• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
8

اخبار پلیس فارس – ۱۷ آبان ۱۳۹۹

  • کد خبر : 9031
  • 17 آبان 1399 - 17:44
اخبار پلیس فارس – ۱۷ آبان ۱۳۹۹
شما می توانید اخبار روز فرماندهی انتظامی استان فارس را در این خبر مشاهده کنید.

کشف محموله قاچاق ۱۲۰ میلیاردی در شیراز

با تلاش مأموران انتظامی استان، یک محموله بزرگ پارچه قاچاق به ارزش ۱۲۰ میلیارد ریال در شیراز کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در این خصوص اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از خبری مبنی بر دپو مقادیری کالای قاچاق در ۲ انباری واقع در یکی از محله های شهر شیراز مطلع شدند.

سردار “رهام بخش حبیبی” افزود: موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته و مأموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی، جهت بررسی موضوع به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی گفت: در بازرسی از این ۲ انبار، یک هزار و ۷۲۳ طاقه ( ۸۶ هزار و ۱۵۰ متر) پارچه قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به اینکه ارزش این محموله قاچاق بنا به اظهار نظر کارشناسان مربوطه، ۱۲۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک متهم دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

دستگیری اعضای باند گروگانگیری در فارس / بازگشت گروگان ۸۳ ساله به آغوش خانواده

با تلاش مأموران انتظامی، اعضای باند گروگانگیری در شهرستان “داراب” دستگیر و گروگان ۸۳ ساله به صورت صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگشت.

فرمانده انتظامی استان فارس در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع گروگانگیری در اطراف پایانه مسافربری شهرستان داراب، بلافاصله مأموران انتظامی به محل اعزام شدند.

سردار “رهام بخش حبیبی” گفت: در بررسی های تکمیلی پلیس مشخص شد چند نفر ناشناس، یک پیرمرد ۸۳ ساله را به گروگان گرفته و ضمن تماس تلفنی با خانواده وی، از آن ها  2 میلیارد تومان در قبال آزادی اش طلب کرده اند.

وی افزود: پرونده ویژه ای در این خصوص تشکیل و با تلاش های شبانه روزی مأموران پلیس آگاهی مرکز استان و شهرستان های “داراب” و “فسا”، مخفیگاه اعضای باند گروگانگیران در اطراف شهرستان فسا مورد شناسایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: پس از انجام هماهنگی های لازم با مرجع قضائی، مأموران پلیس آگاهی طی یک عملیات غافلگیرانه و منسجم، ۶  نفر از اعضای این باند گروگانگیری را دستگیر و فرد گروگان گرفته شده را به صورت صحیح و سالم آزاد و به خانواده اش تحویل دادند.

سردار حبیبی با بیان اینکه متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی تحویل داده شدند، تصریح کرد: پلیس فارس با کسانی که بخواهند به هر نحوی موجب ناامنی و ایجاد رعب و وحشت در جامعه شوند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.     

در “داراب”  127 کیلو تریاک کشف شد

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۲۷ کیلو تریاک توسط ماموران انتظامی “داراب” خبر داد.

سردار “یوسف ملک‌زاده” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: روز گذشته ماموران انتظامی “داراب” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی منتهی به این شهرستان، در یک عملیات ضربتی به ۲ دستگاه سواری پراید و پژو ۴۰۵ مظنون و دستور ایست دادند که رانندگان بدون توجه اقدام به فرار کردند.

سردار “ملک‌زاده” با بیان اینکه پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران موفق شدند هر ۲ دستگاه خودرو را توقیف کنند، گفت: در بازرسی از آن خودرها، ۱۲۱ کیلو تریاک کشف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه راننده سواری پراید با توجه به کوهستانی بودن منطقه متواری و راننده پژو دستگیر شد، بیان کرد: متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

برخورد پژو  با  تیر چراغ برق با ۲ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان، گفت: بر اثر برخورد سواری ۴۰۵ با تیر چراغ برق در کمربندی شهرستان شیراز، ۲ نفر در دم فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “عبدالهاشم دهقانی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، بیان کرد: ماموران گشت پلیس راه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از وقوع یک فقره حادثه رانندگی در کمربندی شهرستان شیراز مطلع و بلافاصله به همراه عوامل امدادی در محل حاضر شدند.

سرهنگ “دهقانی” افزود: در بررسی انجام شده مشخص شد یک سواری ۴۰۵ با ۴ سرنشین در حال عبور از این مسیر بوده که ناگهان با تیر چراغ برق برخورد می‌کند.

رئیس پلیس راه شمالی استان با بیان اینکه در این حادثه ۲ نفر در دم فوت و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند، تصریح کرد: کارشناس ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه را علت این تصادف اعلام کرد.

کشف محموله ۱۰ میلیاردی تلفن همراه قاچاق در”فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف محموله گوشی تلفن همراه  قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ “مهدی جوکار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز و تشدید برخورد با قاچاقچیان، ماموران پلیس شهرستان “فیروزآباد” حین کنترل خودروهای عبوری، یک سواری پژو ۴۰۵ حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی آن را متوقف کردند.

سرهنگ “جوکار” افزود: در بازرسی از این خودرو، ۳۱۴ دستگاه انواع تلفن همراه قاچاق و فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “فیروزآباد” با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه را ۱۰ میلیارد و ۴۵۵ میلیون ریال برآورد کردند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مرجع قضائی شد.

توقیف اتوبوس حامل کالای  قاچاق ملیاردی  در “کوار”

فرمانده انتظامی “کوار” از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای  قاچاق به ارزش ۲ ملیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ “علی بابایی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران پلیس آگاهی  شهرستان “کوار” هنگام کنترل خودروهای عبوری در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس  حامل کالا مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از آن خودرو، ۵۰۰ بوکس سیگار، ۴۰ قوطی بتونه رنگ، ۲۲۰ بسته قرص و یک دستگاه اسپیلت خارجی قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان “کوار” با بیان اینکه در همین رابطه یک نفر دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله برابر نظر کارشناسان، ۲ ملیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رفع تصرف ۵ هکتار از اراضی ملی در”اقلید”

فرمانده انتظامی “اقلید” از دستگیری یک نفر و کشف یک فقره زمین خواری به ارزش ۳ میلیارد ریال خبر داد.                                                                          

سرهنگ “مراد صارمی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: در راستای مبارزه با جرم زمین خواری و تصرف زمین‌های دولتی، ماموران پلیس آگاهی با همکاری نمایندگان اداره منابع طبیعی، موفق شدند ۵ هکتار از زمین‌های بخش “سده” که به صورت غیرقانونی تصرف شده بود را به بیت المال بازگردانند.

سرهنگ “صارمی” اظهار کرد: ماموران با انجام اقدامات فنی و پلیسی، موفق شدند در این خصوص یک نفر را دستگیر و تحویل مقام قضائی دهند.

فرمانده انتظامی “اقلید” با بیان اینکه کارشناسان ارزش اراضی رفع تصرف شده را ۳ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، از شهروندان خواست: هرگونه اطلاع از دست اندازی و تصرف ملی توسط افراد سودجو را برای اقدام قانونی به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.                                                                           

یک کشته و ۲ مجروح حاصل برخورد تیبا با پراید

معاون اجتماعی پلیس فارس، گفت: بر اثر برخورد سواری تیبا با یک دستگاه پراید در محور مواصلاتی شهرستان “رستم”، یک نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ “کاووس محمدی” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: روز گذشته مأموران پلیس راه از وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی شهرستان “رستم” مطلع و بلافاصله در محل حاضر شدند.

سرهنگ “محمدی” ادامه داد: مأموران مشاهده کردند سواری پراید با یک خودرو تیبا با ۵ سرنشین برخورد کرده که منجر به فوت راننده تیبا و مجروحیت ۲ نفر دیگر از سرنشینان آن شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تصریح کرد: کارشناسان علت وقوع این سانحه رانندگی را بی احتیاطی از جانب راننده سواری پراید به دلیل تجاوز به چپ اعلام کرده‌اند.

انهدام باند قاچاقیان و کشف سیگار قاچاق میلیاردی در “فیروزآباد”

فرمانده انتظامی “فیروزآباد” از کشف یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۰۰ عدد نخ سیگار قاچاق به ارزش ۶ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “مهدی جوکار” در تشریح این خبر، بیان داشت: در راستای طرح مبارزه با کالای دخانی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی این شهرستان با اشراف اطلاعاتی حین کنترل خودروها در محورهای مواصلاتی “عسلویه-فیروزآباد”، در یک عملیات ضربتی موفق شدند ۴ دستگاه سواری پژو پارس و پژو ۴۰۵ متعلق به قاچاقچیان را متوقف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه در بازرسی از آن خودروها، یک میلیون و ۲۱۸ هزار و ۸۰۰ عدد نخ سیگار خارجی قاچاق کشف شد، تصریح کرد: برابر نظر کارشناسان ارزش اموال کشف‌ شده،  6 میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ “جوکار” با اشاره به اینکه در این خصوص ۴ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: پلیس با تمام توان و جدیت همواره آماده است با قاچاقچیان و اخلال گران نظم و امنیت اقتصادی مقابله کند.

پزشک کازرونی،  قربانی فروشنده کلاهبردار ماسک

فرمانده انتظامی “کازرون” از دستگیری فردی خبر داد که به بهانه فروش ماسک، ۲۰ میلیون ریال از یک پزشک کلاهبرداری کرده بود.

سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در تشریح این خبر گفت: یکی از پزشکان شهرستان کازرون با ارائه مرجوعه قضائی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت که از طریق یکی از سایت‌های اینترنتی اقدام به خرید ۲۰ میلیون ریال ماسک و تجهیزات پزشکی کردم و پس از مدتی علیرغم پیگیری مکرر، نه تنها کالا برای من ارسال نشد بلکه شماره‌ای که برای پشتیبانی در سایت درج شده بود خاموش و دیگر پاسخگو نبود.

این مقام انتظامی افزود: اقدامات فنی توسط کارشناسان پلیس فتا در خصوص شناسایی متهم انجام که با تکمیل تحقیقات مشخص شد فرد کلاهبردار خانم جوانی است که در یکی از شهرستان‌های استان فارس سکونت دارد و با این شیوه ضمن سوء استفاده از اعتماد خریداران و وضعیت پیش آمده در خصوص بیماری کرونا، اقدام به کلاهبرداری اینترنتی می‌کند.

سرهنگ “زراعتیان” با بیان اینکه کارشناسان موفق شدند با ترفندهای خاص پلیسی وی را دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه به کلاهبرداری ۲۰ میلیون ریالی از شاکی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی “کازرون” از شهروندان درخواست کرد حتما از فروشگاه های اینترنتی معتبر که دارای نماد اعتماد الکترنیک می‌باشند خریدهای خود را انجام دهند و در صورت بروز هرگونه مشکل در فضای مجازی، آن را از طریق سایت اینترنتی پلیس فتا به آدرس  www.cyberpolice.ir (بخش فوریت های پلیسی) و یا با شماره تلفن ۰۷۱۴۲۲۲۲۵۴۴ اطلاع رسانی کنند.

تقدیر از عملکرد پلیس مرودشت در خصوص دستگیری قاتل فراری

شهروند مرودشتی از تلاش و دلسوزی مجموعه انتظامی این شهرستان در راستای دستگیری قاتل، با نصب بنر تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در پی وقوع یک فقره قتل در یکی از محله‌های شهرستان مرودشت و اقدامات کارآگاهان پلیس آگاهی در کشف و دستگیری قاتل فراری، پدر مقتول با نصب بنر از عملکرد فرمانده انتظامی و کارکنان زیر مجموعه تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است، حمایت و رضایتمندی شهروندان به عنوان یک اصل مهم برای نیروی انتظامی است و پلیس تمام تلاش و سعی خود را برای تامین امنیت و آرامش مردم به کار گرفته است.

توقیف پژو و کشف ۱۹ کیلو تریاک

فرمانده انتظامی “زرین‌دشت” از توقیف سواری ۴۰۵ و کشف ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ “محمد بردبار” در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: ماموران انتظامی شهرستان “زرین‌دشت” در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر، حین کنترل محورهای مواصلاتی به یک سواری ۴۰۵ مظنون و آن را متوقف کردند.

وی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۱۹ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در مخزن سوخت جاسازی شده بود کشف کردند.

سرهنگ “بردبار” تصریح کرد: در این رابطه ۴ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتصاب سرهنگ “نیکبخت” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “ممسنی

مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی با حضور سردار “حبیبی” و سایر مسئولان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی، با حضور سردار “رهام بخش حبیبی” فرمانده انتظامی استان و تعدادی از مسئولان آن شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، طی حکمی سرهنگ “محمد نیکبخت” به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان ممسنی منصوب و از تلاش های شبانه روزی سرهنگ “محمد هاشم قسام” در زمان تصدی گری این پُست تجلیل و قدردانی به عمل آمد. شایان ذکر است، سرهنگ نیکبخت پیش از این به عنوان فرمانده انتظامی شهرستان “پاسارگاد” مشغول به خدمت بود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=9031

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.