• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
4
​رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

امیدوارم خروجی مسابقه پل زندگی، یک یادگار ارزشمند از شورای پنجم و شهرداری شیراز بر جای بگذارد

  • کد خبر : 8983
  • 16 مهر 1399 - 13:13
امیدوارم خروجی مسابقه پل زندگی، یک یادگار ارزشمند از شورای پنجم و شهرداری شیراز بر جای بگذارد
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز شیوه‌های جلب مشارکت کارشناسان و عموم شهروندان در پیشبرد پروژه‌های شهر را توصیه قانون و تجربه موفق توسعه دانست و گفت: امیدوار هستیم خروجی مسابقه پل زندگی، یک یادگار هنری و اثر ارزشمند معماری و شهرسازی از دوران این شورا و شهرداری بر جای بگذارد.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در آیین اختتامیه مسابقه پل زندگی، با تقدیر از مجموعه شورا و شهرداری و همه دست‌اندرکاران این پروژه، گفت‌: شیوه بسیار ارزشمند جلب مشارکت کارشناسان و عموم شهروندان در پیشبرد پروژه‌های شهر، هم توصیه قانون است و هم تجربه موفق شهرهای توسعه‌یافته که مورد توجه ویژه شورای پنجم نیز قرار گرفته است.
وی با یادآوری اینکه فعالیت‌ها و خدمات بسیار متنوعی در حوزه مدیریت شهری  وجود دارد و سرنوشت تک تک شهروندان به تصمیمات مدیران شهری گره خورده است، تأکید کرد: انتظار این است که این مسابقه بزرگ به اینجا ختم نشود و هم شورا و هم شهرداری بتوانند از آن به عنوان روشی برای آینده در زمینه تصمیم‌گیری‌ها در مسائل مختلف شهر و شهروندان استفاده کنند.
موسوی در ادامه با بیان اینکه یک وجه این پروژه جنبه فیزیکی و کالبدی آن است که شهرداری مانند پروژه‌های دیگر البته با طبیعت و فضای جدیدتر و زیباتر در اختیار شهروندان قرار می‌دهد‌، اضافه کرد: نکته دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد نام این مسابقه است؛ انتخاب نام پل زندگی برای این پروژه به معنای آن است که این پل علاوه بر کالبد و بهره‌برداری فیزیکی که خواهد داشت، قرار است یک پیامی به شهروندان هم منتقل و القا کند؛ آن هم پیام نشاط و فرهنگ مردم و شهروندان شیراز یعنی زندگی مسالمت‌آمیز شهروندان فهیم آن است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید بر اینکه برگ برنده مردم شیراز فرهنگ همزیستی مسالمت‌آمیز آنان در کنار هم در طول تاریخ است، تصریح کرد: طرح‌های پل زندگی باید این فرهنگ برجسته و والا را القا کند و بنابراین طراحان و معماران کار بسیار سختی دارند که امیدوار هستیم خروجی آن یک یادگار هنری و اثر ارزشمند معماری و شهرسازی از دوران این شورا و شهرداری بر جای بگذارد.
 
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز:
شهرداری طراحی پروژه‌های خود را به مردم و جوانان متخصص بسپارد
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: ایده شورای شهر و اجرای خوب شهرداری شیراز در مسابقه پل زندگی نشان داد که مدیران شهری در آینده هم باید از این شیوه جلب مشارکت عمومی در جهت پیشبرد پروژه‌های خود با کیفیت بهتر و هزینه کمتر، بهره ببرند.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز؛ «نوذر امامی» در آیین اختتامیه مسابقه پل زندگی، با بیان اینکه این شیوه‌ی شورا و شهرداری شیراز به کاهش هزینه‌ها در طراحی پروژه منجر شده است، تأکید کرد: این مسابقه نشان داده که اگر از مشارکت مردمی و به ویژه نیروی جوانان و متخصص استفاده شود، هزینه‌های اداره شهر نیز کمتر می‌شود و در واقع باید عمده کارها به خود مردم و جوانان واگذار شود.
وی تصریح کرد: برای طراحی همین پروژه پل زندگی اگر از شیوه دیگری استفاده می‌شد ممکن بود میلیاردها تومان هزینه برای شهرداری در بر می‌داشت اما خوشبختانه این مسابقه شایستگی جوانان طراح و معمار ما را ثابت کرده است.
وی با اعلام رضایت از پذیرفته شدن بالغ بر ۱۶۷ طرح در این مسابقه، اضافه کرد: این آثار ارزشمند قابلیت این را دارند که در یک نمایشگاه تخصصی برای استفاده دانشجویان، مراکز علمی و علاقه‌مندان معماری و شهرسازی مورد استفاده قرار گیرد.
امامی با یادآوری اینکه برگزاری مسابقه پل زندگی در سطح ملی ایده شورای شهر و با اجرای بسیار خوب شهرداری صورت گرفته است، به مدیران شهرداری توصیه کرد که طراحی پروژه‌های دیگر خود را نیز به همین صورت به مسابقه بگذارند تا بهترین طرح ارائه، انتخاب و اجرا شود.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز در پایان شیراز را ایران کوچک با مردمی فهیم و متمدن از اقوام و فرهنگ‌های مختلف توصیف کرد و یادآور شد: شیراز با فضاهای بسیار زیبا و جاذبه‌های کم‌نظیری که دارد آماده هنرنمایی طراحان و معماران توانمند است و من از همه اساتید و جوانان حوزه معماری و شهرسازی برای توجه به ظرفیت‌های فوق‌العاده این شهر جهانی، دعوت می‌کنم.
براساس این گزارش، طراحان منتخب و برگزیده مسابقه طراحی پل زندگی عبارتند از نفر اول امیر حسین رفعتی از شیراز، نفر دوم مهدی خاک زند از تهران، نفر سوم میلاد اشتیاقی از تهران، نفر چهارم امیررضا نیری راد از شیراز، نفر پنجم محسن آقایی از شیراز، نفر ششم الهه رزازان از شیراز، نفر هفتم آرمین شمشیری از شیراز، نفر هشتم اسفندیار عبدشاه از شیراز، نفر نهم علی ذوالفقاری از تهران، نفر دهم مصطفی ازادی از شیراز، نفر یازدهم مهدی اقبالی از تهران، نفر دوازدهم مهشید معتمد از شیراز، نفر سیزدهم سید محمد حمیدی از شیراز، نفر چهاردهم نفیسه گلستانی از شیراز و نفر پانزدهم شاهین قائلی از اصفهان.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8983

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.