• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
7
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس؛

راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی ما در نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی / مسئله شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است

  • کد خبر : 8860
  • 16 آبان 1399 - 14:45
راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی ما در نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی / مسئله شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است
دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس در دومین گفتگو هشتگ نسرا گفت: طی سال های اخیر کلیدواژه «شبکه ملی اطلاعات» پیرو تذکر و تلنگر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت، بارها شنیده و خوانده شده است اما متاسفانه تا کنون اقدام جدی در این حوزه صورت نگرفته است.

به گزارش سحاب پرس، محسن باقری دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس گفت : متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی دقیق، درست و به اندازه درباره شبکه ملی اطلاعات، به محض اینکه کاربران ایرانی این نام را می شنوند، افکاری مانند اینترنت محدود و بسته و به دور از ارتباطات بین‌المللی به ذهنشان خطور می کند.

محسن باقری افزود: در تعریف شبکه ملی اطلاعات می توانیم بگوییم که این شبکه پروژه‌ای برای توسعه شبکه زیرساخت امن و پایدار ملی در ایران است. «شبکه ملی اطلاعات» به معنای «جایگزین اینترنت» نیست! وقتی ما از «شبکه ملی اطلاعات» سخن می‌گوییم، قطعا در خصوص یک «اینترانت ملی» حرف نمی‌زنیم، در مورد اینکه «شبکه ملی اطلاعات» جایگزین اینترنت شود، حرف نمی‌زنیم! ما در مورد شبکه‌ای با بالاترین حد از استقلال ممکن سخن می‌گوییم که البته حد استقلالش بی‌نهایت نیست!

باقری ادامه داد: وجود شبکه ملی اطلاعات، دسترسی امن و پایدار به سرویس‌های ملی را برای کاربران مهیا می کند و شرایط را برای بهره مندی آن ها از پهنای باند بسیار بالایی برای ارتباط و انتقال اطلاعات فراهم می کند

وی کاهش وابستگی به شبکه جهانی اینترنت را مهمترین دلیل پیاده ‌سازی شبکه ملی اطلاعات دانست و افزود: استقلال، ارائه خدمات الکترونیک در بستر شبکه ملی اطلاعات، افزایش سرعت اینترنت، ارزان تر شدن اینترنت، امنیت اطلاعات کاربران و قدرتمندی در برابر سایر کشورها از جمله مزایا راه اندازی شبکه ملی اطلاعات است.

باقری با اشاره به این که از منظر سواد رسانه ای یکی از موضوعات مهم در کنترل و کاهش آسیب ها و تهدیدات فضای مجازی وجود شبکه امن و پایدار ملی اطلاعات می باشد گفت: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات مطالبه جدی ما در نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس است.

وی ادامه داد: «شبکه ملی اطلاعات» بر اساس تحقق هدف مهم «استقلال شبکه» در سه لایه «زیرساخت»، «خدمات و کسب‌وکارها» و «محتوا» باید پیگیری و محقق شود.

دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس با اشاره به این که بومی سازی سرویس ها و خدمات از ملزومات شبکه ملی اطلاعات است گفت: نگاه درست این است که وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و حکومتی باید مرورگر، جستجوگر، سیستم عامل یا پیام‌رسان داخلی و امن داشته باشند، تا اطلاعات آنها در دسترس کشورهای خارجی قرار نگیرد.

باقری افزود: در حوزه زیر ساخت می بایست به بومی سازی سرویس ها و خدمات توجه ویژه داشت چرا که مهم ترین بخش استقلال در شبکه ملی اطلاعات داشتن زیرساخت بومی و مستقل است.

وی حمایت از ابزارها و سرویس های داخلی را ضروری دانست و گفت: مسئولین و مجموعه های مرتبط که به نوعی وظیفه راه اندازی و بومی سازی سرویس ها و خدمات را دارند می بایست از ارایه کنندگان سرویس ها و ابزارهای داخلی حمایت جدی و اثرگذار داشته باشند.

محسن باقری دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی استان فارس در پایان گفت: امروزه برخورداری از شبکه ملی اینترنت یکی از اصول مهم حفظ و ارتقای «منافع ملی» محسوب می‌شود. مسئله شبکه ملی اطلاعات از نان شب واجب‌تر است. مردم عزیز! هیچ تغییری در میزان دسترسی‌های شما به فضای اینترنت ایجاد نمی‌شود. فقط شما در محیطی امن‌تر حضور خواهید داشت. به نتیجه رسیدن هرچه سریع‌تر شبکه ملی اطلاعات را باید به یک خواست ملی تبدیل کنیم.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8860

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.