• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
5
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز ؛

اجرای سه میلیون متر مربع آسفالت در معابر شیراز

  • کد خبر : 8882
  • 11 آبان 1399 - 11:16
اجرای سه میلیون متر مربع آسفالت در معابر شیراز
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اعلام کرد: بر طبق برآوردهای اولیه قرار بود ما نسبت به اجرای ٢میلیون متر مربع آسفالت در شهر اجرا کنیم اما با اهتمام صورت گرفته این رقم به سه میلیون متر مربع افزایش یافت.

اسماعیل صالحی تصریح کرد: در همین راستا فاز اول نهضت آسفالت در شیراز از ابتدای خرداد ماه آغاز و مقرر شد تا ظرف ١٢٠روز یعنی تا آخر شهریور ٣میلیون متر مربع آسفالت در شهر اجرا شود که این امر محقق شد و تا امروز ٣میلیون و یکصد هزار متر مربع آسفالت در شهر اجرا شده است.
وی ادامه داد: اما در ادامه مسیر در فاز دوم نیز نهضت آسفالت که تا پایان سال ادامه دارد قصد داریم این رقم را تا پایان سال به بیش از ۴ میلیون متر مربع افزایش دهیم که در نوع خود یک رکورد در اجرای آسفالت شهرداری شیراز است. وی افزود: در فاز اول قرار بود که معابر اصلی، میادین و شریان‌های مهم شهر آسفالت شود که این کار انجام شد و حال در فاز دوم تا پایان سال معابر و کوچه پس کوچه های فرعی شهر تا پایان سال پوست اندازی می‌کنند.
وی با اشاره به همکاری شهرداری مناطق و سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری در اجرای آسفالت گفت: در حال حاضر هزینه هر متر مربع آسفالت با ضخامت ۵سانتیمتر در شهر بیش از ۶٠هزار تومان است و در فاز اول نهضت آسفالت در شیراز تا کنون قریب به ٢٠٠میلیارد تومان هزینه شده است. وی افزود: البته در خصوص گلایه برخی شهروندان مبنی بر اینکه در بعضی نقاط آسفالت انجام نشده به آن دلیل بوده که در برخی نقاط به بخاطر فعالیت و حفاری دستگاه‌های خدمات رسان امکان اجرای آسفالت وجود نداشته است.
صالحی با اشاره به خودکفایی شهرداری شیراز در تولید آسفالت مورد نیاز شهر گفت: شهرداری هم اکنون دو کارخانه بزرگ تولید آسفالت در شرق و غرب شهر دارد که کارخانه تولید آسفالت دوکوهک دارای آخرین تکنولوژی است و حتی قابلیت بازیافت آسفالت های تخریب شده و تولید آسفالت رنگی را نیز دارد که البته هنوز در خصوص تولید آسفالت رنگی به دلیل برخی کمبودها اقدام نشده است.
معاون عمرانی شهرداری شیراز گفت: اما در بخش بازیافت هم اکنون در حال دپو آسفالت‌هایی که در سطح شهر تراش داده شده هستیم تا در آینده با راه اندازی بخش بازیافت بتوانیم. از این ضایعات برای تولید آسفالت جدید استفاده کنیم که بسیار مقرون با صرفه است. وی اظهار داشت: با توجه به این که ٢٠ تا ٣٠ درصد از آسفالت به صورت تراش آسفالت انجام می ‌شود در واقع با راه ‌اندازی بخش بازیافت کارخانه تولید آسفالت شهرداری می‌توان این میزان از آسفالت هایی را که تراش داده شده به چرخه تولید آسفالت باز گرداند، این به آن معناست که ٢٠ تا ٣٠ درصد ضایعات حاصل از تخریب بازسازی آسفالت شهر به خود شهر باز می‌ گردد.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8882

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.