• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
6
شهردار منطقه یازده شیراز:

بهر برداری از بوستان سایه سرانه فضای سبز شیراز را افزایش می دهد

  • کد خبر : 8888
  • 11 آبان 1399 - 11:21
بهر برداری از بوستان سایه سرانه فضای سبز شیراز را افزایش می دهد
بوستان سایه به زودی به بهره برداری می رسد. این بوستان با مساحت هفت هکتار در جنوب شرقی شیراز و در بلواررسول اعظم واقع شده است که به دلیل وسعت و داشتن فضای سبزی به وسعت چهار و نیم هکتار به شکل قابل ملاحظه ای سرانه فضای سبز شیراز را افزایش می دهد.

شهردار منطقه یازده شیراز مهمترین ویژگی بوستان سایه را موقعیت منحصر به فرد جغرافیایی، همجواری آن با بوستان نماز و پیوستگی به ارتفاعات جنوب شرقی شیراز و کوه شاه غیب دانست و یادآور شد:. این پتانسیل باعث شده بوستان سایه مورد توجه کوهنوردان و علاقمندان به طبیعت قرار بگیرد و در این راستا در ابتدای ورودی دره غربی؛ علاوه بر کارگاه صخره نوردی: یک مسیر اسلک لاین اجرا شده تا جهت برنامه های آموزشی و تفریحی کوهنوردان مورد استفاده قرار گیرد.
مهندس برزگر با اشاره به مناسب سازی کل بوستان جهت استفاده افراد کم توان گفت: بوستان سایه یک محیط کوهستانی و دارای شیب می باشد به گونه ای که ارتفاع برخی از نقاط آن نسبت به سطح معبر اصلی حدود  28 متر می باشد.
وی افزود: به منظور تسهیل دسترسی افراد کم توان، معلولان جانبازان؛ کودکان و میانسالان مسیری با شیب حدود ۳۰۰ متر فراهم نموده ایم و این دسته از شهروندان می توانند بدون طی کردن بدون هیچ پله ای به تمام نقاط بوستان دسترسی داشته باشند.
شهردار منطقه یازده شهرداری شیراز با ذکر این مطلب که بوستان سایه از سه نقطه به پارک نماز دسترسی دارد خاطرنشان کرد: در میان این مسیرها دو مورد کوهستانی و پلکانی بوده که با اجرای نرده در طول مسیر ایمن سازی شده و مسیر سوم برای افراد کم توان؛ سالمندان؛ کودکان و مسیر دوچرخه مناسب سازی شده است.
برزگر افزود: نورپردازی زیبا در شب‌ یکی از ویژگی های بوستان سایه است که علاوه بر تأمین روشنایی مورد نیاز و ایجاد امنیت در شب باعث ایجاد جاذبه های بصری شده است.
وی پارک کودک، رستوران، کافی شاپ، زیپ لاین۴۰۰ متری، پل معلق، دریاچه مصنوعی و آب نمای موزیکال، کارگاه صخره نوردی و آبشار مصنوعی را از جمله ویژگی های این بوستان نامید و افزود:
در راستای ارایه خدمات و افزایش رفاه و رضایت شهروندان و با توجه به اختلاف سطح بوستانُ دو مجموعه سرویس بهداشتی ۱۸ و ۱۲ چشمه ای در ابتدا و انتهای بوستان تعبیه شده است.
برزگر خاطرنشان کرد: این بوستان به دلیل قرار گرفتن در یکی از نقاط شلوغ جمعیتی به خوبی می تواند نیازهای تفریحی ساکنان این محدوده را برآورده نموده و از ترددهای غیر ضروری شهروندان جهت دسترسی به سایر تفرجگاه ها و بوستان ها بکاهد.
وی افزود: همچنین قرار گرفتن بوستان سایه و پارک نماز در مسیر عبور مسافران از نقاط جنوبی استان و شیراز موجب می شود علاوه بر افزایش زیبایی بصری در منظر مسافران یک استراحتگاه بین راهی زیبا و مناسب را در اختیار آنان قرار می دهد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8888

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.