• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
6
​شهردار منطقه سه شیراز خبر داد

اجرای خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک

  • کد خبر : 8992
  • 15 مهر 1399 - 13:21
اجرای خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک
شهردار منطقه سه شیراز از اجرای خط دوم انتقال آب حوضچه آرامش دروازه قرآن به رودخانه خشک خبر داد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مسعود طهماسبی در گفت و اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: به منظور جلوگیری از خطرات احتمالی ایجاد سیل در ورودی شمالی شهر شیراز، خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک اجرا خواهد شد.
وی با بیان این که خط لوله دوم به موازات خط لوله اول ایجاد می‌شود افزود: این طرح در سه مرحله به مدت سه ماه از پل امام علی تا چهارراه ادبیات، از چهارراه ادبیات تا انتهای بلوار چهل مقام و از تقاطع بلوار چهل مقام با هفت تنان تا دروازه قرآن اجرا می‌شود.
وی گفت: به دلیل وجود تاسیساتی همچون خط لوله انتقال آب آشامیدنی از سد درودزن به شهر شیراز، خط لوله گاز و فیبر نوری بر سر راه اجرای طرح، ممکن است زمان اجرا کمی طولانی‌تر شود.
شهردار منطقه سه شیراز با بیان این که در محله نخست اجرای طرح خط دوم انتقال آب حوضچه آبریز دروازه قرآن به رودخانه خشک، به مدت دو هفته مسیر شرقی پل امام علی به سمت چهارراه ادبیات بسته می‌شود افزود: این طرح از فردا دوشنبه چهاردهم مهر اجرایی و مسیر‌های جایگزین توسط پلیس راهور اعلام خواهد شد.
طهماسبی گفت: دروازه قرآن مهم‌ترین ورودی شهر شیراز است و سیل نوروز ۱۳۹۸، دغدغه‌هایی برای مردم و مسئولان در زمینه ایجاد سیل در زمان‌های دیگر ایجاد کرد که امیدواریم با اجرای این طرح، این دغدغه برطرف شود.
وی با بیان این که پارسال اقداماتی در راستای کاهش خطرات سیل در حوضچه آبریز دروازه قرآن ایجاد شد افزود: افزایش ظرفیت حوضچه از ۱۴ به ۵۰ هزار متر مکعب و ساخت بند پاره سنگی، از دیگر اقدامات انجام شده برای حل مشکل نبود مسیل در ورودی شهر شیراز است.
به گفته شهردار منطقه سه شیراز، ۶ بند خاکی نیز توسط منابع طبیعی استان فارس در بالادست دروازه قرآن در حال ساخت است که به زودی دو بند آن افتتاح می‌شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8992

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.