• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
5
رییس شورای شهر اسلامی شیراز:

بسیاری از مشکلات و مطالبات شهروندان مربوط به شورا و شهرداری نیست

  • کد خبر : 8965
  • 21 مهر 1399 - 13:04
بسیاری از مشکلات و مطالبات شهروندان مربوط به شورا و شهرداری نیست
رییس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و مطالبات شهروندان مربوط به شورا و شهرداری نیست، گفت: با وجود مشکلات فراوانی که وجود دارد تلاش ما این است که با رایزنی و ارتباط با دستگاه‌های دیگر خواسته‌های مردم را پیگیری کنیم.

به گزارش سحاب پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، دکتر «سید عبدالرزاق موسوی» در بازدید از منطقه دو شیراز که با حضور ناظر شورا در این منطقه، شهردار منطقه دو، یاوران شورا و جمعی از شهروندان برگزار شد، گفت: بسیاری از مشکلاتی که شهروندان و یاوران شورا مطرح می‌کنند اساساً مربوط به شورا و شهرداری نیست و تنها راهکار این است که با رایزنی و ارتباط با دستگاه‌های خدمات‌رسان دیگر خواسته‌های مردم را پیگیری کنیم.
وی با اذعان به اینکه شهرداری توان پاسخگویی به بسیاری از توقعات را ندارد، تصریح کرد: شوراها و شهرداری‌ها در وضعیت بسیار دشواری قرار دارند؛ برخلاف گذشته و برخلاف تمام دنیا، در حال حاضر دولت نه‌تنها کمکی به شهرداری‌ها نمی‌کند بلکه از این نهاد کمک‌هایی هم دریافت می‌کند.
موسوی با یادآوری اینکه برخی از شهرداری‌های کلان‌شهرهای دیگر حتی در پرداخت حقوق کارکنان خود و هزینه‌های جاری هم دچار مشکل شده‌اند، با تقدیر از تلاش‌های بی وقفه در شورا و شهرداری شیراز برای اداره شهر، خاطرنشان کرد: در این شرایط سخت، کار کردن در دستگاهی همچون شهرداری بسیار سخت‌تر است و ما قدردان زحمت‌های عزیزان در شهرداری هستیم؛ امید داریم که در مدیریت منابع مالی محدود نهایت امانت‌داری را به خرج دهند.
رییس شورای اسلامی شهر شیراز به مدیران شهرداری توصیه کرد که هیچ کاری بدون توجیه فنی و کارشناسی اجرا نشود و از تجارب شهرهای دیگر کشور و بلکه شهرهای مشابه دنیا، بهره‌برداری کنند.
وی تقسیم‌بندی پروژه‌های شهرداری را بر اساس محلات مختلف کاری ارزشمند توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد که این رویه در همه مناطق شیراز پیش گرفته شود.
شورای محلات باید قانونی و احیا شود
موسوی در ادامه با اشاره به مشکلات یاوران شورا در منطقه دو، مسائل یاوران را ریشه‌ای و اساسی‌تر از از این موضوعات دانست و تأکید کرد: مشکل قانونی یاوران شورا باید به طور اساسی حل شود؛ مانند تمام دنیا که اداره محلات به خود محلات و شورای آنها واگذار می‌شود، در کشور ما هم شورای محلات باید احیا شود و به رسمیت شناخته شود.
عضو شورای عالی استان‌ها با یادآوری فرمایشات و مواضع حضرت امام خمینی (ره) در این خصوص، وضعیت فعلی در خصوص نهاد شوراها و یاوران شورا را سلیقه‌ای و بدون ضابطه خواند و خاطرنشان کرد: تنها بستری که برای مشارکت مردم وجود دارد شوراهاست که شروع آن از محلات است؛ شورای محلات باید در مجلس مصوب شود، انتخابات قانونی در محلات برگزار شود و اختیارات قانونی هم به آنها واگذار شود.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8965

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.