• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
6
به مناسبت روز آتش نشان؛

سرود «ققنوس های عاشق» در باغ جهان نما رونمایی شد

  • کد خبر : 9117
  • 09 مهر 1399 - 17:35
سرود «ققنوس های عاشق» در باغ جهان نما رونمایی شد
سرود «ققنوس های عاشق» با آهنگسازی ملک احمد لطف نژاد تولید شده، همزمان با روز آتش نشان با حضور محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز و فرزاد صدری معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز رونمایی شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، لطف نژاد که پیش از این سرود پاکبانان را نیز به سفارش و تهیه کنندگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز تولید کرده است، درباره سرود  «ققنوس های عاشق» گفت: این سرود توسط آتش نشانان شیراز اجرا شده است که گروه سرود طی حدود ۲۰ روز  با انجام تست صدا از میان آتش نشانان ۲۱ ایستگاه آتش نشانی انتخاب شده اند.
این آهنگساز با بیان اینکه «فاطمه وکیلی» ترانه «ققنوس های عاشق» را سروده است ادامه داد: ترانه با محتواهایی همچون ایثار و از خود گذشتگی، مهربانی، شهادت طلبی و فداکاری، دیگرخواهی و جان فشانی سروده شده است.
وی افزود: این سرود پس از ضبط استودیویی در ایستگاه والفجر و مأذون قشقایی نیز به صورت ویدئویی تصویربرداری و نماهنگی با تلفیقِ تصاویر عملیات های آتش نشانان تولید شد.
لطف نژاد که تولید سرودهای متعددی در حوزه فرهنگ و ارزش های معنوی شیراز ساخته است، تولید «ققنوس های عاشق» را یکی از دغدغه های همیشگی خود دانست و خاطرنشان کرد:  همانگونه که پس از حادثه درگذشتن همکاران شهرداری در سایت دفن پسماند برمشور ایده سرود پاکبانان خلق و در نهایت اجرایی شد، حادثه پلاسکو و همین طور جان‌فشانی های دو شهید آتش نشان شیراز  ایده «ققنوس های عاشق» شکل گرفت که به تهیه کنندگی سازمان فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز و همکاری سازمان آتش نشانی و خدما ایمنی  آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شیراز به واقعیت بدل شد.
معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی،  اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در آیین رونمایی از این سرود گفت: استفاده از ابزار  هنر و موسیقی یکی از مهمترین راه های انتقال پیام و مفاهیم به شهروندان است که سرود «ققنوس های عاشق» در این مسیر گام جدی و بلندی است.
فرزاد صدری افزود: آتش نشانان از خدمتگزاران گمنامی هستند که تلاش چشمگیر و ستودنی آنها کمتر دیده می شود و این سرود  ادای دین کوچکی به شیدایی و جان فشانیِ آنهاست.
وی ادامه داد: با تلاش در حوزه آموزش خدمات ایمنی در اداره توسعه فرهنگ شهروندی تلاش می کنیم با افزایش آگاهی شهروندان در این حوزه،  اندکی از تعداد عملیات های خطیرآتش نشانان بکاهیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9117

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.