• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
7

اخبار پلیس فارس – ۱۸ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 9081
  • 18 آبان 1399 - 17:41
اخبار پلیس فارس – ۱۸ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

دیدار سردار “حبیبی” با خانواده شهید “عباسی”

فرمانده انتظامی استان به همراه هئیت همراه با خانواده شهید “روح‌اله عباسی” در شهرستان ممسنی دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “رهام‌بخش حبیبی” در این دیدار ضمن تجلیل از مقام والای شهدا، گفت: امروز امنیت، آسایش و عزت کشور مرهون مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران است.

وی تصریح کرد: ما باید از جانفشانی‌های شهدا درس بگیریم و یاد و خاطره این عزیزان را همواره زنده نگه داریم.

گفتنی است شهید “روح‌اله عباسی” در سال ۹۵ در درگیری با اشرار مسلح در شهرستان کازرون به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

شایان ذکر است در پایان با اهداء لوح تقدیر از صبر و استقامت خانواده این شهید بزرگوار تجلیل به عمل آمد.

 با سرعت عمل پلیس فارس؛         

دستگیری عامل تیراندازی در پارک “قوری” شیراز

فردی که با حالت روانی نامناسب در پارک “قوری” شیراز اقدام به تیراندازی به سمت مأموران پلیس کرده و باعث ایجاد رعب و وحشت در بین شهروندان شده بود، دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر رویت یک فرد مشکوک در پارک قوری این شهرستان، بلافاصله مأموران کلانتری “قدمگاه” جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ ” فرج شجاعی” ادامه داد: مأموران انتظامی با حضور در صحنه، یک فرد مسلح به سلاح کلت کمری را مشاهده و ضمن دعوت وی به آرامش، خواستار تحویل سلاح خود به پلیس شدند.

وی افزود: متهم بدون توجه به صحبت های مأموران، با شلیک چندین تیر به سمت ماموران انتظامی و همچنین شلیک تیر هوایی، با سوار شدن بر یک خودرو پراید عبوری نزدیک محل و وادار کردن راننده آن به حرکت، قصد متواری شدن را داشت.

فرمانده انتظامی شیراز گفت: در این راستا مأموران انتظامی با سرعت عمل خود، ضمن رعایت قانون بکارگیری سلاح و شلیک گلوله به سمت لاستیک های این خودرو، مانع از متواری شدن متهم شده و وی را دستگیر کردند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه در بازرسی از این متهم، یک قبضه اسلحه کلت کمری و یک عدد دوربین کشف شد، افزود: متهم هنگام تیر اندازی حالت روانی مناسبی نداشته و تحقیقات تکمیلی پلیس در خصوص انگیزه وی از این اقدام ادامه دارد.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مردم با مأموران نیروی انتظامی، گفت: پلیس با افرادی که قصد بر هم زدن امنیت و آرامش مردم را داشته باشند، قاطعانه و بر اساس قانون برخورد خواهد کرد.    

آتش سوزی منجر به مجروحیت ۴ نفر شد

فرمانده انتظامی “کوار” از منفجر شدن لوله اصلی گاز و مجروحیت ۴ نفر در این خصوص خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره آتش‌سوزی منجر به جرح در روستای “اکبرآباد” این شهرستان، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: ماموران در بررسی اولیه مطلع شدند که ۳ نفر پیمانکار اداره گاز در حال نصب انشعاب گاز در یک مغازه بوده‌اند که در اثر برخورد پیکور با لوله اصلی گاز منجر به آتش‌سوزی شده است.

سرهنگ “بابایی” با بیان اینکه در این حادثه هر ۳ نفر به همراه مالک مغازه مجروح و راهی بیمارستان شدند، از شهروندان خواست اصول و نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد اینگونه حوادث تلخ و جبران ناپذیر نباشیم.

اتوبوس حامل کالای قاچاق میلیاردی توقیف شد

فرمانده انتظامی “کوه چنار” از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای  قاچاق یک میلیاردی  در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ دوم “لطف‌الله محمدی” گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم کالای قاچاق، مأموران انتظامی “کوه‌چنار” در ایست‌وبازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو، یک هزار و ۲۰۰ عدد قفل، ۵ عدد سپر خودرو خارجی و ۲ دستگاه توستر و قهوه‌ساز قاچاق که به صورت ماهرانه‌ای در اتوبوس جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ دوم “محمدی” با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال  برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی، به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف روغن احتکار در “مرودشت”

فرمانده انتظامی “مرودشت” از کشف ۴ هزار و ۸۷۸ عدد روغن مایع و جامد به ارزش ۹۰۰ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرشید زینلی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح‌های مقابله با محتکران کالاهای اساسی و با توجه به کمبود شدید روغن خوراکی در مغازه‌های سطح شهر، ماموران یگان امداد مرودشت موفق شدند یک انبار نگهداری روغن را شناسایی کنند.

وی ادامه داد: ماموران با انجام تحقیقات لازم و حصول اطمینان از احتکار کالا در انبار مذکور، با هماهنگی مقام قضائی به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صمت این شهرستان به محل اعزام شدند.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با بیان اینکه در بازرسی از این انبار، ۴ هزار و ۸۷۸ عدد روغن مایع و جامد احتکار کشف و مالک آن نیز دستگیر شد، خاطر نشان کرد: ارزش کالاهای کشف شده توسط کارشناسان مربوطه، ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “زینلی” با اشاره به تحویل اقلام احتکار شده به مراجع ذیصلاح، تصریح کرد: احتکار از جمله مواردی است که آسیب های فراوانی به اقتصاد کشور وارد می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به اینکه پلیس با هرگونه اقدامی که به اقتصاد کشور لطمه وارد کند به شدت برخورد می‌کند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار مربوط به فاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند تا اقدامات قانونی در اسرع وقت انجام شود.

نشر اکاذیب علیه رستوران رقیب در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان از دستگیری مرد جوانی به اتهام تبلیغ تخریبی علیه یکی از رستوران‌های معروف سطح شهر شیراز که رقیب وی بود خبر داد.

سرهنگ “حشمت سلیمانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: با مراجعه مردی میانسال و طرح شکایتی با موضوع نشر اکاذیب و تخریب مجموعه غذایی، پرونده اولیه تشکیل و برای پیگیری در اختیار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: شاکی که مالک یکی از مجموعه غذایی‌های معروف شیراز می‌باشد از طریق مشتریان و آشنایان مطلع می‌شود که شخصی در فضای مجازی اینستاگرام ضمن انتشار تصاویر غذای تهیه شده از رستوران تحت مدیریت وی اقدام به نشر اکاذیب پیرامون کیفیت و رعایت نکردن پروتکل‎‌های بهداشتی کرده است و از شهروندان درخواست می‌کند به این واحد صنفی برای سفارش غذا مراجعه نکنند. 

این مقام سایبری گفت: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی صورت گرفته، متهم را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی آن را دستگیر کردند.

سرهنگ “سلیمانی” افزود: متهم در اظهارات خود هدف از این کار را تخریب رستوران رقیب عنوان کرد و گفت: به دلیل رقابتی که بین رستوران من و رستوران شاکی وجود داشت اقدام به چنین کاری کردم.

رئیس پلیس فتا استان فارس با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد، به کاربران فضاى سایبرى هشدار داد: جرایم در فضاى مجازی همانند فضاى حقیقى و فیزیکى مورد رسیدگى قرار می‎گیرد و در صورت احراز جرم با فرد خاطى مطابق قانون جرایم رایانه‌اى برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست: در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir با کارشناسان ما در میان بگذارند.

اراذل و اوباش معروف به ” احمد عراقی”  در داراب  دستگیر شد

فرمانده انتظامی “داراب” از دستگیری یک اراذل و اوباش معروف به “احمد عراقی” که با سلاح سرد اقدام به قدرت نمایی در خیابان “دانشگاه” می‌کرد خبر داد.

سرهنگ “علیرضا نوشاد” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: در پی اعلام امت حزب‌الله مبنی بر اینکه یک نفر اراذل و اوباش در خیابان “دانشگاه” در حالی که حالت روحی خوبی ندارد با سلاح سرد از نوع قمه و تبر ضمن قدرت نمایی، اقدام به تهدید شهروندان می‌کند.

سرهنگ “نوشاد” افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت و پس از تحقیقات فنی و تخصصی، در یک عملیات ضربتی موفق شدند اراذل و اوباش معروف به “احمد عراقی” را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان داراب با بیان اینکه در بازرسی بدنی از اراذل و اوباش، ۲ قبضه قمه و تبر کشف شد، عنوان داشت: در سوابق متهم جرایمی از قبیل آدم ربایی، نزاع و درگیری و … به چشم می‌خورد.

کشف ۶۰ کیلو تریاک در بازرسی از سواری جک

فرمانده انتظامی “آباده” از توقیف سواری جک و کشف ۶۰ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “خسرو رزمجویی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “آباده” در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل محورهای مواصلاتی، به یک سواری جک مظنون و آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی “آباده” با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۶۰ کیلو تریاک کشف و ۳ نفر دستگیر شدند، تصریح کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شدند.

کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در”گراش”

فرمانده انتظامی “گراش” از کشف ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق به ارزش ۷ میلیارد ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمدجواد اسلامی‌مهر” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا، ماموران انتظامی شهرستان گراش با انجام اقدامات فنی از دپو ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یک منزل مسکونی مطلع شدند و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

سرهنگ “اسلامی‌مهر” اظهار کرد: با هماهنگی مقام قضائی، ماموران به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن مکان، ۳ دستگاه موتورسیکلت قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان “گراش” با بیان اینکه کارشناسان ارزش موتورسیکلت‌های مکشوفه را ۷ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

کشف لوازم خانگی یک میلیاردی در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مراد صارمی” در تشریح این خبر گفت: ماموران پاسگاه انتظامی “آسپاس” این شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از آن خودرو،  64 عدد انواع لوازم خانگی قاچاق از قبیل جارو برقی، میوه خشک کن، آسیاب برقی،  تلوزیون و… که فاقد مجوز حمل بود را کشف کردند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه در این رابطه یک نفر دستگیر شده است، گفت: کارشناسان ارزش محموله قاچاق کشف شده را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

پلمب ۱۷ واحد صنفی متخلف در خرامه / لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف

جانشین انتظامی شهرستان خرامه از اجرای طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی خبر داد و گفت: ۱۷ واحد متخلف در این خصوص شناسایی و پلمب شد.

سرهنگ “شعیب ضرغامی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در اجرای طرح ارتقاء امنیت عمومی و پیشگیری از وقوع تخلفات صنفی و به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با همکاری اتحادیه‌های صنفی، طرح ویژه نظارت بر واحدهای صنفی را در سطح شهرستان خرامه به مرحله اجرا گذاشتند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در این طرح نظارتی، مأموران پس از ارزیابی‌های لازم، ۱۷ واحد صنفی مختلف را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب و به متصدیان ۴۰ واحد دیگر نیز تذکر دادند.

وی با اشاره به استمرار طرح‌های نظارتی پلیس بر اصناف به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خاطر نشان کرد: با وجود شیوع گسترده موج سوم ویروس کرونا در سطح جامعه و لزوم رعایت هرچه بیشتر نکات بهداشتی، اقدام‌های کنترلی و نظارتی واحدهای صنفی با همکاری کارشناسان بهداشت تشدید شده و با واحدهایی که خارج از چارچوب قانون، به قوانین صنفی و بهداشتی عمل نکنند برخورد خواهد شد.

جانشین انتظامی شهرستان خرامه از شهروندان خواست با معرفی صنوف متخلف از طریق شماره تلفن ۱۱۰، پلیس را بیش از پیش در ایجاد بهتر امنیت و پیشگیری از تخلفات صنفی و شیوع بیماری مهلک کرونا در سطج جامعه یاری کنند.

دستگیری سارق درون خودرو  با ۲۲ فقره سرقت در “شیراز”

فرمانده انتظامی “شیراز” از دستگیری سارق درون خودرو و کشف ۲۲ فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “فرج شجاعی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت درون خودرو در شهرستان شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری “۱۸ ولیعصر” شهرستان شیراز با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی، موفق شدند در این خصوص یک نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و در یک اقدام برنامه‌ریزی شده آن را در مخفیگاهش دستگیر و به کلانتری دلالت دهند.

سرهنگ “شجاعی” با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده از این متهم، وی به ۲۲ فقره سرقت درون خودرو اقرار کرد، عنوان داشت: کلیه صحنه‌های سرقت بازسازی و تا کنون ۱۰ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهم، ۲۲ عدد باند خودرو، ۸ عدد ضبط، ۷ عدد پنل، ۱۰ عدد ریموت، ۷ دستگاه گوشی تلفن همراه، یک دستگاه تبلت، ۱۴عدد ساعت مچی، ۳ عدد دوربین، ۸ عدد عینک، ۷۸ عدد فلش،  6 حلقه انگشتر نقره و مقادیری لوازم جانبی رایانه کشف شد، خاطر نشان کرد: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز به شهروندان توصیه کرد: هنگام ترک خودرو از گذاشتن کیف پول، مدارک و یا سایر اشیاء با ارزش و قیمتی در داخل آن به ویژه در معرض دید جدا اجتناب کنند و از پارک کردن وسایل نقلیه در مکان‌های خلوت که فاقد روشنایی کافی است پرهیز کنند.

آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در فارس

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان از آغاز طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در سطح استان خبر داد.

سرهنگ “مصطفی عباسی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: پلیس راهور ناجا به منظور پیشگیری از تضییع سرمایه مردم در پارکینگ ها ، با ایجاد شرایط تسهیلی اقدام به ترخیص موتورسیکلت های رسوبی می کند.

وی افزود: این طرح از تاریخ ۱۷ آبان ماه آغاز و به مدت ۲ ماه تا تاریخ ۱۷ دی ماه در سراسر استان فارس و صرفاً برای موتورسیکلت هایی که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی توقیف شده اند به اجرا گذاشته خواهد شد.

رئیس پلیس راهور استان فارس گفت: مالکان موتورسیکلت یا نمایندگان قانونی آنها می توانند با مراجعه به مراکز پلیس + ۱۰ و ارائه مدارک مالکیت شامل کارت ملی ، برگ سبز موتورسیکلت ، کارت مشخصات موتورسیکلت و ارائه قبض رسید پارکینگ نسبت به ترخیص موتورسیکلت خود اقدام کنند.

سرهنگ عباسی افزود: متصرفین نیز می توانند ضمن مراجعه به دفاتر پلیس + ۱۰ با همراه داشتن اصل کارت ملی، قبض رسید پارکینگ (نام فرد متصرف در آن درج شده باشد) ، اسناد مالکیت موتورسیکلت اعم از برگ سبز ، کارت موتورسیکلت ، سند کارخانه سازنده و کارت بانکی به نام خود ، پس از تکمیل فرم تعهد عدم کشف فساد ، نسبت به ترخیص موتورسیکلت اقدام کنند.

وی افزود: طی تمهیداتی که در این طرح در نظر گرفته شده است هزینه نگهداری در پارکینگ ها برابر تعرفه سال ۱۳۹۴ محاسبه خواهد شد و همچنین امکان پرداخت خلافی به صورت تقسیط وجود داشته و جرائمی که به علت دیرکرد ۲ برابر شده اند، مورد بخشودگی واقع می گردند.

رئیس پلیس راهور استان فارس خاطر نشان کرد: درصورت فقدان بیمه نامه شخص ثالث ، گواهینامه و یا پلاک موتورسیکلت ، با اخذ تعهد نسبت به ترخیص اقدام خواهد شد و موتورسیکلت هایی که توسط یگان هایی غیر از پلیس راهور یا بنا به دستور مقام قضایی توقیف شده است ، ابتدا می بایست از همان مرجع رفع توقیف شوند تا از مزایای طرح مزبور بهره مند گردند.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه طرح ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در قالب زوج و فرد اجرا می گردد، گفت: چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت زوج باشد، باید در روزهای شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه و چنانچه آخرین رقم سمت راست پلاک موتورسیکلت فرد باشد، باید در روزهای یکشنبه ، سه شنبه و پنجشنبه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرد.

انتصاب فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد که با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان فارس و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، سرهنگ “مصطفی توکلی” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان پاسارگاد منصوب و از تلاش های ارزنده سرهنگ “محمد نیکبخت” در مدت زمان تصدی گری این پُست تقدیر و تشکر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9081

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.