• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
4

پیگیری اولویت های سلامت استان در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای مجمع نمایندگان فارس

  • کد خبر : 8844
  • 16 آبان 1399 - 14:16
پیگیری اولویت های سلامت استان در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اعضای مجمع نمایندگان فارس
در نشست مشترک رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعضای مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی، ضمن طرح اولویت های سلامت استان، اعضای این مجمع آمادگی خود را برای همکاری با مجموعه سلامت استان در راستای تامین سلامت مردم اعلام کردند.

به گزارش سحاب پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رییس دانشگاه در این نشست ضمن تبریک به مناسبت دو عید بزرگ میلاد پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از تلاش و همکاری این مجمع با مجموعه سلامت فارس قدردانی کرد و به ارایه گزارشی درباره وضعیت کرونا در استان و گزارشی در مورد وضعیت مالی دانشگاه پرداخت.

دکتر «مهرزاد لطفی» همچنین از حمایت و همکاری امام جمعه شیراز، استاندار فارس، شهردار و فرماندار شیراز و تمامی مسوولان دستگاه های اجرایی استان با مجموعه سلامت در مدیریت بحران بیماری کووید۱۹ از آغاز شیوع کرونا تا کنون در استان قدردانی کرد.

او موفقیت های مجموعه سلامت استان را مدیون تلاش تیمی و همدلی مسوولان استان با مجموعه سلامت برشمرد و از مجمع نمایندگان فارس خواست تا برای اتمام پروژه های عمرانی سلامت در سطح استان همکاری کرده و با پیگیری تامین اعتبار و استفاده از منابعی نظیر مشارکت خیرین تامین سلامت، وضعیت سلامت مردم را بهبود بخشند.

قریب به ۲۰۰نشست و بیش از ۱۵۰۰ مصوبه در مقابله با کروناویروس

دکتر لطفی با اشاره به تلاش بی وقفه مجموعه سلامت استان برای مقابله با موج جدید کروناویروس، از برگزاری نزدیک به ۲۰۰ نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه با هزار و ۵۰۳ مصوبه اجرایی و افزایش قابل توجه حجم خدمت رسانی در طی روزهای اخیر خبر داد.

او با بیان اینکه استان فارس تلاش ویژه ای در افزایش موارد نمونه گیری و شناسایی بیماران داشته است، به افزایش انجام نمونه گیری های روزانه، بین سه تا چهار هزار تست در آزمایشگاه های تشخیصی مولکولی کروناویروس استان اشاره کرد.

دکتر لطفی با اعلام افزایش آمار جانباختگان، افراد مبتلا، موارد مشکوک و بستری ناشی از بیماری کووید۱۹ در استان، این بُحران را همراه با حجم مضاعفی از خدمات در مراکز درمانی، بیمارستان ها، تجهیزات و منابع مجموعه سلامت فارس به ویژه پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کارکنان درگیر با کرونا دانست.

رئیس دانشگاه با اشاره به اهمیت فعالیت مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ در استان که با هدف جلوگیری از ازدحام و شلوغی در بیمارستان ها بر پا شد، گفت: با مدیریت این بحران، کمترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا نسبت به دیگر استان های کشور، مربوط به فارس است.

گسترش تخت های بیمارستانی ویژه کروناویروس در فارس

او از توسعه ۴۰۰ تخت بستری طی هفته اخیر در بخش های کرونا در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان خبر داد و افزود: یکصد تخت دیگر نیز پیش بینی شده که به ظرفیت بیمارستان های استان افزوده می شود.

دکتر لطفی رویکرد مجموعه سلامت فارس را همکاری با مجمع نمایندگان استان و نقش تاثیرگذار آنان در بهبود وضعیت بهداشت و درمان فارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد تا با مدیریت بحران کرونا و تامین سلامت مردم بتوانیم به درمان و بهبود روند خدمت رسانی به مردم بپردازیم.

پیگیری تبدیل وضعیت کارکنان درگیر با کرونا

پیگیری جذب نیرو در مجموعه سلامت استان و تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه، به ویژه کارکنان قراردادی درگیر با کرونا دیگر محور مطالب مطرح شده از سوی رییس دانشگاه در این نشست بود.

او در این نشست به پرسش های اعضای مجمع نمایندگان فارس در رابطه با اقدامات انجام شده از سوی مجموعه سلامت در راستای تامین سلامت مردم و خدمت رسانی به بیماران در سطح استان پاسخ داد.

مطالبه گری مجموعه سلامت استان، مهمترین اولویت مجمع نمایندگان فارس

رئیس مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست با قدردانی از مدافعان سلامت و کارکنان خط مقدم درگیر با کرونا، پزشکان، پرستاران، دانشجویان و کارکنان بهداشت و درمان، برای شهدای مدافع سلامت، علو درجات را آرزو کرد.

«ابراهیم عزیزی» ضمن اشاره به تلاش های مشترک مجموعه سلامت فارس با مجمع نمایندگان استان در راستای پیشبرد اهداف خدمت رسانی، این نشست را فرصتی برای پیگیری تامین سلامت مردم و رسیدن دانشگاه به اهداف خود دانست و گفت: با استفاده از ظرفیت های مجمع در راستای حمایت از مجموعه سلامت انتظار می رود تا خواسته های دانشگاه های علوم پزشکی استان از سوی اعضا در بخش های مختلف منعکس شود.

او از نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی خواست تا برای توسعه مجموعه بهداشت و درمان و پیگیری مسایل بودجه ای و اعتباری آن نیز تلاش کنند.

عزیزی با قدردانی از مجموعه سلامت فارس برای مدیریت بیماری کووید۱۹ در استان و کاهش مرگ و میر ناشی از کرونا، عنوان کرد: تامین انتظارات مجموعه سلامت از دستگاه های اجرایی در این بحران، از جمله وظایف مهم مورد پیگیری نمایندگان استان در راستای تامین سلامت مردم است و این مطالبه گری مهمترین اولویت دستور کار مجمع نمایندگان فارس محسوب می شود.

او ابراز امیدواری کرد تا با تلاش جهادگونه و همت انقلابی کادر بهداشت و درمان، شاهد ریشه کنی این بحران باشیم.

نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست پیرامون پیگیری ها و اقدامات موردنیاز در راستای تامین و ارتقای سلامت مردم به همفکری و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، روسای دانشگاه های علوم پزشکی جهرم و فسا و روسای دانشکده های علوم پزشکی گراش و لار نیز حضور داشتند و در مورد مطالبات و اقدامات مجموعه های تحت پوشش خود در این بحران، توضیحاتی ارایه دادند.

لینک کوتاه : https://sahabpress.ir/?p=8844

سحاب پرس در شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.