• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

مصوبات یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز

  • کد خبر : 9051
  • 18 آبان 1399 - 17:03
مصوبات یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز
یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه علنی این شورا، لایحه اعطای اذن انتفاع قسمتی از پلاک ثبتی ۹۱۲/ ۱۶۵۲ بخش چهار شیراز به مساحت ۳۰۷۱ مترمربع با کاربری خدماتی با حفظ مالکیت شهرداری به سازمان بهزیستی استان فارس به منظور ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (زنان و دختران) که از سوی کمیسیون‌های سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورا ارائه شده بود، مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز قرار گرفت.
بر اساس مصوبه شورا در خصوص این لایحه با اعطای اذن انتفاع یادشده با حفظ مالکیت شهرداری برای احداث ساختمان ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی (زنان، دختران) از مهلت ۱۲ ماه به ۱۸ ماه و بهره‌برداری به مدت ۱۵ سال از سوی سازمان بهزیستی استان فارس، موافقت شد.
در تبصره ۱ این مصوبه مقرر شد که پس از انقضای مدت بهره برداری از ساختمان یادشده، در صورت توافق طرفین قرارداد، مدت بهره‌برداری با تصویب شورای اسلامی شهر تمدید شود؛ همچنین در تبصره ۲ این مصوبه نیز آمده است چنانچه اداره کل بهزیستی ظرف مدت ۱۸ ماه از ملک نامبرده بهره‌برداری نکند، این مصوبه لغو شود.
همچنین در ادامه جلسه امروز، طرح یک فوریتی جمعی از اعضا مبنی بر اجرای تصویب‌نامه هیات وزیران در خصوص ارائه امکانات رفاهی اعم از نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری به تصویب رسید.
بر این اساس شهرداری شیراز به منظور اجرای کامل تبصره ۲ ماده ۷ و ماده ۱۸ ضوابط اجرایی قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور و همچنین بخشنامه شماره ۱۶۵۲۹۷ سازمان برنامه و بودجه اقدام می‌کند و اعتبارات لازم را در متمم و اصلاح بودجه سال ۱۳۹۹ و نیز در بودجه سنوات آتی شهرداری لحاظ خواهد کرد.
در جلسه امروز شورای اسلامی شهر شیراز همچنین طرح احداث آرامستان مشاهیر و فرهنگوران شیراز از سوی کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی به عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به عنوان کمیسیون فرعی ارائه شد که برای بررسی بیشتر ظرف حداکثر یک ماه به این دو کمیسیون ارجاع شد.
بر پایه این گزارش، بررسی ایرادهای هیات تطبیق به مصوبات پیشین شورا در خصوص سلب قابلیت استفاده عمومی از عرصه‌های مازاد بر عرض معبر، از دیگر دستور کارهای این جلسه شورا بود که مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
پایان/

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9051

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.