• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
8
شهردار شیراز خبر داد؛

ایجاد فضای شهری جذاب با اجرای پروژه پیاده راه بابا کوهی

  • کد خبر : 8968
  • 20 مهر 1399 - 13:05
ایجاد فضای شهری جذاب با اجرای پروژه پیاده راه بابا کوهی
شهردار شیراز اعلام کرد: با اجرای پروژه پیاده راه بابا کوهی نقش این خیابان به انسان محور و فضای شهری جذاب با هدف افزایش حضور شهروندان در سطح شهر و فضاهای عمومی تغییر پیدا می کند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، حیدر اسکندرپور در بازدید از عملیات اجرایی احداث فضای شهری بابا کوهی گفت: کاربری خیابان باباکوهی در حال حاضر خودرومحور است که در طراحی جدید ۲۵ درصد فضای خیابان به خودرو و ۷۵ درصد به فضاسازی شهری و پیاده راه اختصاص می یابد.
وی با بیان اینکه این پروژه شامل بیش از ۱۶ هزار متر مربع کف سازی، ایجاد فضای شهری و فضاهای مختلف فرهنگی و ورزشی است، افزود: ایجاد دروازه ورودی برای خیابان، نصب المان، آبنما، ساخت فضاهای فرهنگی، نورپردازی، بهسازی پیاده رو، سرای غذا و بدنه سازی از مهمترین زیرساخت هایی است که در طراحی خیابان به آنها توجه شده است.
شهردار شیراز نوید داد: تلاش داریم پروژه طی مدت زمان ۹ ماه به بهره برداری برسد.
اسکندرپور احداث فضای شهری باباکوهی را پروژه ای گردشگری عنوان کرد و گفت: این پروژه با توجه به نزدیکی به ورودی شهر و محور دروازه قرآن می تواند فرصت جدیدی را در کنار میدان قائم «عج» (اطلسی) برای شهروندان و گردشگران فراهم کند.
وی اتصال بین شهر با طبیعت و ارتفاعات آرامگاه باباکوهی را از دیگر مزیت های اجرای پروژه فضای شهری بابا کوهی دانست و اضافه کرد: این پروژه ارتباط  منطقی بین محیط شهر و فضای بکر و طبیعی کوه های شهر ایجاد می کند و در فازهای بعدی این خیابان را به ارتفاعات آرامگاه باباکوهی متصل می کنیم تا شهروندان برای اینکه ساعاتی رادر فضای مناسب شهر و طبیعت حضور داشته باشند از این پروژه استفاده کنند.
شهردار شیرازهمچنین خاطرنشان کرد: در محدوده شهرداری منطقه ۳ شیراز، چهار پروژه دیگر در این سطح و ظرفیت در حال اجراست و تلاش می کنیم این پروژه ها تا پایان امسال به پیشرفت مطلوبی برسد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8968

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.