• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
​در کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز

سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ بررسی شد

  • کد خبر : 9125
  • 08 مهر 1399 - 17:40
سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ بررسی شد
چهل و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت بررسی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ برگزار شد.

رییس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه ۱۳۷ رابط بین مردم و شهرداری است، گفت: این مرکز جهت دریافت مشکلات، خواسته ها، پیشنهادات و انتقادات شهروندان در خصوص مسائل شهری راه اندازی شده است.
لیلا دودمان درخصوص چرایی برگزاری چهل و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت بررسی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ افزود: این کمیسیون به بحث تقویت و ارتقای سامانه ۱۳۷ و نرم افزارهای موجود در این مرکز ورود کرده و انتظار داریم با ارتقای نرم افزارها بتوانیم خدمات رسانی بهتر و بهینه تری را به شهروندان ارایه دهیم.
وی اضافه کرد: همچنین تلاش داریم با همکاری سازمان فاوا شبکه اتصالی بین شهرداری و مردم را برقرار تا شهروندان پس از تماس با این مرکز از اقدامات انجام شده و نتیجه موضوع درخواستی خود مطلع شوند.
رییس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز مجموع این اقدامات را در راستای افزایش رضایت مندی شهروندان از سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ عنوان کرد.
دودمان با اشاره به بیشترین موضوع درخواست های اعلام شده به ۱۳۷ گفت: بیشترین تماس ها به این مرکز درخصوص ترکیدگی لوله آب، فضای سبز، آسفالت و ساخت و ساز غیرمجاز است و شهروندان انتظار دارند شهرداری خدمات خود را جهت رفع این مشکلات به کار گیرد.
سخنگوی کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه گفت: در این کمیسیون تلاش داریم سیستم سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ را ارتقا دهیم و فرایندها را اصلاح کنیم تا بررسی و رسیدگی به مشکلات زمان کمتری را ببرد.
 نواب قائدی اضافه کرد: تلاش داریم ۱۳۷ را به عنوان بازویی که شهروندان برای حل مشکلاتشان در سریع ترین زمان با آن تماس می گیرند، ارتقا دهیم.
وی افزود: به زودی اپلیکیشنی در اختیار شهروندان قرار می گیرد که مشکلات شهری را به همراه صوت، فیلم و عکس به شهرداری ارسال کنند تا نیروهای این مجموعه مشکل ارسالی را مرتفع کنند.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه شهروندان ضمن تماس با مرکز ۱۳۷ اشکالات و مسائل مربوط به شهر را اطلاع می دهند، گفت: این مشکلات و خواسته ها برای به شهرداری های مناطق یازده گانه و سازمان های ذی ربط ارجاع و پس از بررسی و پیگیری، نتیجه به شهروندان اطلاع داده می شود.
قائدی همچنین خواستار اطلاع رسانی به شهروندان در خصوص وظایف و اختیارات شهرداری شد تا شهروندان بدانند در خصوص چه مسائلی با این مرکز تماس بگیرند.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز که اداره اطلاع یابی و مرکز ۱۳۷ یکی از زیرمجموعه های آن است، نیز در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمندسازی ضمن ارائه آمار و عملکرد شش ماهه اول سال ۹۹ و بررسی تحلیل موارد مربوطه گفت: سامانه ۱۳۷ دو مزیت کوتاه مدت و بلند مدت دارد، مزیت کوتاه مدت آن رفع مشکلات شهروندان و دریافت راهنمایی های لازم و مزیت بلند مدت آن که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار بگیرد استفاده از اطلاعات ۱۳۷ در برنامه‌ریزی‌های کلان شهرداری، پیشگیری از بروز مشکلات و حرکت به سمت داده کاوی است.
حمید جورکش سامانه ۱۳۷ را از مهمترین درگاه های ارتباطی شهروندان با شهرداری دانست و خواستار توجه بیش از پیش مسئولین به آن شد.
وی در خصوص نرم افزار ۱۳۷ افزود: توسعه نرم افزار این سامانه موجب افزایش سرعت و دقت پاسخگویی به درخواست های شهروندان و بهبود فرآیندهای رسیدگی به درخواست های آنان می شود.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری ضمن مقایسه تعداد نیروهای مرکز ۱۳۷ در سایر کلانشهرها با شیراز اضافه کرد: افزایش تعداد نیروهای این مرکز و اختصاص فضایی بزرگتر به آن در راستای بهبود خدمات رسانی و پاسخگویی به شهروندان ضروری است.
جورکش در چهل و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: باید برای ارتقای جایگاه مرکز ۱۳۷ به عنوان واحدی که علاوه بر ثبت اولیه  درخواست های شهروندان بر عملکرد حوزه های مختلف در زمینه پاسخگویی به موضوعات مطرح شده نیز نظارت می کند، برنامه ریزی کرد.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری بیش از ۷۹ هزار تماس با سامانه ۱۳۷ گرفته شده است، افزود: بیشترین درخواست های شهروندان در این مدت مربوط به ترکیدگی و نشتی لوله آب، کیفیت و ساعت آبیاری فضای سبز، ساخت و ساز و تعمیرات غیرمجاز، لکه گیری و مرمت آسفالت و سدمعبر خودرو، چرخ دستی و بارفروش بود.
رییس اداره هماهنگی امور معاونت ها و مناطق شهرداری شیراز نیز در این جلسه گفت: سامانه ۱۳۷ می تواند در تصمیم گیری و تصمیم سازی ورود کند و براسا داده های این مرکز می توان برنامه ریزی کرد.
آیسودا گل دهان اصلاح ساختار، افزایش نیرو و تخصیص امکانات را از جمله راهکارهای بهبود و ارتقای سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ برشمرد.
براساس این گزارش چهل و چهارمین جلسه کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با محوریت بررسی سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ با حضور اعضای شورای شهر، مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری شیراز، تعدادی از مدیران شهری، مشاورین و کارکنان این مرکز برگزار شد. در انتهای جلسه اعضای این کمیسیون ضمن بازدید از مرکز ۱۳۷ شنونده درخواست های کارکنان آن بودند و رییس کمیسیون هوشمند سازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز قول مساعد مبنی بر پیگیری موضوعات مطرح شده در این جلسه همچون افزایش تعداد نیروی انسانی سامانه ۱۳۷،  ارتقای جایگاه این مرکز به منظور نظارت بیشتر بر نتیجه درخواست های مردمی، بهبود وضعیت مکان قرارگیری این مرکز و بهبود معیشت کارکنان روابط عمومی و ۱۳۷ داد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9125

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.