کرد: گنج فرهنگ و ادب شیراز منحصر در میراث گذشتگان نیست. شیراز در سال‌های اخیر نیز در ادبیات و کتاب پیشرو بوده و معتبرترین جایزه ادبی ایران در سه سال گذشته توسط نویسندگان و شاعران شیرازی دریافت شده است.
وی با بیان اینکه در کنار کسب عناوینی چون اولین کلانشهر پایتخت کتاب ایران در سال جاری بر این باوریم که مهمترین دارایی شیراز، جامعه زنده و پویای ادبی و فرهنگی و هنری آن است، افزود: رئیس شورای شیراز یادآور شد: شورای شهر شیراز به عنوان عالی ترین نهاد مدیریت شهری ضمن حمایت از توسعه برنامه‌های کتابخوانی در شهر آمادگی شیراز را به عنوان پاکترین کلان شهر ایران با امکانات و زیر ساختهای کم نظیر فرهنگی و رفاهی، تجربه برگزاری رویدادهای بین‌المللی برای همکاری با سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد برای ترویج کتابخوانی با هدف احترام به تفاوت‌ها اعلام می‌کند. ​
نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز یکی از مشکلات حوزه فرهنگ را عدم الحاق به کنوانسیون ژنو و تصویب قانون کپی رایت عنوان کرد و ابراز داشت: این مشکل پیشتر نیز مانع پذیرش نمایندگان ایران در فرایند انتخاب پایتخت جهانی کتاب شده؛ در همین زمینه جمعی از فعال‌ترین ناشران شیرازی در اقدامی تحسین برانگیز پویشی برای اجرای داوطلبانه حق مالکیت معنوی در آثار خود آغاز کرده‌اند که درخور تحسین است.
صبوری افزود: شورا تصویب اعتبارات و قوانین لازم را برای ترویج کتابخوانی و حل مشکلات چرخه تولید و توزیع کتاب در دستور کار قرار داده است و این طرح‌ها با مشارکت متخصصان و فعالان غیر دولتی در زمینه کتاب و کتابخوانی و پوشش گسترده عموم شهروندان و احترام به تفاوت سلیقه‌ها انجام می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9142

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.