• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
9

پیام تبریک رئیس اتاق بازرگانی فارس به مناسبت سال ۱۳۹۹

  • کد خبر : 905
  • 02 فروردین 1399 - 13:11
پیام تبریک رئیس اتاق بازرگانی فارس به مناسبت سال ۱۳۹۹
اتاق بازرگانی فارس نیز با تلاش و جدیت بیشتر در سال 99، با توسعه و گسترش فعالیت های خود و افزایش مطالبه گری و بهره گیری از ظرفیت های قانوني اتاق از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ،گره گشا و یاری رسان اعضا و فعالان اقتصادی استان پهناور فارس خواهد بود.

متن پیام تبریک مهندس رازقی به شرح زیر است:

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ
یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ
یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ
حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ

سال ۹۸ سالی پر فراز و نشیب و سختی های فراوان برای اقتصاد کشور بود. چالش هایی که زیر سایه سنگین تحریم ها و ناهماهنگی های داخلی عرصه را بر فعالان اقتصادی تنگ تر و سفره معیشت مردم را کوچکتر نمود و در ماه های پایانی سال مهمان ناخوانده کرونا نیز رونق کسب و کارها را گرفت.

فراز و فرود های قیمت ارز در اوایل سال گذشته و سختگیری های بخشنامه پیمان سپاری ارزی به شدت بر عملکرد صادراتی کشور اثر گذاشت و در این جریان افراد رانت جو جایگزین تجار شناسنامه دار شدند. افزایش قیمت حامل های انرژی در نیمه دوم سال ضررهای هنگفتی را به بخش حمل و نقل کشور وارد نمود.

لایحه ی بودجه سال ۹۹ در حالی به تصویب رسید که با کسری شدید روبروست. شاید ضربه نهایی که به اقتصاد کشور در سال ۹۸ وارد شد و متاسفانه تبعات آن در سال پیش رو آشکار می گردد، قرار گرفتن ایران در لیست سیاه گروه اقدام ویژه مالی بود که با شرایط تحریم اقتصاد را کوچکتر خواهد نمود .در سالی که گذشت با وجود همه تلاش هایی که توسط فعالان اقتصادی در راستای تحقق کامل شعار «رونق تولید» صورت گرفت، شرایط اقتصادی امکان رسیدن به اهداف مورد نظر را میسر نساخت.

و اما سال ۱۳۹۹، سالی که بنام “جهش تولید” نام گذاری شده است این مهم را تایید می کند که تولید موضوع اصلی در کشور است و باید تمام توان کشور برای رونق و ارتقا تولید به کار گرفته شود. امروز اقتصاد ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به حمایت و توجه به تولید دارد چرا که تنها از طریق ارتقا تولید مسیر توسعه اقتصادی میسور میشود و بی شک توسعه اقتصادی زیر بنای توسعه کشور در همه ابعاد خواهد بود.

شعار امسال مقام معظم رهبری گویای آن است که مهم ترین مواردی که می تواند در سال جدید راهگشای فضای کسب و کار کشور باشد، کاهش حجم دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی مطابق با اصل ۴۴ قانون اساسی و قانون بهبود محیط کسب و کار است. این امر محقق نمی شود مگر آن که دولت کنار بخش خصوصی باشد و در فرآیندهای کسب و کار، نظرات این بخش را مجدانه در تصمیم گیری های خودلحاظ نماید. این هم اندیشی و یکپارچگی دولت و بخش خصوصی کمک خواهد کرد تا در سال جدید بر مشکلات ناشی از تحریم فائق آمده و تولید داخلی را بهبود بخشیم.

سال جدید آغازی خواهد بود برای یک سال کوشش و خدمتی دیگر تا با امید به فردایی بهتر بر تلاش خویش بیافزاییم. آغازی که با گذار از زمستان و شروع فصلی نو مملو از شوق در حرکت در مسیر نیل به اهداف عالیه است.

اتاق بازرگانی فارس نیز با تلاش و جدیت بیشتر در سال ۹۹، با توسعه و گسترش فعالیت های خود و افزایش مطالبه گری و بهره گیری از ظرفیت های قانونی اتاق از جمله شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ،گره گشا و یاری رسان اعضا و فعالان اقتصادی استان پهناور فارس خواهد بود.

?ضمن عرض تبریک سال نو و فرارسیدن بهار شکوهمند، سالی توام با بهروزی و توفیق برای هموطنان و به ویژه هم استانی های عزیز را از درگاه ایزد منان آرزومندم و امید دارم در سال جدید با همکاری دستگاه های دولتی و همت تولید کنندگان گرامی، شاهد جهش تولید و توسعه و رونق اقتصادی کشور عزیزمان باشیم.

                   جمال رازقی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=905

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.